Moi,
Pitkästä aikaa sain aikaiseksi kirjautua.
Lähes päivittäin olen käynyt lukemassa niin lopettajien, kuin vähentäjienkin kirjoituksia. Voimaannuttavaa, vaikken ole aktiivisesti keskusteluun osallistunutkaan.
Oma tilanne on alkanut vakaantua, luojan kiitos.
Yt:n jälkeen duuni maistuu, herätti tajuamaan entistä enemmän työn tärkeyden elämässä. Toimenkuva muuttui, sen myötä duunia on melkoisesti. Työtaakka siis kasvoi, mutta ainakin toistaiseksi olen suoriutunut melko hyvin. Osaan nyt käsitellä työstressin paremmin, kuin aiemmin. Se oli aiemmin yksi suurimmista syitä alkoholin kulutuksen käsistä karkaamiseen. No, nyt en sorru siihen enää.
Kotona asiat on puhuttu, ja pikkuhiljaa puolisoni alkaa myös uskoa, että haluan oikeasti korjata elämän suunnan. Eli valoa tunnelin päässä näkyy myös kotirintamalla.
Painon pudotus on seuraavana listalla yhdessä terveiden elämäntapojen opettelun kanssa. Siinä on vielä paljon tekemistä, mutta alkuun olen päässyt.
Ruokavalion uudistaminen ja liikunnan lisääminen on siis päällimmäisenä mielessä. Vaatii kovasti itsekuria, yllättäen jopa enemmän kun raittiudesta huolehtiminen.
Juomalla ja kännissä uhkapelejä harrastamalla sotketut raha-asiat on myös vihdoin ajantasalla. Olen vihdoin tilanteessa, että pysyyn maksamaan taas kaikki laskut eräpäivään mennessä.
Eli kokonaistilanne näyttää varsin valoisalta! Nyt oma terveys etusijalla eteenpäin. Nöyränä, mutta luottavaisena.
Tsemppiä kaikille omiin taisteluihin!
-Sorb
Moi!
Raskas, työntäyteinen viikko takana. Vihdoin hetki omaa aikaa. Kaikki muut perheestä jo nukkumassa. Kanada-Sveitsi mm-lätkää telkusta, rento fiilis.
Nappasin pakastimesta purkin nuuskaa, maistuu ja tuntuu hyvältä. Pitkästä aikaa tuli fiilis, että olut olis maistunut.
Onneksi tunne meni ohi nopeasti, ihan järjellä itselle perustellen.
Mietin vaan, että kuinka kauan tässä menee, että pääsis tilanteeseen missä mielitekoja ei enää tulis ollenkaan?
Selvä yhteys nuuska-rentoutuminen-alkoholi-kuviossa. Miten teillä muilla? Oletteko huomanneet tilanteita, mitkä laukaisee mieliteot?
Vihdoin työntäyteinen maanantai selätetty. Päivä oli raskas ja työnteko jotenkin nihkeää. Lopputulos sen mukainen, eli huominen ei sen helpommalta näytä.
Surffailin tuolla vähentäjien puolella ja siellä joku nosti keskusteluun pelon terveydestä.
Se on itselläkin ollut nyt päälimmäisenä mielessä ja suurin eteenpäin puskeva voima raittiuden ylläpitämisen tavoittelussa.
Usein tulee mietittyä, että kuinka paljon hallaa itselleen on jo ehtinyt tehdä. Ylipaino ja liikunnan vähyys yhdistettynä aivan liian runsaaseen alkoholinkäyttöön lienee pahin mahdollinen yhtälö.
No, nyt kun juomisen on saanut katkolle niin täytyy edelleen yrittää ylläpitää motivaatiota itsestä huolehtimiseen.
Näillä ajatuksilla kohti tiistaita!
Homma etenee, nuuskan päivittäisen käytön lopettaminen sujui odotettua helpommin.
Seuraava ongelma onkin sit vaikeampi. Eli nyt pitäis löytää motivaatio ruokavaliossa pysymiseen ja alkaa lenkkeillä useammin.
Eli huomenna duunin jälkeen aion lenkille, ilman tekosyitä.
Hei sorb! Mukava kuulla, että homma lähtenyt liikkeelle. Ton oman motivaation kanssa kieltämättä joutuu painimaan aika usein … Aikalailla samantapaista taitaa meidän pyristely olla uusien/vanhojen hyvien elämäntapojen harjoittelussa…? Itselle myös vuosia jatkunut kaljoittelu yms kerryttäny n.20kg ylimääräistä yms… Olen kanssa alkanut harjoitella jälleen terveempiä elämäntapoja ruokavalion yms kanssa ja saanutkin n.8kg lähtemään, välillä vaan huomaa alkaneessa liikaa stressaan ko.asiaa…täytys koittaa antaa itelle vähän armoa!.. Tärkeintä mielestäni on pysyä raittiina!
Kaunis aamu…aurinko paistaa…koiran kanssa kohti aamulenkkiä!!
Hauskaa päivää ja tsemppiä sinullekin!
Muista olla itsellesi armollinen eli kaikkee ei tarvi heti kerralla laittaa uusiksi Vaikkakin jotain mielekästä tekemistä tarttee juomisen tilalle kehitellä ja saada päivärutiinit uusiksi
Vink, vink. Mä palkkasin itselleni PT:n, että tulee kuntoiltua. Usein aloittanut kuntoilun innolla mutta into lopahtanut aika pian. Tammikuun puolessa välissä aloitettiin ja nyt paria kiloa vaille BMI-ihannepainossa ja kunto noussut kohisten. Treenataan yhdessä kerran viikossa ja mulla on lukujärjestys jonka mukaan treenaan kotona toiminnallisia treenejä (kun en esim salille kerkeä) Tulee tehtyä kun on joku joka tekee ohjelman ja mä vielä maksan siitä (tosin halvempaa kun juominen). Kotitreenit on vaihtelevia ja tekemiseen menee vain noin puoli tuntia. Paino tippunut, kunto noussut ja mielekästä tekemistä sen juomisen tilalle. Suosittelen!