Subutex ja bentsodiatsepiini

Ohan se tappava combo, helposti tulee otettuu liikaa etenki jos bentsoja on enemmän mukana. Olot luonnollisesti on pirun hyvät, etenki nollatoleranssil. Xonessa ja Teksissä ei ole mtn mainittavaa eroa. :>

Jees. :slight_smile: Etenkin kielen alle tai nokkaan, texissä ja xonessa ei eroja. Sekin on kovin kiistan-alaista että toimiiko eri tavalla IV. Itse oon opiaatteja vetänyt aktiivisesti noin ~4vuotta, enkä ole xonessa ja texissä pahemmin eroa huomannut. Jos jotain, niin korkeintaan se että texi lähtee räpylään toimimaa nopeemmin, ja näin pitkällä kokemuksella, paljon molempia tykittäneenä en silti osaa sanoa. :stuck_out_tongue:

Siitä voit päätellä et jos niissä jtn eroa on, niin kovin minimaaliset. Ja hyvä kerranki järkevät doset alkuunsa. :slight_smile: Samanverran itekkin otin alkuaikoina ilman toleranssia, ku katoin vierestä ku frendit veti jotain 1-2mg nokkia ja oksenteli övereissään. :smiley:

Muistaen Hyvää Ystävää Anni-76, muistakaamme, että, bubre, bentsot, alko on aloittelijalle se itsaripommi, jos huono tsägä käy. RIP Anni76 (Sun kanssa oli aina hauskaa)

Ps. Lopeta kun vielä voit. 20 v tässä helvetissä tekee aika kyyniseksi. Jos mun kämpässä vetäsit överit kippaisin sut pihan roskikseen. (been there done that)

Minun mielestäni taas bentsot latistavat opioidien euforiaa, varsinkin nollatoleranssilla. Ainoana poikkeuksena tästä on ollut sublinguaalinen midatsolaami+intranasaalinen buprenorfiini, tosin tuolloin bentsotolea oli jo riittävästi.

Jep no itekki aina tykänny ottaa jarrut jarruina, sotkematta mtn benjoja sekaa. :stuck_out_tongue: Kovin moni vaa tykkää benzo-subbiz combost…

Voi miten hirveää ajatellakin, että joillain Subun kokeilu jää vain yhteen kertaan ja vielä kehtaavat haukkua ainetta paskaksi :cry: . Kyllähän maailma olisi paljon parempi paikka, jos kaikki olisivat Subu-nistejä :unamused: :laughing: .

Arvaapa, mikä on vielä suurempaa tyhmyyttä? Kokeilla koko helvetin buprenorfiinia, ellei sitä välttämättä tarvitse esim. kivunhoitoon.

Kokemusta sulta tuntuu kyllä löytyvän… tai sitten ei :unamused: . Menepä nyt vielä vähäksi aikaa leikkimään sinne hiekkalaatikolle muiden lasten kanssa :laughing: :unamused: .

Come on, ootsä tosissas. Ei toi sun meininki ny vaikuta eroavan norministin touhuista juurikaan. Aloittelevan nistin siis.

Parhaat olot oon saanu just [Poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin moderaattori]

Itse en oo subua ottanu bentsojen kanssa mutta lyricalla oon boostannu subua.

Heh!

5-10 vuoden päästä olet täällä varoittamassa uusia nistinalkuja oppareiden vaaroista.
Sekä luultavasti myös bentsokoukusta.

vai et ajatellu jääväsi koukkuun. niin kaikki ajattelee. Minäkin ajattelin niin, vaikka silloin vetelin joka päivä oxyä niin pirusti. silti kuvittelin, että helpppohan nää on lopetella.

Mutta ainut konsti tuntuikin sitten olevan korvaushoito. Niin käy todella monelle opparikoukkuiselle, että korvaushoito on se viimeinen oljenkorsi!

Toisaalta et välttämättä oo hengissä edes viiden vuoden päästä.

Voisin lyödä autoni vetoa, että kahden vuoden sisään olet opiaattikoukussa.
minkälainen kulkupeli sulla on, tai jotain muuta 3500€ arvosta. Sen verran tuo mun vanha lotja maksaaa nettiautossa keskimäärin. Vedetäänkö veikkaa, mulle tulisi nimittäin rahat tarpeeseen.

Noh, itse asiaan sanoisin, että dormicumia ja subua/xonea samaan pumppuun, niin se on jees.

Toinen on xanor/temesta samalla.

Sitten se luonnollisin vaihtoehto on jotain indicaista budia.

Ja niin, ystäväsi on oikeassa sen oksentamisen suhteen!
Mutta ajatteleppa sitä, että vuoden päästä voit vetää puolikkaan subua, ja se vähän nousee päähän ja sekin tunne tulee siitä lahinnä, että nitkut häipyy! Kahden vuoden päästä olet jo a-klinikalla ja lääkäri sanoo, että ei mitään korvaushoitoja, nyt lähdet katkolle ja lopetat.

Noh, se ei onnistu, ja vuoden päästä kipität lekurille uudestaan ja anelet korvaushoitoa.

Sit se voidaan aloittaa suoraan avolla tai jossain laitoksessa.
Ensin pitää olla ilman subua ainakin kaksi viikkoa, jotta vieroitusoireet tulevat esiin. Tämän jälkeen aletaan annostelemaan xonea kielen alle, ensin 4mg, sit 8, sit10, 12, 14,16 jne tuo16 on aika yleinen, nykyään myös 12.

Moraalisaarna, jees, sen mä osaan… :laughing:

Xonessa on naloksoonia,sen takii siinä on viive texiin verrattuna.Suosittelen kyl jättämään molemmat väliin.Hauskaahan se on aluks,mut tolet ku nousee,ni hauskuus katoaa kun ei tunnu oikein missään paitsi normalisoi olon.Sit se tais olla sillee,et vuorokausiannos max 6mg,sen yli ei toimi.Tarpeeks ku vetelee,ni tuo kutonen ei oikein riitä mihinkää.Tuommoset on minun kokemukset noista rojuista.

Oot ilmeisesti vielä koululainen, kun puhut keskiarvosta (jos tajusin oikein)? Aika urakalla vedät päihteitä, antaisit aivoillesi vielä tilaa levätä ja kehittyä. Tympeetähän se on, vaan mitä nuorempana päätään tuhoa, sen hankalampaa on vanhempana. Vaikkei sitä uskokaan, niin elämää on kyllä vielä yli kakskymppisenäkin. Ja aikaa päihteillä.

^ Moni tykkää olla pihalla. Se yhdistettynä siihen, että on muutenki huono motivaatio opiskella/olla töissä/olla olematta pihalla on yleisesti se tie tuhoon. Sen takia varmaan ihmiset täällä moraalisaarnailee. Eikä sitä omaa koukkuuntumistaan ikävä kyllä kukaan huomaa ajoissa, ei taida olla sellasta tyyppiä, joka aattelis että “nytpä rupeenkin nistiksi ja hankin oikeen kunnon koukun tähän aineeseen X”. Ei, se menee just tismalleen noin, kun mitä sinäkin kuvaat omasta käytöstäsi. Pikkuhiljaa hissutellen.

Lähinnä siis erittäin nuoren ikäsi huomioon ottaen kannattaa sun ite olla vaan tosi tarkkana. Kyllä sitä moni voi päihteillä läpi elämänsä olematta sen ihmeemmin vaikeuksissa, mutta ne vaikeudet kun ei vaan tule kello kaulassa, niin perkeleen varovainen pitää olla. Jos joku aine tuntuu liiankin kivalta, niin sitä se luultavasti onkin.

Tekis munki mieli saarnata, mut sen on moni tehnyt, ja niihin ei uskota kuitenkaan tai käsitetään kaikki järjestelmällisesti oman maun mukaan. Se vaatii tunnepuolen muutoksen, että tekee elämänmuutoksen. Sä olet varmaan vaiheessa. Kukaan ei ole “hankkimassa koukkua”. Se tulee. Sul on nyt jo jotain, jota moni sanois koukuks. Siima ei ehkä vedä nii kovaa vaan vielä.

^ Ihan OT:na, toi koukun ja siiman vertaus on jotenkin aina tosi kylmäävä. Mua ylipäätään pelottaa järvet ja etenkin meri - pidän siis kummastakin tosi paljon mutta vaan rannalta katottuna - ja etenkin isojen kalojen kalastaminen on musta karmeeta puuhaa. Helvetin pelottavaa ajatella, että jonkin kilometrikin mittasen siiman päässä on koukussa kiinni joku petokala. Toimiva metafora päihdekoukullekin, löysänähän se siima tosiaakin pysyy pitkään.

Mäki pelkään vettä, alkukantainen lapsesta asti ollu pelko syviä vesiä kohtaan. Meri on kaunis ja hurja, järvet idyllisiä, joet nostalgisia. Vesi elementtinä upea. Valoa olen tutkinut ku olen kuvannut, ja vesi on siinäkin tärkeässä roolissa, miten sitä on ilman seassa, pilvissä, höyryä, heijastuksia…

Koukkuvertaukseen liitetty siima, en ole kuullu kenenkään käyttävän sitä, mut varmaan käytetään, sehän on ihan mainio kuva siitä, mitä huumeiden ja monen muun addiktion kaa tapahtuu!

^ Joo voi olla, etten mäkää ihan tossa muodossa oo tuota koukun ja siiman vertausta kuulunu, mutta ainakin siiman kiristymisestä moni puhuu myös huumekoukun yhteydessä. Joka tapauksessa erittäin toimiva ja karmiva kielikuva!

Subusta tulee 3-4pv:n viiveellä reflat alkuun eli kyllä varmasti ekana tulevat bene ja stimu-viekut… Sen tähden moni jää subuun koukkuun, kun viive on pitkä, samoin reflat… Jos saat reflat subusta, pysy kaukana. Itsekin vuosia pystyin lopettamaan kärsimällä reflat (kausittain itsekin kuosittelin hitailla/nopeilla; lähinnä mixeillä); eräänä kertana en enää kyennyt lopettamaan oppareita, vaikka nopeat sain lopulta vuosien jälkeen pois. Myös muutaman vkon masis aivotoiminnan tasaamisesta voi helposti tulla päälle. Tällöin ei kannata turvautua päihteisiin, koska serotoniinit, endorfiinit yms. Olet käyttänyt ennakkoon päihteillä… :frowning: :confused:

Mielialanvaihtelut, kylmä-kuuma, hikoilu, ahdistus, mahd säryt subusta, flunssainen olo… Parempi että tietää mistä johtuvat ja että katoavat kyllä; jos oikeasti haluat nähdä mitä aineet jo lyhyelläkin käytöllä aiheuttavat. Pitkällä aikavälillä, kestää jopa vuosia palautua… :frowning: Tsemppiä, katso nyt kolikon molemmat puolet…

.

En halua mitenkään puhua seuraavan asian puolesta. Tämä vain oma kokemus.

Itse alotin aikoinaan buprella. Sitten sain 8mg Rivoja päivään, ja vetelin kumpaakin joka päivä. Ei mitään huonoo seurannut tästä. Ja kun tätä oli kulunut jokusen 6kk, join jokusen oluen, eikä mitään. Nykyään mua ei heilauta bentsot+bupre+alko oikeen millään tavalla, Toki jos alkoholin osuus olisi 1,5 lekaa kossua niin voisi olla kyseessä se kuuluisa hengityslama tai tukehtuminen oksennukseen. Mut mulla ei ole koskaan ollut MITÄÄN ongelmaa yhdistelmässä bentsot + bupre + alkoholi. Ei koskaan.