Suboxone Hankaluuksia

Olen käyttänyt subuteksiä/ xonea n. 15 vuotta joista 3 vuotta korvaushoidossa.

Klinkalla saan suboxonea filminä. Annokseni oli maksimissaan 18mg ja siitä 2mg pudotuksilla nykyiseen eli 10mg.

Kaikilla näillä annoksilla minusta on tuntunut siltä että vaikutus kestää max 6 tuntia jonka jälkeen ahdistus alkaa hiipiä kuvioihin. Iltaan mennessä on jo kovaa haukottelua ja hermostollisia ongelmia, eli vieroitusoireen tyyppistä ongelmaa.

Voi kuulostaa oudolta että kysyn kun olen suht. pitkään jo käyttänyt, mutta montako tuntia filmin liuottamisen jälkeen aineen pitäisi toimia maksimivaikutuksella? Minusta tuntuu siltä että se aika on n.tunti- puolitoista tuntia, koska siinä vaiheessa oloni on parhaimmillaan.

Kuitenkin minulla iskee väsymys päälle n. 4 tunnin jälkeen jonka jälkeen otan yleensä päiväunet. Jos nukun 2 tuntia, tulee se 6 tuntia lääkkeen ottamisesta täyteen ja olo on melko paska koko loppupäivän aina seuraavan päivän aamuun asti, jonka jälkeen se paranee kun saan päivän bentsot (opamox 60mg yhdellä kertaa) ja lääkkeen klinikalta.

Olen miettinyt sitäkin että voisiko annokseni olla vieläkin liian iso? Liian suuret annoksethan voivat aiheuttaa vieroitusoireita. Onko mahdollista että annos olisi ollut liikaa koko hoitoni ajan? Entä nuo opamoxit, voisiko niiden yhteisvaikutus liittyä jotenkin tähän?

Mielestäni ei voi olla mitenkään mahdollista että vieroitusoireet alkaisivat jo 6 tuntia lääkkeen oton jälkeen, joten siksi kysyn josko jollain voisi olla jotain ideaa mistä tässä on kyse.

Kiitos.

Moi.

Kuulostaa kyllä todella erikoiselta, että buprenorfiinin kantavuusaika olisi noin lyhyt. Vahvasti mutuilen, että Opamox on syypää noihin oloihisi. Se kun on verrattain lyhytvaikutteinen benzo, jonka vaikutus muutenkin voi sahata varsin epämääräisesti. Semminkin kun otat päivän annoksesi kerralla niin en hirveästi ihmettele tuota efektiä, että ensin väsyttää ja sitten iskevät rebound-oireet. En tiedä, onko sulla mitään mahdollisuutta siellä korvaushoidossa vaihtaa pitkävaikutteisempaan benzoon(Diapam tai Rivatril) tai edes jakaa tuota Opamox-annosta 2-3 kertaa vuorokaudessa otettavaksi.

Viimeksi kun otin opamoxin puheeksi niin lääkäri oli puolittamassa annosta. Näinköhän pystyisin itse jakamaan tuon 60mg 2 kertaa päivässä otettavaksi, vai seuraisiko siitä vieroitusoireita kun olen kuitenkin jo n. kolme vuotta syönyt ton 60mg kerralla aamuisin?