Jos nokitin 12h sitten subua viimesen kerran niin koska voin ottaa tramalia?
?
Ei se Tramalin ottaminen varmaan tavallista vaarallisempaa ole, se ei vaan tehoa yhtä hyvin kuin se tehoaisi jos elimistössäsi ei olisi buprenorfiinia. Subun poistuminen elimistöstä kestää vuorokausia.
En todellakaan suosittele kenellekään minkäänlaista sekakäyttöä, enkä varsinkaan muiden oppareiden kombottamista Subun kanssa, mutta oma kokemukseni on, että Tramal toimii vallan hyvin yhdessä Subun kanssa. Toki tuossa kombossa Tramalin vaikutus hieman muuttuu, mutta se ei kait niinkään johdu siitä, että bupre varsinaisesti heikentäisi sen vaikutusta, vaan siitä, että bupre nyt ylipäätään on vaikutuksiltaan huomattavasti enemmän oppari, kuin tramadoli, joten se sen pieni nuokuttavuus kumoaa siltä osin hieman Tramalin piristävää vaikutusta vs. se, että ottaisin Tramalia ihan pelkiltään. Tuo nyt pätee tosin luonnollisesti aina, jos kombotan tramadolia jonkin muun opparin(ei bupren) kanssa. Minkään muun opparin kanssa mun(kaan) ei sitten huoli Subua liioin kombotella, siitä ei hyvää seuraa, etenkin, jos Subua on vielä kunnolla elimistössä :mrgreen: . Tramal nyt vain on sellainen kummajainen, onko oikeastaan oppari lainkaan .
Sitä ihmiset ovat sanoneet, että tramadoli olisi ainut opioidi, joka toimisi yhdessä subun kanssa. Tosin se on vielä täysin epäselvää, onko esimerkiksi O-desmetyylitramadolilla vieläkin kovempi sitoutumiskyky opioidireseptoreihin vai jääkö tramadolista jäljelle vain muut kuin opioidivaikutukset.
Tosin tuota subun blokkaavuutta on saatettu hieman liioitellakin, varsinkin pienillä annoksilla. Esimerkiksi itse olen ottanut 2mg buprea 12h ennen kuin otin metadonia eikä se blokannut sitä yhtään, korkeintaan paransi metiksen tehoa.
^ Minä en ainakaan vetäisi tramadolia darraan, viis siitä, olenko ottanut Xonea vai en. Ei mua huvita darrassa päristä ympäriinsä ja hyvällä tuurilla saada rytmihäiriö tai vielä paremmalla tuurilla kramppi, mikä voisi olla jopa ihan mahdollinen skenaario minun kohdallani. Darrassa huvittaa nukkua ja maata rauhassa. Ota mieluummin Diapamia, jos tahdot turvallisesti lievittää krapulaasi. Toki, jos sulla on vain pieni kohmelo, eikä mitään vapina-tutina-liskodiskoa ja sun pitäisi jaksaa lähteä krapulassa liikeelle, niin saattaa se Tramal toimiakin ihan okei, mutta itse en sitä liioin krapulalääkkeeksi käyttäisi .
Ei mulla ainakaan tramadoli pistä mitenkään “pärisemään” tai piristä, eivät edes nopeavaikutteiset Tramalit, depoteista puhumattakaan. Kouristuskynnys saattaa kyllä krapulassa (etenkin pidemmän putken jälkeen) olla alentunut, mutta en silti usko pienen (max 200mg ja mielellään depottimuodossa) tramadolimäärän vielä mitään kohtausta aiheuttavan. Mikäli sinulla on vain nopeavaikutteisia Tramaleja, ei niitä kannata ottaa haluttua määrää kerralla vaan esimerkiksi yksi tunnin välein. Tämä kaikki sillä oletuksella, että sinulla on edes hieman kokemusta tramadolista ja muista opioideista, muuten pistävät erittäin helposti oksentamaan, varsinkin krapulassa.
Mitä hittoa ovat lervausefektit?
OT: saatoin jopa pari sanaa ymmärtää yo kappaleesta, löytyiskö jostain kääntäjään?
Wikistä jotain selitystä että “on luonnollinen aine”
[i]Tramadoli on luonnollinen[1], mutta synteettisesti valmistettu opioidi, jota käytetään lääkkeenä kohtalaisen ja kohtalaisen vaikean kivun hoitoon. Tramadolin kehitti saksalainen lääkeyhtiö Grünenthal 1970-luvun lopulla lääkenimellä Tramal.
Vaikutusmekanismi
Tramadoli on μ-opioidireseptorien agonisti. Tramadolin kipua lievittävään vaikutukseen vaikuttaa myös aineen kyky vapauttaa keskushermostossa serotoniinia ja toiminta noradrenaliinin takaisinoton estäjänä. Opioidireseptori antagonisti naloksoni ei kumoa kaikkia tramadolin kipua lievittäviä vaikutuksia, tämä puhuu sen puolesta että tramadolilla on useita eri vaikutusmekanismeja.
Tramadoli on myös NMDA, 5-HT2C. (α7)5, M1 ja M3 -reseptoreiden antagonisti. Näiden ominaisuuksien osuus kivunlievitykseen on epäselvää. NMDA-antagonismi saattaa vaikuttaa tramadolin kykyyn helpottaa hermosärkyä.[/i]
^^ Ei tramadoli mullakaan pärise sillä tavoin, jos nyt vertasit esim. pirin vaikutukseen, mutta mua se kyllä piristää ja ainakin aiheuttaa univaikeuksia ja krapulassa mä en kaipaa mitään piristystä, enkä varsinkaan niitä univaikeuksia, vaan silloin tahdon nimenomaan nukkua ja olla ihan rauhassa, joten tramadoli ei mulla sovi krapulalääkkeeksi. Yleensä mä juon myös paljon kahvia, jonka voimin “pärisen”, ja poltan ihan liikaa tupakkaa, mutta krapulassa nuokin jäävät ihan minimiin, koska silloin mä en tahdo oikeastaan minkäänlaista stimulaatiota. Pahoinvointia, siis ihan tyypillistä oksetus-sellaista, mulla on krapulassa nykyisin hyvin harvoin, riippumatta siitä, olenko vetänyt oppareita vai en.
OT;
Tuleeko alkosta useinkin pahoinvointia, jopa oksennus?! Paljonko luulet silloin juoneesi? Onko promillemäärään arviota?
Nuorena mäkin jopa oksensin mutta tuli ehkä liian nopeasta ja liian sekalaisesta paukuista…?
^ Täh? Juurihan mä tuossa kirjoitin, että mulla on hyvin harvoin krapulassa oksetuspahoinvointia, myöskään kännissä sitä ei yleensä koskaan esiinny. Nuorena sitä oksetusta/oksentelua olikin huomattavasti enemmän, mutta ei enää aikoihin. Oikeastaan tuo, etten oksenna tai sammu juuri koskaan, vaikka olisin tinannut kuinka paljon, taitaa olla huono juttu, koska sillä tavoin se hirveä kaataminen ei katkea tuollaisiin luonnollisiin syihin, ja minä kun en saa korkkia kovin helposti kiinni sen jälkeen, kun olen sen kerran avannut, joten sitä pirun myrkkyä tulee kiskottua elimistöönsä ihan järkyttäviä määriä. Siinä hommassa saattaa jonakin kauniina päivä vaikkapa haima sanoa poks! ja silloin viimeistään alkaa tämäkin tyttö oksentaa ja miettiä ryyppäämisiään, mutta siinä vaiheessa taitaa olla jo jokseenkin myöhäistä itkeä. Ei sillä, etteikö pahastakin akuutista haimatulehduksesta voisi hengissä selvitä, mutta pirunmoista tuskaa se on ja paskan haiman kanssa eläminen myöhemminkään ei mitään herkkua ole. Tunnen yhden haimatulehdustapauksen ja aika hurjaa se meno oli . On nykyään oikeastaan vielä hurjempaa, kun tyyppi ei lopulta edes lopettanut ryyppäämistään siihen haimatulehdukseen, kuin alkujärkytyksen ajaksi. Nyt sitten sattuu ja tavaraa tulee molemmista päistä jatkuvalla syötöllä, mutta pirun sitkeästi tuo vain yrittää sitä etanolia sisuksiinsa saada
.