Subukoukussa?

Terve,
Koitan kantaa korteni kekoon. Kerron miten pääsin bubresta suht kivuttomasti irti.
Kolme vuotta meni paltiarallaa kasinappi käsitaipeeseen päivittäin.
Nyt neljättä kuukautta ilman…pientä kylmää lieskaa vielä selässä, mutta ei haittaa, kun
kelit lämpeni juuri sopivasti:) Teen 10km kävelylenkin joka päivä.
Ajattelin opetella ratsastamaan hevosella, kunhan saan massia.

Vaikkakin korvaushoidot ovat rauhoittaneet katukuvaa, pinnan alla kytee.
Moni potilaista tuntee ahdistussa jalassa olevan pallon vuoksi. Hoito on
jokseenkin nöyryytävää eikä pitkän käytön jälkeen mitään kummoisia oloja aineesta enää saa.
Homma on niin nähty parin vuoden jälkeen. Monet haluaisivat lopettaa, mutta pelkäävät kuukausien kidutustuomiota, mikä lopettamista seuraa. Se on kieltämättä vaikea paikka.
Sitä ei ulkopuolinen voi ymmärtää. Monilla lopettaminen on mielessä, mutta toteutus tuntuu
ylivoimaiselta.

Maailman taloustilanne on myös aika huolestuttava. Kuten talouskuri välimeren maissa. Joku kaunis päivä täälläkin klinikan ovessa on lappu, sori budjetti loppui. Mitä tekee korvaushoitopotilaat silloin? En halua edes ajatella. Zombie apokalypsi.

Mulla oli onni lopettaa kotona kaikessa rauhassa. Mutta jälkeen päin tarkasteltuna olisin pystynyt
jotain kevyttä työtäkin tekemään tuon ajan.

Mun katkometodi: Vähän kuin autolla poispääsy tiukasta taskuparkista. Vekslasin vuoden edestakaisin 3 viikkoa subua, 3 viikkoa metadonia, kokoajan tiputtaen subu-annosta. Kolmessa viikossa ei ehdi koukahtaa metadoniin ja subutoleranssi tippuu aina metisvaiheen aikana. Olo on terve ja normaali. Otin metistä vain tarvittavan määrän 5-20mg/vrk. Subun ajoin alle puoleen milliin päivä. Voi sen nopeamminkin tehdä, mutta mulla sattui olemaan aikaa.

Mutta huom huom…ei xonea metiksen päälle samana päivänä tai tulee kalkkunat.
Välipäivä kandee pitää vaihdoksissa. Nämä ovat kriittisiä hetkiä. Saattaa helposti ratketa väärässä seurassa, mutta ottaa sitten vaikka viunaa vitutukseen sen päivän. Kyllä sen verran kestää kuka tahansa, vielä kun kun tietää, että helpotus on tulossa seuraavana päivänä.

Metistä voi ottaa subun päälle, mutta menee hukkaan. Välipäivä on aina paikallaan näissä vaihdoksissa. Pitää myös ymmärtää, että subureflat alkaa vasta siinä 10-14 vrk paikkeilla. Pari kolme päivää pienissä vajareissa ei ole mitään. Onhan se nihkeää käydä töissä tai olla lasten kanssa, mutta ajoittaa vaihdokset sitten vaikka viikonloppuihin.
Oikeastaan tässä menetelmässä ei ole muuta vaikeaa, kuin sietää nämä vaihdokset. Eikä nekään ole oikeastaan sen kummempaa, kuin bostailla lääkettä, mikä on käytäjälle muutenkin arkipäivää.
Päivä pari lievissä vajareissa kolmen viikon välein verrattuna kuukausien yhtäjaksoiseen kärsimykseen ei ole samalla planeetalla.

Vuoden tiputtelun jälkeen pystyikin ottamaan reflat vastaan. Viikon verran kärsin niitä, kunnes meni hermo valvomiseen. Hommasin panacodeja ja ilokseni huomasin, että ne poistivat kaikki oireet. Niillä pääsi sitten loppuun. Kehräsin euforiasta ensimmäisen päivän. (Herkkävatsaisille käy Ardinex). Tramaleilla saa tarvittaessa liikettä puntteihin. Subun kanssahan tramalit ei sano mitään, monet ylenkatsoo niitä, mutta kyl ne auttaa kummasti sitten kun on päässyt pidemmälle. Ainakin itselläni tramaleilla on suuri vaikutus aloitekykyyn. Parin kk panacod / tramalikuurista ei tule refloja. Ne voi lopettaa seinään ja sitten sitä onkin kuivilla!

Lyricat auttaa myös jonninverran subuviekkareihin, mutta en suosittele niitä, koska niistä tulee ikävät reflat jo kolmen viikon käytön jälkeen. Kannattaa olla varovainen niiden kanssa. Bentsoista ei kehity koukku niin nopeasti.
Niistä on mielestäni enemmän hyötyä, mutta täytyy pitää huoli, ettei ota niitä yli kuukautta putkeen.
Bentsot on mielestäni pahin painajainen. Nekin tuli käytyä läpi aikoinaan.

Siinäpä se noin teknisesti. Loppupeleissä kaikki on tietenkin omasta motivaatiosta kiinni,
mutta sanonpa vain, että perusfiilis nyt on parempi, kuin valheellinen elämä subupäissään.
Hyviksissä sitä on muka niin kiinnostunut kaikesta, mutta ilman ainetta ei sitten kiinnostakaan mikään.

Ratkesin kyllä pari kertaa. Eka kerralla tuli mahtava olo. Tokalla kerralla alkoi laatta lentää, överit parista millistä, mikä oli hyvä, koska kiinnostus lopahti sen jälkeen. Ratkeemisista ei kannata lannistua. Niitä sattuu. Muistaa vaan kurssinsa ja jatkaa oikeaan suuntaan.

A-klinikasta ei ollut apua. Tuli outo fiilis, kun tyrkyttivät korvaushoitoa, vaikka sanoin haluavani lopettaa. Kahden viikon katkoa tarjottiin verenpainelääkkeillä ja koripalloa ois pitäny pelata kipeenä. Ja sit ois heitetty pihalle, kun reflat pahimmillaan. Koripalloa wtf? Jhuu ei kiitos, hyvä kun pystyy kävelee tossa vaiheessa.

Ei muuta kuin leuka pystyyn ja tsemppiä! Ei sen tartte niin vaikeeta olla. Pitää vain tehdä päätös ja järjestelyt.

PS. Kerran tuli ratsia erääseen luukkuun, mistä kävin kysymässä metistä. Olihan mulla sitä taskussa ja myös texiä ja blossia, mutta poliisi ymmärsi yskän. Kerroin, että yritän lopettaa ja omista katkolääkkeistä kyse. Ei liiempiä kyselyjä aineiden alkuperästä ja syyttämättä jättäminen, sillä kertaa. Kiitos siitä!

t. rapu

Ai niin, piti vielä mainita, että frendi pääsi bupresta samalla metodilla irti, nopeammin kuin minä.
4kk ja sanoi olevansa terve. Oli tosin pienemmillä annoksilla, mutta pitkään kuitenkin.

t. rapu

Onnea, se oma tahto on kyllä mahtava lääke. Ilman sitä ei onnistu ikinä ja repsahduksen jälkeen pitää vaan uida kovempaan tässä elämän virrassa. Kiva lukea todellisista yrityksistä ja hieman eri tavalla tehtyä lopetusta mitä yhteiskunta tarjoaa, olet varmasti hyvä esimerkki muille.

Ihan hyvää tekstiä. Mutta turhan monimutkaiselta kyllä kuulostaa nuo jatkuvat vaihdokset lääkkeiden välillä. Miten tuollaista jaksaa tehdä määrätietoisesti, jatkuvasti tiputtaen annoksia? Kun käyttäjä on yleensäkin aika huono, mitä itsekuriin tulee. Eikö ole ihan sama tiputtaa sitä xonea tai texiä pikkuhiljaa, jos antaa itselleen noinkin pitkän ajanjakson annoksen tiputukseen?

Ja itse kyllä lähtisin vaan katkoreissulle ja kärsisin ne reflat. Vaikeaa ei ole reflojen kärsiminen, vaan kuivilla pysyminen!

Faksi, jokainen tavallaan. Keksi itsellesi sopiva tapa kun Iina jo lapsesta puhuu niin kiirusta pukkaa, omalla tahdolla ja elämän kumppaniin tukeeutuen. Lopputulos on se tärkein, keinoista ei kannata väitellä.

^ Miksi ei saisi väitellä? Tarkoitan siis ihan rauhallisesti ja hyvässä hengessä, en mitään lapsellista mä-oon-oikeessa-sä-oot-väärässä -riitelyä, mutta eihän faksi tuota jälkimmäistä tehnytkään, kertoi vain oman näkemyksensä. Tämä kun on keskustelufoorumi, niin kai täällä on täysin sallittua tuoda omat mielipiteensä esiin. Melko tylsäksi tämä menisi, jos kaikki täällä kirjoittelisivat vain itselleen ja toisten juttuihin saisi kommentoida ainoastaan myötäilemällä niitä täysin.

Minunkin mielestäni tuo Katkoravun metodi kuulosti aivan turhan monimutkaiselta ja pitkälliseltä tavalta lopettaa, siis minun kohdallani. Katkorapu on sen kaiketi havainnut itselleen hyväksi ja mä toivotan hänelle jatkossa kaikkea hyvää ja toivon, että hän todella onnistuu pysymään kuivilla :slight_smile: .

Itse olen aina lopettanut oppareiden käytön kylmällä kalkkunalla, myös silloin aikoinaan, kun olin käyttänyt niitä pidempään ja raskaammalla kädellä, kuin nyt viime aikoina. Olihan se TUSKAA, mutta kyllä mä kestin, ja ehkä se koettu kärsimys auttoikin mua silloin joskus pysymään pidempäänkin irti oppareista.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Eivät ne reflat nyt maata kaada, vaikka aivan perseestä ovatkin, mutta mulla ainakin on tainnut jäädä ikuinen himo oppareihin, enkä usko, että lopettamismetodilla olisi lopulta väliä tuon himo-ongelman ratkaisemisessa, ainakaan pidemmän päälle. Aika kultaa muistot, valitettavasti :frowning: .

Edit: Muutenkin huomasin tuossa Katkoravun tekstissä hieman epäkohtia, esim. tuo, että Ardinex sopisi herkkävatsaiselle paremmin, kuin Panacod :open_mouth: . Eiköhän se mene juuri toisin päin, tosin Panacodin kanssa saattaa sitten olla maksa kovilla :confused: . Sitten: parin kk:n Panacod/Tramal-kuurista ei tule refloja. No, kenelle tulee, kenelle ei. Aloittajalle ei ehkä tullut ja hyvä niin, mutta kyllä mulle ainakin tulee. Yksilöllistä jälleen kerran :stuck_out_tongue: . Eivät ne munkaan Panacod/Tramal-reflat mitään tyystin sietämätömiä ole ja nopeastihan ne ovat ohitse, mutta silti tuon vuoksi mulle sopii se kylmä kalkkuna paremmin, kuin eri lääkkeiden kanssa edestakaisin vääntäminen, koska siinä on mun kohdallani valtava riski vain vaihtaa huume toiseen sen sijaan, että vain hieman helpottaisin reflojani.

Nuorempana sitä jaksoi sietää paljon paremmin viekkareita. Koitin ens alkuun lopettaa seinään ja totesin, että ei taitu enää, koska en saa nukuttua ja lähtee järki päästä. Äärimmäisen raskasta läheisille.

Tämä vekslaus-metodi tosiaan toimi mulle ja mun kaverille, muttei välttämättä kaikille.

Panacodissa on parasetamolia, mikä ärsyttää vatsaa. Ardineksissa on ibuprofeenia, mikä ei ainakaan mun vatsaa
ärsytä.

Arvelinkin, että joku miettii miksei vain pudottaisi subu-annoksia. Mulla ei riittänyt itsekuri siihen.
Jos varastoin nappeja, niin tiputtamisen suhteen kävi päinvastoin mitä oli tarkoitus. Tuli ryittyä kaikki
alta aikayksikön. Metiksen kanssa sitä ei käynyt. En saa siitä kuin nuokut, jos ottaa vähänkin liikaa,
enkä halua olla nuokuissa. Ottaa vähän, niin pysyy terveenä ja suht skarppina.

Kukin tavallaan. Halusin vain kertoa, miten itse pääsin irti ilman minkäänlaisia fyysisiä kipuja.
Uskoisin, että on helpottava uutinen jollekin, joka jahkailee lopettamisen kanssa ja pelkää vieroitusta.
Että muitakin tapoja löytyy kuin se kaikkein karuin. Jos hauli kestää seinäänlopetuksen, niin mikäs siinä sitten.

Totta sekin että kuivilla pysyminen on haastavaa, mutta mielestäni sitä ei kannata liikaa miettiä vieroitusvaiheeessa. Asia kerrallaan.

Hyvää kesän alkua kaikille

t.rapu

^ Kyllä se on se ibuprofeeni, joka ärsyttää vatsaa. Parasetamoli on vatsaystävällisempi. Toki isoina määrinä parasetamoli on maksatoksinen.

Ok, yksilökohtainen juttu. Mulla meni joskus pancodeista vatsa vereslihalle ja vaihdoin
arskoihin ja vatsa parani. Nää on hienosäätöjä. Pitää testata ja löytää itselle sopivat apulääkkeet.
Siihen voi itseasiassa mennä aikaa löytää sopivat. Oikeastaan mulla meni vuosi järjestelyihin yrityksen ja erehdyksen kautta ja toinen vuosi meni toteutukseen.

t. rapu

Hmm… Aika jännä juttu, mutta kai tuokin sitten mahdollista on :confused: . Minä en pahemmin lääketieteestä tiedä, mutta jos joku tietää, niin voisiko kertoa, voiko huonossa kunnossa oleva maksa oireilla noin, että vatsa menee aivan verille. Mietin vain, jos sulla, Rapu, oli maksa huonossa hapessa ja se olisi aiheuttanut sitten tuota. Äh, monimutkaiseksi menee :laughing: .

Ollaan me niin erilaisia, jos otan parina päivänä max annoksen panacodia miin tulee pihkatulppa eli pytylle ei tarvi istua. Sairaalassa tipassa tota paskaa ja omat lääkkeet veke niin viekkarit ja kipu kasvoi, ei mulle ja 6 päivää paskoamatta oli ei niin kiva kokemus koska oli diabeteksen takia pakko syödä sitä sairaalan skeidaruokaa ja oottaa et vaimo tulee krillin kautta katsomaan. Pelkkä codeiini ei tee sitä eikä kyllä tee muutakaan mulla, mitään fiilareita en hae lääkkeistä mutta ah ku otti pamia ja teemuja niin rupes ukko jaksamaan. Just puolitoista tuntia hammaslääkärissä ja puudutusta tarjottiin niin mä sanoin et poratkaa vaan, oli vielä hieman pehmosta ku tuli juurikanavat näkyviin niin pantiin jotain uutta ainetta joka kovettaa mun hammasta ja juuret vetäytyy eli kuukauden päästä hauta auki ja loput pehmoset pois ja ei ehkä juurihoitoa tarvi. On ne taikureita, kipuun sain respan subuun mutta enpä taida hakea.

Joo myönnetään, hieman konstikas metodi ja huonosti kirjoitettu, kun ei ajatus kulkenut.
Löysin todellisen asiantuntijan - opioidiriippuvaisten vieroittajan. Tarkastakaa tämä:

drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=56011

t. katkis

Tosi hyvä linkki rapu! Mua kiinnostais tietää että minkälaiset sun fyysiset reflat tarkalleen oli, sitkun luovuit siitä alle puolesta millistä? Itse tällä hetkellä subupudotuksen aiheuttamissa refloissa, ei suinkaan mitään sietämätöntä vielä toistaiseksi. Olin kyllä muutenkin suunnitellut annospudotusta. Mullakin meni vajaa kolmisen vuotta kasipallo hihaan, sitä ennen nokkaan paljon pienempiä vuorokausi-määriä(mutta säännöllisesti).

Kuten Oggy teroittaa, kaikki on aina yksilökohtaista. Kaikilla omat biorytmit ja aineenvaihdunta.

Mun kaveri käytti pari vuotta hyvin pieniä annoksia. Aamulla 0.2mg xonea nokkaan, mutta kärsi 4kk kylmiä väreitä ja kipuja ja niiden aiheuttamaa unettomuutta. Sissinä kävi kuitenkin töissä.

Itse en osaa sanoa, kun siirryin xonesta metikseen ja katkaisin siitä. Ehkä viisaampaa olis
tehdä toisinpäin, koska metis on pahin. Saattohoitokamaa.

Tuli itselle 4kk jälkeen krooninen hedari ja luuydinkivut, kunnes löysin tuon oggyn. Ostin
Antioksidantteja ja hedari lähti ekan pillerin jälkeen. Levottomat jalat lähti Kaliumilla ja magnesiumilla.
Olin kokoajan ollut vitamiini / mineraali-vajareissa.
Hommasin myös proteiineja, L-Glutamaattia ja kaikkea mitä nyt niistä ymmärsin.

Ilman protskuja, viekkarit kestää pidempään ja elimistö ottaa vaurioita.
Suorastaan typerää purra hammasta ja vetää pelkkiä pameja. Onhan monet esim.
kärsineet reflat linnassa, mutta siellä saa sentään kunnon ruokaa joka päivä.
Voi olla jopa parempi paikka kun A-klinikka, jossa käytetään lähinnä kemikaalista hoitoa.

Uskoisin, että vieroitus menee 10x helpommin noilla Oggyn ohjeilla. Hän sanoi, että kukaan hänen
potilaistaan ei ole keskeyttänyt.
Kandee räätälöidä oman tarpeen mukaan ja ottaa avuksi panacodeja/ arskoja / unilääkkeitä / rauhoittavia
mitä nyt kukin tarvitsee. Tee mitä sun täytyy tehdä, kunhan et vedä sitä mistä haluat irti etkä jää toiseen koukkuun.

t. Katkis

Kerroit sun kaverin refloista etkä omista? Mä luin tuon Oggyn jutun ja enkku kyllä taittuu. Ihan mielenkiinnosta kysäsin kuinka lievä fyysinen puoli oli kun pudotit vikat subut/metikset pois.

Jäi vähän epäselväksi tuo tippajuttu. Eli söit siis Panacodeja ollessasi tiputuksessa? Koska tuosta saa kuvan, että kodeiinia oltaisi annettu tiputuksen kautta, mikä olisi hengenvaarallista.

Tuo metadonin kanssa kikkailu vaikuttaa tosiaan turhalta ja potentiaalisesti vaarallisesta, koska sen väärinkäyttöpotentiaali isommilla annoksilla on aivan eri tasolla kuin buprenorfiinin. Tietysti, jos ei tykkää nuokkua (jota monet nimenomaan opioideilta hakevat), voi se olla hyvä vaihtoehto erittäin pienillä annoksilla. Järkevämpää mielestäni olisi tiputella annoksia hitaasti buprenorfiinilla. Jos tähän ei itsekuri riitä, voi lääkkeet (mikäli mahdollista) antaa ystävälle, joka antaa niistä sitten ainoastaan ennalta sovitun annoksen päivittäin. Lopuksi voi vielä vaihtaa tramadoliin tai kodeiiniin/etyylimorfiiniin (tai tramadolin kautta kodeiiniin), jotta lopullinen katkaisu olisi mahdollisimman kivuton.

Tippapussissa luki panacod, suun kautta sain vai jonku unilääkkeen.

Oggyn metodilla 9. päivää ja terve. Muuten ois varmaan mennyt se 4 kk.

t. Katkis

Kappas, county en huomannut, että oli ilmestynyt toinen sivu. Tarkennan vielä, että 12. edellistä katkoyritystä katkesi aina 14 päivän paikkeilla, kun ei pää vaan kestänyt niitä oloja. Kivut, ripuli, levottomat jalat. Tuntui mahdottomalta valvoa ja tehdä enkelikuvioita punkassa pari viikkoa. Ratkesin kesällä, kun tuli vastoinkäymisiä. Pari kuukautta metistä aluksi 10-20 mg päivä, lopussa meni 30-40mg. Vaihdoin suboxoneen 2-3mg päivä kolmeksi viikoksi ja katkaisin siihen.

Kuten aiemmin kirjoitin 9. päivää oggyn metodilla ja terve. Koko aikana ei muuta oiretta kun väsymys.
Viikko unta palloon 16h/vrk. Sen jälkeen alkoi väsymys lieventyä.
Pistän vielä tarkan reseptin, kun siinä oli aika paljon
siinä oggyn jutussa.

Ostin nämä: Soijaproteiinijauhetta (+ 2 kananmunaa/vrk), antioksidantteja, kaliumia, L-Glutamaattia, magnesiumia, calsiumia, melatoniinia, valerianaa. Lisäksi muutamia kemikaaleja, joilla sain nukuttua.
Tiedätte kyllä itse sen reseptin.
Koittakaa viikko. En voi muuta kuin suositella. Tämä oli 100x helpompi, kuin 12 edellistä yritystä.
Nyt en tartte aamulla kuin puuron, kahvin ja röökin (jonka eliminointi on seuraavana listalla)
t. Katkis

Määh, just selkis, että mitä ilmeisimmin soijaproteiinijauheet on lähes kaikki geenimanipuloituja, joten mielummin vaikka riisiproteiinia. GMO :imp: -safkojen ravintoarvot on täyttä kuraa.

t.k.