Subutex ensikertalaiselle

Mikä on sopiva annos, jos ottaa Subutexia ensimmäistä kertaa? Olen joskus aikaisemmin ottanut viivan Xonea, mutta ei hajuakaan paljonko siinä oli. Nyt olis yksi tabletti Subutexia pöydällä ja ajattelin sen käyttää. Niin, paljonko henkilön, jolla ei ole opiaattitoleranssia, pitäisi tätä ottaa?

^ Ei yhtään. Säästyt paljolta kärsimykseltä, kun jätät opparit kokonaan koskematta, ellei sulla sitten ole niin pahoja kipuja, että tarvitset niihin voimakasta lääkitystä. Tässä tapauksessa ei taida kuitenkaan olla sellaisesta kyse. Sori, jos pilasin fiiliksesi, mutta moni on joutunut helvetinmoiseen kuseen tuonKIN roippeen kanssa, vaikka kenenkään ei pitänyt jäädä koukkuun. Siihen koukkuun vain luiskahtaa äärettömän salakavalasti, jos sattuu vähänkin pitämään bupren vaikutuksesta :frowning: . No, sä otat sitä kuitenkin, joten aloita aivan pikkiriikkisellä murusella(mä en osaa tarkalleen sanoa, kuinka paljon buprea on juuri täsmälleen jonkin kokoisessa murusessa, varsinkaan, kun en tiedä, minkä kokoinen se murunen on, mutta jos sulla on fikti, niin saat annoksen selville laskemalla: 1 Xone-nappi painaa 40 mg(?) ja buprenorfiinia siinä on siis 8 mg). 0,1-0,2 mg on aloittelijalle aivan riittävä annos, toki ihmisestä riippuen. Jos se ei tunnu missään, niin sitten voit buustata annosta myöhemmin, mutta tee sekin hyvin varovasti. Muista myös olla kärsivällinen sen buustaamisen suhteen. Buprenorfiini ei toimi välittömästi nasaalisesti nautittuna.

T: Subu-nisti, joka on toistaiseksi ko. aineesta irti, mutta ei tiedä, kuinka pitkään :confused: .

Edit: Se olikin Texiä, mitä sulla on. No, eipä noilla juuri ole eroa, jos ne nokkaansa vetää, kuten varmaankin aiot tehdä.

Edit: Muista myös se, etenkin noin tolettomana, että muita PKV-lääkkeitä ja/tai alkoholia ei kannata nauttia yhdessä buprenorfiinin kera.

Ei yhtään on tietysti paras neuvo, mutta kun tosiaan joka tapauksessa otat, niin itse ottaisin 0,5mg. Hieman saattaa tulla huono olo tuolla annoksella, mutta kyllä se oksentamalla lähtee.

Lähinnä uusi tuttavuus tämä buprenorfiini. Oma opiaattien käyttö on rajoittunut Tramaleihin ja kodeiiniin, ja niitäkin todella satunnaisesti. Mutta pakkohan se on ottaa, kun tuota nyt kerran tuossa on. Siinä olette oikeassa, että olen jo tehnyt päätöksen, että aion tuota ottaa. :sunglasses:

Koukkuuntumisriski on kaikissa aineissa, mutta onhan buprenorfiini sentään sieltä turvallisemmasta päästä kun opioideista puhutaan. Kunhan ei sakoita muihin aineisiin.

Mitä tarkoitat tuolla turvallisuudella? Onhan buprenorfiini toki siinä mielessä turvallinen verrattuna muihin oppareihin(tai moneen muuhun aineeseen), että siihen ei yksistään voi kuolla. Yliannostuksesta tulee vain mahdollisesti helvetin huono olo, joka saattaa kestää pitkäänkin. No, toki oksennukseen tukehtuminen nuokuissa on aina mahdollista, mutta enpä mä ainakaan tiedä yhtään tapausta, että joku olisi kuollut bupreen, jos mitään muita substansseja ei ole käytetty siinä ohessa.

Koukkuuntumisriskin vuoksi bupre taas on mun mielestäni hyvinkin petollista. Varsinkin aloittelijalla saattaa joissakin tapauksissa kestää jopa viikon ennen kuin saa refloja ja näin ollen monet kuvittelevatkin aikansa, että tätähän voi mukavasti vedellä ihan viikonloppuviihteeseen, kun eihän tähän jää edes (fyysiseen)koukkuun. No, tarpeeksi pitkään kun sitä viihteilyä harrastaa, niin karu totuus alkaakin paljastua :frowning: :wink: .

Ota nyt ilo irti Subusta, kun kerran päätöksesi olet tehnyt, mutta muista, että sua on varoitettu. Hyvää viikonloppua joka tapauksessa :slight_smile: .

0,2-0,3mg toimi itellä jo hyvin, ota vähän ja jos ei toimi tunnin päästä niin vähän lisää.

Lisäksi reflat pahenevat, mitä useammat on kärsinyt… Itsellä ekat reflat about kk:den käytöstä reilu 10v aiemmin… Kestivät reilun vkon… Vielä 5v aiemmin kun meni artut 6/vrk; otin 4/5pv buprea yli kk:en tauon jälkeen… Viekkarit olivat yhtä pahat kuin monen kk:en käytön jälkeen… :open_mouth: :astonished:

Aiemmin uskoin että on vain hemmetin herkkä oksennusreflekti, mutta olikin jatkuvasti viekkareita bupresta… En myöskään osannut yhdistää silmien vuotamista tai kylmä-kuuma hikoilua refloiksi… :open_mouth: Todella monta kertaa sain aineen lopetetuksi useammaksi kk:ksi… Vaihtamalla ainetta tietenkin…

Aluksi kesti 2vrk:tta ettei viekkareita ilmaantunut… Aina olen laittanut viekkarit pillereiden piikkiin… :astonished: :open_mouth:

Pari 8mg taplettia on ihan sopiva aloitusannos mun mielestä…otin sen tapletin kerran kepardin kans ja 3viikkoa olin päissäänm

Juuri näin… :open_mouth: Eli ei todellakaan, 0,5mg-1mg ja tunnin jälkeen sama määrä mikäli ei toimi!

Elä ota sitä.

Juuri tuo pitkä puoliintumisaika tekee fyysisen koukkuuntumisen riskistä ehkä jopa suuremman kuin monella “vahvemmalla” opioidilla.

Halkaiset sen tabletin, saat kaks 4mg palaa. Sitten halkaiset toisen niistä, saat 2mg palan, sitten vetäset puukolla siitä palasta vajaan puolikkaan, jauhat sen ja imaset nokkaan.

Mutta suosittelen kuitenkin jättämään ottamatta, vaikka tää nappi on kai menny jo, ja taitaa olla menossa koko ajan lisää… :imp: :imp: :imp:

Jos ei mitään tolei, niin kyllä mä alottaisin 0,4-0,5mg, just tolla puolittamismenetelmällä. Nappi puoliks, taas puoliks, jne jne, menee näperrykseks lopussa, mut alota varoen, tai laattaat reippaat 3h kunnon paineel :smiley:

Jos vakavoidun, niin ethän enää tuon napin jälkeen hommaa uusia. Toivon ettet tajua tai piittaa subun vaikutuksesta ollenkaan.

Huomaan että sun käyttösi on ollut aika humalahakuista! [Poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin moderaattori] . Yx tuttu otti ekalla kertaa 0,4mg->laatat. Sit tokalla kertaa 0,4mg->laatat. Kolmatta kertaa ei enää viittinyt edes kokeilla.

^ No, eikös se sitten ollut vain hyvä asia, että kaverisi veti heti kättelyssä liikaa, alkoi vain voida pahoin ja totesi Subutexin ja toivottavasti/luultavasti muutkin opparit aivan turhiksi ja paskoiksi aineiksi :confused: . Säästyipä tuon överöintinsä ja oksentelunsa vuoksi paljolta pahalta :wink: .

Subutex on nyt tullut nyt testattua. Otin tosiaan alkuun ~0,3 mg, mikä toimi ihan kiitettävästi. Seuraavana päivänäkin oli vielä vähän hassu olo. Hillitsin itseni ja en ole Subua lisää vedellyt, vaikka melkein kokonainen tabletti olisi vielä jäljellä. Eiköhän se tule kuitenkin tässä menemään, pikkuhiljaa.

^ Varo vaan kuule! Oot pian piikki hihassa jossain julkisessa pusikossa kyyhöttämässä, ja ne paremmat ihmiset ovat sulle enää pelkkä subun sumentama muisto.

Niinku for real. :neutral_face:

^ :laughing:

Joo, mutta ihan oikeasti, noin siinä voi käydä. Hyvin monelle on käynyt, vaikkeivat sitä olisi uskoneetkaan :frowning:.

Huomaan ironiasi ja viittauksesi keskustelunavaukseeni julkisilla paikoilla piikittämisestä. :smiley: Esittämäsi kehityskulku on mahdollinen, jossain määrin ehkä jopa todennäköinen. Piikeistä en tosin ole varma, taipumuksenani on pyörtyä verikokeissakin. Ajatus neuloista ei (tällä hetkellä) houkuta.

On sitä oltu niin kannabis- kuin bentsokoukussakin, mutta kaikki riippuvuudet olen saanut katkaistua. Tai jos rehellisiä ollaan, en ole katkaissut riippuvuuksia, olen vain pitänyt taukoa. Tämähän ei tarkoita, että olisin immuuni addiktiolle, päinvastoin. Jos olen em. aineisiin muodostanut riippuvuuden, on todennäköistä että voisin muodostaa koukun muihinkin aineisiin. Varovainen täytyy olla, mutta sekään ei suojaa kaikilta riskeiltä. Mutta kuten näkyy, olen arvioinut hyödyt (euforia) suuremmiksi kuin mahdolliset haitat (riippuvuus). Ehkä riskien tiedostaminen kuitenkin tarjoaa edes jonkinlaista (vähäistä?) suojaa.

^
Hyvähän se on että riskit tiedostaa. Muuten niitä ei vois edes yrittää vältellä. Tiedostamisen lisäksi vaaditaan myös kovaa päättäväisyyttä ja itsekuria, jotta kykenee välttelyyn.

Jos suinkin mahdollista, niin pysyttele niistä piikeistä ainakin erossa! Vaikka subuun jo narahditkin. Piikittämisestä kun tulee sit taas ihan oma koukkunsa. Niihin tutustuttua ei muut nautiskelutavat (yleensä) enää oikein maistukaan.