Moikka Liisa3 ja Malibu!
Malibu, toi on/off käyttäjä kuvaa varmasti parhaiten mun exää. Hänellä ei ole mitään haluja olla täysin absolutisti, sen tiedän. Subusta on kyllä yrittänyt pysyä erossa. Tietää, että sen kanssa tulee ongelimia ennen pitkään. Nyt sitten tämän pahemman retkahduksen jälkeen häneltä meinasi usko loppua ja akoi puhumaan korvaushoitoon menemisestä, mikä ei sinäällään mikään ihan huono vaihtoehto. Kuitenkin exä haluaa mieluummin jatkaan niin kuin tähänkin asti, eikä olla minkään laitoksen sanelemien sääntöjen orja. Tähän saakka hän siis on ollut päasiassa ihan selvä. Ei mitään päivittäisiä tarpeita. Ainoastaan viihteilyä bentsoilla, lyricoilla, pilvellä satunnaisesti.
Mietittiin yhdessä vaihtoehtoja. Korvaushoidossa exä piti hyvänä sitä, että se toisi varmuutta ja tasaisuutta elämään ja sitä, että ei tuli huolehdittua terveydestään paremmin. Huonona kuitenkin sitä, että siellä ramppaisivat kaikki vanhat tutut, matka on pitkä ja hän joutuisi luopumaan TKK lääkkeistään. Myös oli epäilevä sen suhteen, että pääseekö xonehoitoon enää niin helposti. Metadoni ei tule kysymykseen. Se vasta myrkkyä on. =P
Joskus aikoinaan exä sanoi aina monet kerrat, että on tyytyväinen ettei mennyt korvaushoitoon. Että ei olisi silloin koskaan lopettanut. No näitä hänen entisiä/nykyisiä korvaushoito-kamuja seuraneena voin sanoa, että heidän elämänsä ei ole edennyt jurikaan mihinkään suuntaan viimeisen viiden vuoden aikana. Toki nämä ovat niin yksilöllisia juttuja ja aina on poikkeusia.
Aika nopeasti tässä on päädytty taas siihen tilaan, että nappeja on hommattava keinolla millä hyvänsä. 5 subua menee nyt kuulemma kahdessa viikossa. Hinnoista ei saanut täällä puhua, mutta sanotaan nyt, että ilman alennusta summa alkaa kakkosella. Ei kiva. =( Ei voi käsittää, miten joskus ollaan pystytty kustantamaan käyttö, kun meni nappi per päivä…
Sitten ikävä tunnustus…
Olen itse taas koukussa bentsoihin. En vielä pahasti, mutta viekkarit tulee jo ikävinä. Aloitin satunnaisen käytön unettomuuteen aikas lailla samoihin aikoihin, kuin exä tuon subun. Kai mulla oli sitten joku ahdistus tästä, vaikka en varsinaisesti tiennyt asiasta tai sitten tää on vaan sattumaa. Oon yleensä kyllä nukkunut ihan hyvin, mutta kaikki nää uudet miehet, duunit ym. jutut vaan alkoi rasittaa liikaa… Tunnistan oireet, tiedän miten tämä menee. Mulla on nyt niin vähän nappeja enää, että pärjään just ja just ens viikon. En tiedä mitä sen jälkeen teen. Jos en ota illalla nukkumaan mennessä olen seuraavana päivänä aivan totaaliraunio. Vatsa on sekaisin, en saa henkeä kunnolla, en pysty syömään, meinaa tulla paniikki. Muutoin on ihan normaali olo.
Niin ja teille, jotka ette ole lukeneet mun ketjua, niin olen aikasemmin ollut bentsokoukussa. Siitä on 7 vuotta aikaa. En ajatellut, että se voisi mennä uudestaan tähän näin nopeasti. =(