Subutex koukku

Moi!
Olen aikaisemmin kirjoitellut tänne alkoholi ongelman merkeissä. Tämä ongelma on nyt siirtynyt tai muuttanut muotoaan, sillä olen koukahtanut subutexiin. Ennen käytin vain alkoholia, yleensä liikaa, ja siinä sivussa välillä polttelin savuja. Alkon käyttöä olen saanut kuriin tätä subua ennen suht hyvin, mutta nyt tämä! Voi jeesus.
Olen 23 vuotias nainen ja aika pahasti koukahtanut. Tapasin miehen, joka on päihdeongelmainen ja kun olimme seurustelleet pari kuukautta ,tuli ilmi että hän on koukussa subuun, oli tehnyt kaiken salassa. Suhde veteli muutenkin viimeisiään ja siinähän minulla oli hyvä sauma itsekkin kokeilla. Halu oli suuri. Mies yritti tätä estellä jonkun aikaa ja varoitteli asiasta. Minä kuitenkin halusin kokeilla ja humalassa tämän tein. Kokeilut jatkuivat satunnaisina. Jatko on hyvin arvattavissa. Aloin n.reilu 1 kuukausi sitten piikittämään. Joka päivä. n. 2 krt päivässä. Kaikki rahat ovat menneet aineeseen. Nyt olen ollut 4 pv ilman. Vieroitusoireita on ja mieliteko hirveä…
Olen muutenkin addikti luonne, joten pelottaa pääsenkö ikinä eroon.
Aikomukseni on soittaa päihdepalvelusäätiölle, mutta sekin pelottaa, koska olen sellaisella alalla, että tälläistä ei suvaita mitenkään. Kaverisuhteetkin ovat alkaneet rakoilla, koska olen ollut suunnilleen vain kotona ja vetänyt ainetta. Minusta on muutenkin tullut todella ärtyisä, kun ennen olin todella sosiaalinen ja iloinen.

Aika voimaton olo ja häpeissäni koko asiasta. :frowning:

Itsekkin olen käyttänyt subua päivittäin jo monen vuoden ajan ja toivon todella,että pääsisit kyseisestä aineesta eroon niin pian kuin vaan pystyt.Kannattaa ihan rohkeasti vaan ottaa yhteyttä niihin päihdepalveluihin.Sieltä varmasti löytyy sinullekkin oikeanlaista ja sinulle sopivaa apua.:slight_smile: En usko,että sinun pitää ainakaan sen takia duunisi tai muun puolesta pelätä,koska nuo ovat luottamuksellisia ja niillä päihdetyöntekijöillä on vaitiolovelvollisuus.Joka tapauksessa,ennemmin tai myöhemmin subun käyttösi selviää tavalla tai toisella tuolla työpaikalla tai muualla.Toivottavasti nyt pääset tuosta subusta eroon.Tsemppiä kovasti jatkoon.:slight_smile:

Varo! on niillä vaitiolo velvollisuus muitta kokemuksesta tiedän että se ei pidä paikkaansa…ja mitä bubre koukkuun tulee niin jos olet vain 2kk käyttänyt niin älä enää käytä…tuo 4päivää on lyhyt aika…mieti tulevaisuuttasi ja sitä että noita vieroitusolo päiviä tulee tulevaisuudessa varmasti joten nyt tämä ensikerta anna jäädä viimeseksi ja lopeta kun vielä pystyt…itselläni 10.v bubrea…ei hyvä asia laisinkaan…hoitoneuvotteluissa yms palavereissa on harvoin ollut ihmisiä jotka välittävät aidosti ongelmistani kokemuksesta sanon ja että kokemus siitä palaverista on todella nöyryyttävä ollut…ei siellä päihdeklinikalla sulle mitään lääkkeitä anneta ainoastaan lämmintä kättä ja keskustelua…ota yhteyttä enemmin vaikka NA ryhmään tai muihin luotettaviin tukiverkostoihin…sisarukset,vanhemmat, ystävät…toivon sinulle että pääset nyt irti ja ilmoitat puolen vuoden päästä että olet taas se kertomasi sosiaalinen ja iloinen ihminen…stemppiä vieroitusoireidesi kestämisiin…muista että et ole ainut joka kipuilee tällä hetkellä…näin 10 vuoden jälkeen olot ihan erinlaiset kuin sillloin joskus alkuaikoina… :imp:

Päihdeklinikan psykiatrille sanoin et jos yhteiskunta kääntää mulle selän niin minä käännän yhteiskunnalle, sit soitin sinne jollekkin hoitsulle ja sanoin et antakaa mun aika jollekki joka sitä tarvii niin hoitsu sanoi että olen uhannut kääntää selän yhteiskunnalle. Sanoi että onpa outoa ku olen tuon sanonut lääkärille ja sä ilmeisesti nyt luet ilman mun lupaa mitä olen sanonut, sanoi että kärsin masennuksesta ja sanoin että kärsin silloin ku meinasitte viedä multa kalliin ajokortin ja sain sitten uuden kun oli jo niin rispaantunu. Siis se siitä ettei kukaan näe mitä lääkäri kirjoittaa tietoihin, luotto meni ja sen firman ovi ei mulle aukea.

Ihan samaa mieltä kun tmihaja. Lopeta heti!!
Keksit jonkun kivan harrastuksen tai hankit koiran etc etc unohtuu koko fking texi. Oikeesti 2kk.den jälkeen ne olot ei oo MITÄÄN vedä 2vuotta herskaa jos oot vielä elossa tuu tekee joku kiva postaus että mitkäs nyt on olot.?