SSRI-lääkkeet

Miten nämä oikeasti toimivat? Nehän siis pidentävät serotonin vaikutusta solussa. Ja sanotaan että kestää viikkoja ennenkuin huomaa vaikutuksen vaikka biologinen vaikutus alkaa heti. Minä huomasin kyllä heti mutta silloin leikin vielä gamman kanssa ja se varmasti vaikutti. Mutta jos nyt olen hieman epäsäännöllisesti 9kpl mutta kuitenkin 9 päivän aikana. Sanotaan myös että lopettamisen jälkeen voi vaikuttaa vielä pitkään. Mitä jos nyt lopetan? Loppuuko biologinen vaikutus viimeisen tabletin vaikutuksen lakattua vai miten ne oikein toimivat? Remeron kyseessä siis. Haluaisin nyt viimein tietää miltä minusta OIKEASTI tuntuu.

sain melkeen jo itkettyä. edistystä

En ole syönyt Remeronia, mutta kyllä muista lääkkeistä olen huomannut vaikutuksen jo ensimmäisenä päivänä.

Eräässä tutkimuksessa muuten todettiin, että neljän kuukauden lääkehoito vaikutti vielä kahdeksan kuukautta hoidon jälkeen.

oisko linkkiä tuohon tutkimukseen?

Monenlaisia seratoniinisalpaajakuureja oon popsinut, mutta varsinaista vaikutusta en oo koskaan huomannut. Mulla siis ollut masennuksen hoitoon ja aina on tuntunut että kaikki muu vaikuttaa mielialaan niin paljon etteivät nuo mielialalääkkeet tunnu oikein missään vaikka nytkin syön “yliannosta” Efexoria. Mutta lopettaakaan en uskalla, kun en tiedä alkaisiko se niitten vaikutus sitten näkyä jollain tavalla.

mä en kyllä yhtään tykkää noista remeroneista…
hyi.

Uusimmassa Kelan sanomissa oli artikkeli masennuslääkkeiden ja terapian tehoa vertailevasta tutkimuksesta. Siinä mainittiin tuo seikka.

ookoo, pitääpä tutustua ko. artikkeliin…

no efexor vaikutti ainakin alussa stimuloivasti…muutaman kuukauden…sitten alkoi hiipua ja jäljelle jäi vaan sellanen tyhmä olo…lopetin sain 2 kk vierotusoireet(ei pahat) ja sitten tasottui…kai toi on jotenkin pysyvästi vaikuttanut aivotoimintaan siinä missä muutkin stimulantit…

youtube.com/watch?v=gzG3f2GqOeI
Aikas osuvat sanat liittyen aiheeseen

Olen syönyt noin 22-vuotiaasta saakka erilaisia SSRI-l ja SNRI-lääkkeitä. Ensin neljä vuotta sitalopraamia (toimi noin kahden vuoden ajan hyvinkin energisoivasti). Sen jälkeen en mistään masarista juuri minkäänlaisia masennukseen tai mielialaan vaikuttavia vaikutuksia huomannut - olen ollut edelleenkin masentunut. Vajaa pari kuukautta sitten lopetin masareitten syönnin seinään, enkä huomannut olossa ainakaan negatiivisia muutoksia. Päinvastoin, olen ollut pirteämpi ja vähemmän masentunut. Toki vaikuttavia tekijöitä on niin paljon, etten voi tietenkään sanoa, että mielialani parani masareitten lopettamisen seurauksena. Mutta luulenpa, että koska en niistä tunnu juuri mitään irti saavan, niin voi sitä ainakin kokeilla elää ihan “normaalin” aivokemiansa kanssa. Tai no, eihän se ole normaali, ennenkuin saan muut aineetkin sieltä pois. Mutta siis masareita tuskin enää syön.

Koin ihan saman. Olen syönyt yhteenlaskettuna SSRI tai SNRI-lääkkeitä n. 6 vuotta ja kaksi kertaa lopettanut. Molemmilla kerroilla parin päivän päästä tuntui, kuin olisin herännyt jostain lievästä koomasta. Näin ja tunsin kaiken kirkkaammin ja mielialani oli parempi. Mielestäni mielialalääkkeitä tulisi määrätä vain vaikeaan masennukseen, mihin yleensä tutkimuksissa ne ainoastaan auttaa.

En silti suosittele ketään lopettamaan lääkitystään, mutta omat kokemukset olivat tällaisia.

Mulla ainakin alkanut toimimaan reilu kuukauden jälkeen. Aloin syömään niitä kun aloitin subu katkon ja nyt noin kk jälkeen huomannut selvän parannuksen mielialassa, en tietenkään voi varmasti sanoo et mistä johtuu mut epäilen et tosta masennuslääkkeestä.
Kesällä kieltäydyin masennus lääkityksestä kun yritin lopettaa bupren niin oli kyllä paljon pahempaa masennusta kun nyt kun syön niitä!!