Subu/bentos käyttäjän turvotus

Heippa, tietojeni mukaan säänn. bentsoja, kannabista ja subuja käyttävä yrittää (ehkä) lopettaa, vähentää… Miksi ja mistä turvotus voisi johtua? Jos siitä nyt lainkaan mutta näin henkilön kun ekat seulat pos. juurikin noista edellä mainituista ja niistä tuli tietysti seuraamukset joista omien sanojen mukaan tahtoo pois. Eli voi olla mahdollista että yrittää vähentää, tietysti narkomaanin sana… :unamused:

^ Ehkä vaikka dokaa? Kai sitä nyt voi olla turvonnut vaikka mistä syystä. Tosin pakko sanoa, etten ihan saa tolkkua tuosta viestistäsi, että mitä varsinaisesti kysyt. Siis tuli turvotus seuraamuksena subusta ja bentsoista, ja haluaa näin ollen turvotuksesta pois? Vaiko mitä.

^^ Tuota joo. Miekään en ihan nyt saanut kiinni tuosta, että mitä ajetaan takaa. Ilmeisesti turvoitus kuitenkin on nyt ongelma, ja päivittelet mistä se kenties voisi johtua :confused: Mielestäni benzoista ei turpoa. Itse niitä 25vuotta kuitenkin louskin melkoisilla annoksilla. Mielialaläkkeet toki onkin eri asia sitten, jotka keräävät kroppaan nestettä, ja saattavatpa ne peijakkaat aktiivisesti jollakin keksipaketillakin ravituttaa, että niillä kyllä turpoaa. Saattaahan benzotkin ehkä uran alkutaipaleilla lisätä ruokahalua positiivisesti, ja tietenkin aivan luonnollista on jos tuppaa turpoamaan isoista määristä ruokaa. Harrastelija kannabiksenkin käyttäjä saattaa vähän turpoilla, koska kyllähän se alussa kasvattaa ruokahalua, ainankin minulla. Tietenkin kun yhtäjaksoisesti käryttelin vuositolkulla, niin edessäni oikestaan oli vaan enää vesilasi, ja lähinnä vaan laihduin. Suppanoista miulla on ainoastaan jonkin vuoden kokemus, ja käyttö ei ollut päivittäistä mitenkään, niin en tähän sano oikein mitään, etten nyt suustani saastaa päästele :slight_smile: Minua kyllä pallotteluni sillointällöin ei turpeuttanut. Toisaalta turvotushan nyt saattaa johtua ihan mistä tahansa, vaikkapa jos mahassa on liikaa ilmaa, saattaa olo olla semmoin vähän pinkeä :slight_smile:

Olen pannut merkille, että suuri osa subunisteistä on aivan jumalattoman turvoksissa. Bentsot voi lyödä varmaan samaan pakettiin, koska suunnilleen jokainen opparipää niitä rouhii jokatapauksessa. Mistä tämä turvotus johtuu?

Siis mua ainakin turvottaa opparien jälkeen, koska aineenvaihdunta hidastuu, luulisin ainakin johtuvan siitä. Hidastaahan ne muutakin kehon toimintaa. Pitäis muistaa juoda vettä, että aineenvaihdunta pysyy hyvin liikkeellä. Varmaan unohtuu suurimmalla osalla niissä muikeissa oloissa ja katoaahan niistä nälän ja janon tunne, kun on parhaassa nosteessa. Bentsojen en kyllä ole huomannut turvottavan.

Aloittajan pointtia en tajunnut minäkään.

Vaikuttaako päivittäiskäyttäjällä todella aineenvaihduntaan? Itse en edes mitään kovin pitkiä putkia ole koskaan vetänyt, mutta mielestäni muutaman päivän jälkeen aineenvaihdunta on jokseenkin normalisoitunut. Asiantuntijat kertokoon

Mä voisin mutuilla, että kyllä. Ihan samalla tavalla kuin esim. jotkut neuroleptit kun tarpeeks hidastaa aineenvaihduntaa, eikä se efekti katoa toleista riippumatta. Mutta 100% varmaksi en mee vannomaan ja lienee myös henkilöstä riippuvaista tuokin asianlaita, kaiketi toisia erinäiset substanssit turvottaa enemmän kuin toisia.

^/^^ Ei vaikuta millään muotoa kun oot käyttäny vähänkin pidempään, ja säännöllisesti.
Elimistö tottuu lääkkeeseen, ja “oppii” tavallaan toimimaan sen vaikutuksen alaisena. Toki vaatii useiden kuukausien, jopa vuoden tai pari, jatkuvaa ja säännöllistä käyttöä eli 24/7 lääkettä veressä.

Edit. Ja ittellä en kyllä ole huomannu mitään turvotustakaan joka bupresta johtus, mut benejä en käytä et sikäli paha sanoa mitä niiden jatkuva yhteiskäyttö sit aiheuttas…?

^ Ok, ihmettelen, miksei kaikenmaailman mielialalääkemyrkkymömmöjen kohdalla ole sitten näin. Kelasin, että lääke kuin lääke. :confused:

^ No Juu, esim. lepteistäkään en osaa sanoa juuta enkä jaata, ku niitäkään ei tuu käytettyy.
Mut kuullu kyl olen et esim. just leptit aiheuttas toisille/joillekkin turvotusta ja ihan pahempaakin sellaista…?

Mut tää on vaan mutuilua ja muilta kuultua, et ei mitään faktatietoa… :confused:

Ainankin mielialalääkkeet turvottaa varsinkin Mirtazapin vähänkin suurimilla annoksilla, joskus ammoin taisin sitä nautiskella 30mg iltaisin, ja tuo annos joidenkin kuukausien käytön jälkeen sai miut ihan pullaperseeksi. Lihoin muistaakseeni liki 30 kiloa :imp: Kunnes heitin lääketopalla vesilintua. Nykysin syön 7.5mg tai 3.75mg Mirzaa ehtoisin, ja tuo määrä ei näytä minua lainkaan turvottavan. Risperdal niminen lääke ammoin sai myös minut voimaan kovinkin paksusti. Aineenvaihduntajuttuja luulen mie, sekä saattaahan jotkin mielarit/neukut kiihoittaa jatkuvaan pullan mutusteluun, joka nyt toki yleensä ottaen lihottaa. Ei benjot aiheuta mitään turpoamisia, ainankaan miulle. Toki voi olla poikkeavuuksiakin.

Monet lääkkeet aiheuttavat turvotusta ja se sivari on ja pysyy, vaikka lääkkeeseen olisin kuinka tottunut, mutta opparit ja benzot eivät todellakaan ensisijaisesti moista sivaria omaa. Toki nuo kaikki aloittajan mainitsemat substanssit, etenkin kannabis, saattavat ruokahaluja lisätä huimastikin → lihominen, mutta lihominen ja silkka turvotus ovat kaksi eri asiaa, jos toki vallan hyvin voivat yhtäaikaa esiintyä. Mullekin aloittajan viesti oli aika kryptinen, joten tiedä nyt sitten tarkoittaako ylipäätään lihomislihomista vai pöhötysturvotusta. Lyrica aiheuttaa suurilla annoksilla monille turvotusta ja se nyt on sellainen roipe, jota karkeasti arvioiden jokatoinen Subu-nisti myös kiskoo. Voihan sitten olla päällä jokin muukin, ei-päihdekäyttöön-soveltuva lääkitys, joka turvotusta aiheuttaa tai sitten tosiaan dokaa, mikä on aika hyvä pöhöttäjä. Tai ylipäätään surkeat elämäntavat, jotka naamasta jo näkyvät. Tai esim. maksa/jokin muu sisuskalu paskana ja siksi pöhöttää :unamused: . Mene ja tiedä, mutta yhtä kaikki, oppareiden ja benzojen käyttö sinällään ei kyllä ketään turpoamaan saa. No, jos on oikein paha oppariummetus, niin turvottaahan se vatsan, jos siellä on pari viikkoa muhinut hirveä paskakertymä, mutta ajattelin nyt tässä tarkoitettavan sitä yleispöhötystä, jota juuri juopoilla ainakin esiintyy, vaikkeivat olisi tippaakaan ummessa, eivätkä hiukkaakaan lihavia.

Joo, mirtatsapiini ja neuroleptit, etenkin tuo yllämainittu risperidoni kyllä sekä turvottavat, että lihottavat. Pöhötys nousee suunnilleen yhdessä yössä ja alkaa sitä läskiäkin kertyä hyvin nopeaan, kun aiheuttavat järjettömät mässyhimot+passivoivat ja luonnollisestikin seurauksena on lihominen, kun sohvalta viitsii nousta tasan sen verran, että pääsee jääkaapille :unamused: :mrgreen: . Risperidoni teki mulle myös niiiiin järkyttävän ummetuksen, että moista en ole koskaan saanut mistään opparistakaan :open_mouth: . Siinä alkoi jo tosissaan pelätä, että kuoleeko tässä suolitukokseen :angry: .