Sun doubbihistorias...?? :) Elämänkokemuksia...

Kirjoitan plinkkiin piitkästä aikaa. Täs pari kysymyst et kuka oot jne.

1. Sukupuoli, ikä, paikkakunta

2. Käyttöhistoria (Mitä kaikkea oot käyttänyt ja kuinka paljon, käyttötavat?) Ja kuinka kauan olet käyttänyt ja millanen oli eka kerta??

3. Miksi käytät kamaa?

4. Onko kokemuksia päihdekatkoista/päihdehoidoista?? Tai pelkistä keskusteluista/terapiasta?? Missä käyt tai oot käynyt elämäs aikana hakemassa apua ja oletko saanut apua vastaan??

5. Onko sairauksia?? Kaikki diagnoosit ja todetut sairaudet käy.

EN OO KYTTÄ TAI HYÖDY TÄSTÄ IHAN MIELENKIINNOSTA VAAN KYSYN :slight_smile:

1. Nainen, muuta en kerro.

2. Vähän laidasta laitaan olen käyttänyt/kokeillut. Perus amfe, kokaiini, ekstaasi, subu, kannabis… Bentsot, Panacod, Tramal, ketamiini, Lyricat, ja jotain tutkareita, joita ei voi muistaa, tyhmää, tiedetään. Koskaan en ole vetänyt hihaan, eli oraalisesti tai sniffaamalla. Ekan kerran olin 15-16, kun kannabista polttelin. Ekstaasia taisin koittaa 19-vuotiaana. Siitä kerrasta on jäänyt traumat, kun otin vähän liikaa ja jouduttiin kutsumaan ambulanssikin.

3. Hyvä kysymys. En tiedä. Varmaan lievittämään osittain masennusta, mutta kai siinä jotain jännittävääkin on. Tietty euforia tuntuu hyvältä, kun suurimman osan ajasta on masentunut ja ahdistunut.

4. Päihdeongelmaa en katso mulla olevan, koska ikinä en ole vetänyt päivittäin, vaan ennemmin olen satunnaiskäyttäjä. Siksi ei ole kokemusta mistään päihdehoidoista. Mt-ongelmien takia käyn psyk. polilla parisen kertaa kuussa juttelemassa. Joskus olen ottanut apua vastaan ja ollut vapaaehtoisesti sairaalassa, joskus vasten tahtoa pakkohoidossa psykoosissa.

5. Kaksisuuntainen mielialahäiriö, vaikean masennuksen psykoottinen masennusjakso. Epävakaa persoonallisuushäiriö, rajatilamuoto. Sosiaalisten tilanteiden pelko ja anoreksia. Fyysisellä puolella vaivaa aurallinen migreeni ja selkävaivat.

Mikä puolestaan sut tänne tuo ja mikä sun tarinasi on? :mrgreen:

^^ En sua kytäksi epäillytkään tai sitten ovat kyttien oikeat työt nykyisin hyvin vähissä :unamused: :mrgreen: .

^^ Tuota, eikös ketjun aloittaja kysyessään porukalta jotain ympäri pyöreätä taustaa, niin ihan kohteliaisuus mielessä kerro ENSIN itsestään ne kyseltävät asiat…!??

Tai ainaki näin oon itte ajatellu ne ns. etiketti-säännöt täällä “anonyymissa foorumissa”.
Eli jos mä aloittaisin ton vastaavan kysely-ketjun, niin kertoisin siinä heti samalla oman historiani, koska MIKSI kenenkään muun tartteis kertoo mitään jos en itse ole ensin kertonu omat asiani…??

Edit. Tuplat.

^ Joo, ihan samaa mieltä. Vaikkei sääntöjen vastaista olekaan, niin hyvien tapojen vastaista ainakin on tuollainen, kun ollaan vertaisturinafoorumilla, eikä missään Suomen Gallupin sivustolla. Kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa nämä kyselykaavakkeiden laatijat, vaikka kuinka “viattomia siviileitä” olisivatkin.

1. Nainen, ikä on sopiva ja paikkakunta vaihtelee.

2. Olen käyttänyt sniffaamalla, polttamalla, suun kautta ja suonensisäisesti. Oon käyttänyt melkein 15 vuotta. Ekalla kerralla alkoa. Pian mukaan tulivat kaikenlaiset kolmiolääkkeet, lähinnä bentsot ja opioidit. Sekä kannabis. Olin ylä-asteella silloin. 15-vuotiaana piikitin ekan kerran ja amfetamiinia. Olen kokeillut vähän kaikkea mahdollista. Pirii, muuntohuumeitafa, PV), LSD, sienet, psykedeelit, kannabis, erilaiset tabut, subutex ja suboxane, heroiini… Fentanyyli ja muita laastareita… Ja kaikki ei tuu just nyt ees mieleen.
    On ollu vaikeita aikoja, kun olen kiskonut yötä päivää doubbia, nykyään aamusin korvaushoito, omat lääkkeet (pillerit), polttelen pilveä, vedän ränniin silloin tällöin esim. conuu, pirii, juon alkoo, syön ylimääräsii pillerei tai otan tripit.

3. Aluksi oli kokeilunhalu ja mielenkiinto, kaveripiirin painostus, sit tykästyn, ihastuin ja rakastuin ja jäin lopulta koukkuun !!

4. Apua varmaan sais kun osais ja haluais hakea. Korvaushoito. Siinä kaikki. A-klinikka, katko, lääkärit… Terapiaakin olen kokeillut.

5. No ainakin ad/hd, masennus, postraumaattinen stressi.