SporttiVartti Plus Äänestys..

Sportisia saavutuksiasi

• Olen juossut maratonin
  • Olen hyvä hiihdossa
  • Olen tehnyt Spagaatin
  • Olen Fitnes-Kissa / Koli ja kroppani on tiukka

0 voters

Tähän ketjuun uskonnon ja politiikan vastapainoksi urheilua… Oletko kova sporttimies / gimma?
Mitä harrastat mitä oot saavuttanut?

Aihe on sinänsä lähellä sydäntäni, mutta en voi kyllä äänestää mitään vaihtoehtoa. :slight_smile:

Ehkä tuo fitness-kissa osuisi lähimmäksi kun harrastan kuntosalia ja mm. kuntonyrkkeilyä jne., mutta ihan täydellisen timmi tai huippukunnossa en voi sanoa olevani. Hieman haitannut se perse-vaivakin (oikeasti lonkkavaiva mutta tuntuu lähinnä pakarassa), josta kertoilin joskus toisaalla.

Ihan täyttä spagaattia en ole koskaan saanut, ja maratonia en ole koskaan yrittänyt. Joskus parhaimmillaan vedin jotain 10 km lenkkejä, mutta en sen pitempiä.

Hiihtänyt olen viimeksi ala-asteella. Ala-asteen hiihtokisat olikin unohtumattomia. :open_mouth: :angry: :laughing:

Oli pakko palata tänne kirjautuneena, kun oli tällainen mielenkiintoinen uusi ketju.

Olen juossut maratonejakin, monta. Oli aika kun lähdin aamuisin muiden nukkuessa lenkille, kävin töissä ja illalla sama tunnin lenkki uudelleen.
Koheneehan siinä kunto lahjattomallakin melkein puoli vahingossa. En harjoitellut oikein ja aloitin aika vanhana, joten en ihan valtakunnan huippuja tosiaan ollut
Maratoneja kertyi ja parhaimmillaan 2.45 ja sekunteja oli aika. Sitten hajosi jalka ja sitä parannellessa kävi myllylät, rupesi alko maistumaan.
Olen tänä kesänäkin hiukan yrittänyt juosta, mutta selässä kipua, eli välilevyissä kulumaa, joka tekee juoksusta epämukavaa.
Jotain pitkäisi kuitenkin tehdä ihan kohta, ettei ihan unohdu.
Hiihdin viimeksi armeijassa. Ihan turha laji. Uinti on aika jees, tosin kusiset uimahallit hieman ällöttävät.

Tulin juuri 20km lenkiltä, rinkan painolla 28kg. Viitisen tuntia meni.
Olen kävellyt rinkan kera muutaman Maratonin.
Haastan itseni kävelemään ennen vuoden loppua satatuhatta askelta vuorokaudessa. Siis noin 70km.

Mites sulla, Pjort 77?

Mä olen Perinteinen PenkkiMies… Ennen Corona-härdelliä oli 120kg tulossa kovaa vauhtia ylös penkistä, sen aikana sitten kun vaarallista oli liikkua ovensa ulkopuolella, salikin hiipui …Mutta en joutunut kuitenkaan niiden joukkoon, jotka joutuvat syömään lihapiirakkansa Snagarin takapihalla…(alle 100 nostavat syövät takapihalla) kun nostaa sata tai yli, saa syödä Snagari-eväänsä Snagarin etupihalla :smiley:
Ennenkuin olin koskaan viinaa juonut tai tupakkaa maistanut 4-7lk koulussa, olin aikas kova hiihtämään… mitaleja tuli jonkiverran mutta ei mitään isoissa kisoissa… Punttikarjuilussa tupakanpoltto ja kohtuujuominen ei niin haittaakaan, mutta jos ajateltaisiin tosi kovanluokan kestävyysurheilua - siinä tulokset putoaisivat heti

Yli 100 penkistä on jo monelle liikaa. Minullekin. Tupakka kyllä tappaa kestävyyslajit.

Kuntosaliketjuistahan ainakin Fressi oli asiakkaidensa käytettävissä läpi koronakeväänkin. Sielläkin oli suljettu asiakaspalvelu, ryhmäliikunnat ja saunat, mutta sisään pääsi omalla asiakaskortilla.
Tätä hieman kritisoitiinkin kevään pahimpana aikana, että miten ne kehtaa pitää salia toiminnassa, kun luultiin vielä että virus tarttuu kuntosalilaitteistakin jokaiseen joka niitä hipaisee.

Pitihän siellä sitten desinfiointiaineen kanssa lotrata niitä laitteita jokaisen köytön jälkeen, mutta tunsin itseni jossain vaiheessa turhautuneeksi kun näytti siltä että minä olen ainoa joka niitä pyyhkii jokaisen käytön jälkeen. :unamused: Ja tiedä sitten oliko siitäkään pesuaineen tsupsuttelusta hyötyä, kun virus ei sitten kai edes tarttunut pinnoilta sillä tavalla kuin luultiin.

Minä tyhmä olin kuitenkin ottanut taukokuukaudet Fressistä maaliskuulle ja toukokuulle, ja suunnittelut niinä kuukausina ulkoilevani ja käyväni uimahallissa ja Stadikalla. No paaskat, kun uimahallit ja stadikat ne sitten kiinni olikin. :laughing: :imp:
Minä istuin himassa homehtumassa ja perse tuli entistä kipeämmäksi liikunnan puutteesta. Huhtikuussa sain sentään vähän käytyä Fressissä huhkimassa, mutta siitäkään ei kehdannut kertoa edes somessa, kun some oli täynnä rajoitusten noudattamisen kyttäämistä. :smiley:

Oli se ycxi wittujen cevät, niinkuin meemissä sanottiin.

Olettekos muuten Tekstiili vai ItsePäinenJuntti -kuntoilijoita?

Tekstiiliporukka vetäisee treeneihin iana merkki-trikoot ja spandexit
ItsePäinenJuntti taas treenaa farkkusortseissa ja Hankkijan t-paita ja lippis päässä

Harvemmin mitään merkkiä edustan. Tosin nykyisin polkuni kulkevat sellaisissa paikoissa ettei ihan Suomi-verkkarit riitä.
En siis ole tekstiili mies!

^ Minäkin samoilla linjoilla, että asialliset kledjut treeneihin, mutta merkeistä viis.
Eihän noilla saleilla edes saisi varmaan missään farkuissa treenata. Ihan kiva voisi olla tietysti ostaa vaikka oman saliketjun paita kun on kassikin, mutta on sitä tärkeämpiäkin vaateostoksia. Ties vaikka joutus kohta taas poseeraamaan jossain ties missä vaalikuvissa, ha ha.

Hankkijan lippis on kyllä jo käsitteenä niin monumentaalinen ja tunnettu, että sellanenhan pitäs joskus hankkia ihan läpällä. :smiley:
Käytän mä nytkin joskus lippistä. Semmosta camo-kuvioista, eli maastokuvioista, ku oon semmonen militantta. :sunglasses:

Onkos Munkilla käytössä kenties jopa GymSharkin Fitness-setti…?

^ Ei taida sellaista olla. :slight_smile: Fressin kassissa on eri kaupoista ajan mittaan ostettuja eri merkkisiä vetimiä.

Twinsin nyrkkeilyhanskat voin mainita. Mutta ehkä tämä tuotemerkkien kertoilu ei edes sovi ihan foorumin sääntöihin, kun voi olla tulkittavissa mainokseksi, niin varotaan sitä.

Välineurheilu on vähäistä kun ei ole edes omaa polkupyörää. Ulkona ajelen kaupunkipyörillä eli ns. Alepafillariilla. :sunglasses:

Kyllä kelpaisi monen naisen sujahtaa… :wink:

^ Pjotr, sun mieltymyksille voisi löytyä internetistä ehkä sopivampiakin paikkoja kuin Päihdelinkki, jotka olisi sulle itsellekin antoisampia. :slight_smile:

Oletko etsinyt? Sivustoja, facebook-ryhmiä tms. jotka ovat ikään kuin enemmän tarkoitettukin aiheen sellaiseen käsittelyyn, josta tykkäät.
(Käsittelyyn? Sanoinko mä käsittelyyn… hihihihi… : )

Vaikka en minä toki halua alkaa rajaamaan mitä kukin saa Plinkkiin jakaa. Mikäs minä olisin sitä rajaamaan, kun en itsekään halua rajaamista.

Tuore artikkeli koronan aiheuttamista vaikeuksista kuntosaleille:

Kuntosalit toipuvat koronan aiheuttamista tappioista vielä pitkään – ryhmäliikuntaan nojaavat crossfit-salit huolissaan uusista rajoituksista

yle.fi/uutiset/3-11508646

Kyllä sulla taitaa olla kauhea puute kun jatkuvasti tuollaisia juttuja kirjoitat ja jaat. Kyllä vanha sanonta, että siitä puhed mistä puute ilmeisesti pitää paikkansa.

Mitä tulee tuohon allekirjoitukseen niin minä en juurikaan muista, että nuo ns. “huumori-juttusi” olisi koskaan olleet hauskoja.

Tällä ketjullahan ei olisi mitään asiaa Lopettajien palstalla vaan se kuuluisi hyvin tuonne Olohuone-palstalle.

Kyllähän tänne sopii tällainen sporttiketjukin oikein hyvin.

Muistelen noita omia juoksujani numerolappu rinnassa. Olin jo silloin perso varsinkin oluelle ja minua kannusti urheilusuoriuksiin se, että urakan jälkeen saisin kulauttaa ‘luvan kanssa’ kylmää olutta kitusiin. Yhden kerran tankkasin etukäteen pari kolme keppanaa, oli hyvässä fiiliksessä kun lähti juoksuun. No, kyllähän se tiesi sitä, että joutui matkalla poikkeamaan hotelli helpotuksessa, mutta ei se loppuaikaan juuri vaikuttanut.

Juoksun jälkeen mentiin yleensä saunaan ja siellä kuulin eräältä entiseltä aikansa huippukestävyysjuoksijalta kerran tarinaa yhdestä toisesta huipusta Virenin aikoihin. Tämä saunoja väitti, että tuo nyt nimeltä mainitsematon tyyppi olisi ollut Lasse Vireniäkin kovempi, mutta niin perso alkoholille, että lähtöviivallakin oli välillä ihan tillin tallin, silti ihan maailman huippuja. Kai jännitti niin paljon kilpailuja, että oli tottunut tankkaamaan rohkaisua? Siksi ei sitä ihan kirkkainta kruunua saanut urheilussa ainakaan.

Aika paljon huippu-urheilijoissa on sellaisia, joille on viiina maistunut. Viimeistään uran jäätyä taakse.
Treenaaminen kovaa on addiktio, jonka jäätyä siirrytään ehkä helposti toiseen?

Postaile Pjotr vaan sporttikuvia. Ihan kivan näköinen … asukin.

Kyllä huomaa milloin AA:lainen saapuu ketjuun kommentoimaan… teillä on suorastaan ÄLLISTYTTÄVÄ_KYKY muuttaa KAIKKI negatiivikseks sonnaks… iso kasa seteleitä ja kultaa muuttuu hetkessä teillä kasaksi lantaa… :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:
etkai vaan poika ole VANTAALTA???

Vaikka et hoikka oiskaan… :mrgreen:

Mitäs pahaa AA:laisissa on? Olen minäkin entinen AA:lainen, mutta vantaalaisuutta en paljasta. :slight_smile:

But: saiskos tähän ketjuun tasapuolisuuden vuoksi myös miesvartaloiden kauneutta? Pjotr tai joku muu voisi vaikka postata selfien omasta vartalostaan, esim. kasvot peitossa tai muuten anonyymiksi photoshopattuna jos ei halua naamaa näyttää?

Voisi piristää päivää. :sunglasses:

Aasinsillan kautta: Kalevauva : “Vantaa” (siellä on lantaa?)
youtube.com/watch?v=wqk-XFPgRtk

Ei kehtaa laittaa koska AA:ssa eräs palvottu GURU sanoi mun olevan liian lihava sukupuoliyhdynnän suorittamiseen :cry: :cry: :cry: :frowning: :frowning: :frowning: