Suboxonesta

Joo eliikäs kysyisin sellaista asiaa, kun nyt olen ollut jonkunaikaa korvaushoidossa ja annokseni on 10mg niin nyt meidän klinikalla on siirrytty siihen että xonet jauhotaan ja pistetään suuhun, niin onko siinä mitään eroa ku esim sulattaa kielenalla tai heittää jauhona suuhun? Ja miten sen kannattaa sen jauhon nyt heittää että siitä saa kaikki irti? Tämä oli ensimmäinen pv. kun ne alkoivat jauhaa xonet lääkevilppien takia :imp: Eri paikkakunnilla on erit systeemit ja jossakin jauhetaan ja jossakin näpit heitetään kielenalle niin ajattelin nyt tätäkautta kysästä.
pistää vihaksi kun jotkut urpot oat jääneet kiinni kun ovat yrittäneet kuljettaa napit klinikalta ulos tai pistänyt ylähuuleen tai jtnms. ja siiten kaikille tulee tuo eteen että xonet jauhotaan. :smiling_imp:

Nyt ku olen ollut korvhoidossa ja annokseni on 10mg niin on alkanut tuntumaan että se ei kanna sitä 24h eli annokseni on liian pieni ja sitten vielä aletaan jauhamaan tabut niin vaikuttaako se esim. nopeamin tai joatain muuta sellaista.

Ja sitten herää kysymys että nyt kun ne jauhotaan niin miksi ne ei sitten voi alkaa käyttämään subutexia jauheena ja sitten taas jos kotilääkepäivät, niin annettaisiin xonet mukaan.

Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan että korvaushoito on luisumassa minun kohdaltani pois kun alkaa vituttaa toisten kämmäilyt.

Niin vastauksia kiitos jos joku viitsisi ottaa kantaa?

Pieneltähän tuo annos kuulostaa, tosin se on niin tapauskohtaista, jotkut pärjää hyvin 8mg/d annksella. Itsellä tuo annos ollut 20mg ja toisella kertaa 16mg joilla kyllä pärjäsi sen päivän. Toisin on metadonin kanssa jolla ei tahdo saada annosta millään sopivalle tasolle, Joko ei kanna koko vuorokautta tai sitten se “toimii” liikaa.
Mutta kysymykseen;
Mulle annettu aina klinikalla kokonaisena xonet mutta pari kertaa ollut järvenpäässä jossa jauhettiin lääkkeet. Kyllähän se tuntui ettei vaikuta 16mg samalla tavalla jauhettuna kuin kokonaisina kun liukenevatkin jauheena paljon nopeammin. Tosin siellä hoitajat vakuuttivat että ei vaikuta buprenorfiinin imeytymiseen mitenkään oli se lääke sitten jauheena tai kokonaisena… Itse otin tavaksi mennä mahdollisimman kuivalla suulla sinne sulatukseen jotta liukenis mahdollisimman hitaasti :smiley:
Kokoajanhan tuo korvaushoito menee tiukempaan suuntaan ja paikkakunta kohtaiset erot mm kotilääkkeissä on suuria, valitettavasti. :confused:

Riippuu siitä, miten pieneksi se jauhetaan. Eihän sitä sais ihan jauhoksi laittaa, koska silloin osa saattaa pöllähtää pois kupista, ja suussa liukenee niin nopeesti, ettei kaikki ehdi imeytyy. Musta siin oli ihan joku säädös, ettei saa ihan jauhoksi laittaa, vaan ainnoastaan murusiksi. Tai sit se oli vaan joku meidän klinikan sääntö, en oo varma. Ota kuitenkin asia esille, ja pyydä, et laittavat murskaksi, eikä jauhoksi. Murskana sen vaikutus ei muutu mitenkään verrattuna kokonaiseen tabuun.

10mg saattaa riittää aivan hyvin, se on niin yksilöllistä. Mulla kun annosta on vuoden aikana tiputettu 16mg:stä 2mg:aan, niin vasta 10mg:n alle kun mentiin, alkoi ne fyysiset oireet todella tuntumaan. Kyse saattaa olla myös siitä et ei usko annoksen riittävän, niin eihän se silloin riitä. Ja sit on ihan sama hinataanko se maksimiin, vai pidetäänkö nykyisessä. Missä se kattovaikutus myt olikaan, en tiedä, mut ei 10mg mun korvaan yhtään pieneltä kuulosta. Kaikken tottuu, jos vaan päättää ja haluaa tottua. Imo.

Ensinnäkin toi sun annostus kuulostaa tosi pieneltä, mutta ainahan sä voit pyytää ettei hoitaja murskaisi sun saamaa korvaushoito lääkettä ihan jauhoksi. Toi on tosi väärin et joutuu ite kärsimään jonkun toisen lääkevilpistä. Mulla on ollut jo pari kolme viikkoa, viikonloput lomalääkkeinä ja ekan kerran kun sai ne lomalääkkeet niin vedin osan iv:nä, mut sen jälkeen oon sulattanut ne kielen alla niinkuin klinikalla ja syy on siinä, että se toimii paremmin ja pidempään kielen alla kuon iv:nä. Toinen neuvo on että pyydä hoitajaa varaamaan sulle aika teidän klinikan lääkäriltä. Ja pyydät hoitajaa täyttämään sun kanssa joka sen paperin, missä luetellaan eri vieroitusoireet ja sen kulnka voimakkaita ne on. Täytät sitä niin kauan, ennen kuin saat lääkärille ajan. Ja sun pitäisi varata myös omalta hoitajaltasi keskustelu aika, missä kerrot lääkkeiden murskaamisesta jauhoksi epäreiluudesta sinua kohtaan, jos sinä et ole lääkevilppiin osallistunut. Tiedän että annostuksen nostamiseen tarvitaan nykypäivänä ihmeitä. Mutta kenenkään ei pitäisi olla liian pienellä annostuksella, joutuen kituutta päivästä toiseen. Ei muuta kuin tuumasta toimeen. Ja muista se että omahoitaja on siellä sinua ja sinun hoitoosi varten, enkä nää mitään syytä siihen miksi omahoitajasi epäilisi sinun rehellisyyttäsi. Ei muuta kuin tsemppiä ja hyvää kesää. Tv.lummetar

Kyllä tuo 10mg on pieni annos, jos aineenvaihdunta toimii! Itsellä oli puolet pienempi annos, jolla pärjäsin jotenkuten vuosia (vaihteli alle 6mg:n). Jauhettuna ja jopa pilkottuna muutamaan osaan, heräsin aina 3.30 helvetinmoiseen kylmyyteen! Pitkähihaiset vaatteet, lisäpatterit ja 2krt/pv liuotus… Annos kun testattiin, ei norbupre edes näkynyt veressä seuraavana päivänä (4v kh:ssa). Itse kun aikoinani aamulla kasin liuotin, illalla klo 17-20 viekkarit alkoivat ja se oli kokonainen subu…

Sain kokonaisena lopulta tuon, mutta nostin annosta ja olen ollut ilman piikkiä pisimmän ajan 13v:een… Pudottaessa kasiin saan “helpohkosti” pudotettua, mutta liuotan 2krt/pv. Aamun 8mg puhuessa jo sotkee liuotuksen illaksi… :unamused:

Rangaistuksena tuota yleensä käytetään… :astonished: Tosin osa kaatanut jauhot esim vauvan huppuun… :angry: Täällä luoton myötä saa kyllä kokonaisena tai paloina… Pienempiä annoksia annetaan niille, ketkä eivät ole käyttäneet kauaa/oppareita kunnolla… Silti aineenvaihdunnalla on suuri merkitys imeytymiseen…

Ei subutexiä anneta enää edes raskaana oleville, ainakaan pitkään! Xone ei vahingoita vauvaa, sh:t väittävät! Ketkä ovat olleet koeryhmässä? :astonished: