Sosiaalinen media ja alkoholistit

Itse olin jonkinlainen tietokoneharrastaja vielä 2000-luvun alkupuolelle, mutta uusi sosiaalinen media (Facebook, Twitter jne) menevät jo oman osaamiseni yli. Ehkä tämä on myös ikäkysymys. 1960 -luvulla syntyneenä tiesin vielä oman aikani teknopopin esittäjät so. Kraftwerk, Depeche Mode ym. mutta nykyisiä rapin tai konemusiikin esittäjiä kuten Pitbull tai DJ:tä kuten Orchid en tunne ollenkaan.

Voisihan se olla näinkin, mutta kävi kuin Riitta Väisäselle, jota joku alkoi kiusaamaan Facebookin välityksellä. Näin kävi minullekin - oululainen professori (jonka alkeellisia rahastusmielessä tehtyjä “luentoja” - asiasta - kritisoin voimakkaasti) ja kouvolalainen nörtti jonka äidin kanssa en lupauksestani huolimatta mennyt kihloihin (alkoholi on minulle naisia, rahaa,autoja ym. tärkeämpää) ovat tehneet saman minulle. Osaamattomana (en siis hallitse sosiaalisen median kikkoja) sain kiusaamisen loppumaan vain ottamalla reaalimaailman edustajiin yhteyttä. Mites muut palstalaiset - mitä kokemuksia sosiaalisesta mediasta?

Facebook on ihan mukava ja siellä voi olla omalla nimellä ja kuvalla, mutta kyllä tää Plinkki edelleen meinaa viedä voiton. :slight_smile: