Kiitos myös lomapuistolle tsemppaamisesta, jälleen kerran.
Huh, vielä tunti jäljellä työpäivää. Väsymys on niin järjetön, etten tiedä jaksanko sinnitellä illan kokoukseen. Harmittaa, koska tulin asiasta sopineeksi. Viime yön alle tunnin yöunet alkaa nyt tuntua ikävän raskaasti.
Yritä sinnitellä, minäkin yritän. Kyllä se jotain antaa, edes vähän helpotusta kenties.
Tuosta leimaantumisesta: yleensä ihmiset kyllä ymmärtävät. Ongelman myöntäminen muille helpottaa kummasti oloa, jos se vain on mahdollista. Mutta kannattaa harkita todella tarkkaan kenelle myöntää, nykyaikana esim. työpaikat ovat kiven alla. Itse olen myöntöni myöntänyt ja sen jälkeen mokaillut > löysässä hirressä ollaan, en ole enää ollenkaan varma, onko toivoa. Täytyy vain yrittää puskea eteenpäin.
Ryhmän jouduin jättämään väliin, yksinkertaisesti siksi, etten meinannut pysyä enää hereillä.
Sain nukuttua n. 15-20min tunnelmallisessa ruuhkajunassa. Nyt sit selviytymistä siihen saakka, kunnes saadaan lapset nukkumaan.
Sitten alkaa selviytyminen puolison kanssa, tiedän etten tule pääsemään helpolla.
Työpaikallani olen pitänyt ongelmani visusti omana tietona, ja niin aion tehdä jatkossakin. Kuten Yykaakoo sanoitkin, ei nyky yt-aikana pidä antaa yhtään mahdollisuutta työnantajalle. Koen, että olen hyvä työssäni. Se on minulle tärkeää ja haluan niin olevan jatkossakin. Tunnustamisella mietin lähinnä ihan lähipiirin ystäviä ja sukulaisia. Se ajatus tosin hieman kaivertaa, en ole vielä sanut ajatusta itselleni täysin selväksi.
Olo on edelleen aivan karmea, mutta alkoholitta olen tämän päivän selvinnyt. Toivon todella, että saan nukuttua. Mukavaaa, toivottavasti alkoholitonta iltaa kaikille!
Tsemppiä Sorb! Ehkä lähipiirissä voisi olla uskottu ystävä, jolle voisi asiasta avautua. Itse olen yhden hyvin läheisen sukulaisen kanssa pystynyt puhumaan alkoholiongelmasta ja raittiudesta. Töissä en itsekään uskaltaisi mainita asiasta, työterveyttäkin harkitsisin tarkkaan.
Nyt toivotan sulle voimia tähän iltaan, kyllä asiat varmasti järjestyy!
Kiitos tsempeistä heinäkuu! Viime yön sain nukuttua hyvin. Lääkeen avulla, mutta kuitenkin.
Yhdeksäntunnin unet, ja nyyt pitäis saada itsensä hereille. Lääkkeen huono puoli onkin just siinä, että jumitusta kestää aina pitkälle seuraavan päivän puolelle. No, olen paremmin toimintakuntoinen, kuin eilen.
Fyysisesti olo siis alkaa palautua hyvien yöunien myötä. Aamupalankin sain nautittua. Henkinen puoli sitten onkin niin ja näin. Ahdistus painaa, varmasti eniten syyllisyys. Mitään pahaa en varsinaisesti tehnyt, rahaa meni vaan taas ihan liikaa. Olis ollut parempaakin käyttöä niille. Ja rehellisesti, harmittaa myös tieto siitä, etten pysty juomistani hallitsemaan. Oman elämänhallinnan luisuminen on pelottava fiilis.
Näihin tunnelmiin takaisin työn ääreen.
Uskoisin, että tänäänkin pystyn olemaan juomatta!
Sorb kirjoitti
Kannattaako tosiasioita harmitella?
Ensimmäinen askel: “Myönsimme voimattomuutemme…” antaa lujan pohjan muutokselle.
Ensimmäiset asiat ensiksi
Ei kai niitä kannata harmitella. Pitää vaan todeta, tai ennen kaikkea muistaa tulevaisuudessa. Olen asian todennut jo aiemminkin, mutta jotenkin se aina unohtuu, kun raittiita jaksoja olen kuitenkin saanut alle jo useammin.
Osittain sen takia aloin näitä oloja ja tuntemuksia tännekin laittaa itselle muistutukseksi.
No, selvä päivä taas. Pitää olla tyytyväinen siitä. Tänään yritän saada nukuttua ilman lääkkeitä. Toivottavasti onnistuu.
Huomenta,
Olipa melkoinen yö. Nukuin jonkun tunnin ja heräsin. Nukahdin uudestaan ja näin todella kummallista, erittäin todentuntuista unta. Luulin sitä todeksi, koska en pystynyt heräämään vaikka olisin halunnut.
Tällaista ei vieä aiemmin ole ollut, vaikka melkoisia öitä on aiemminkin kohdalle osunut. Eli kemiallinen apu käyttöön ensi yönä.
Samalla kaikille plinkkiläisille hienoa päivää, olkoon voima kanssanne!
Huh, mikä päivä! Liikkeelle aamulla kuuden aikaan. Päivä oli täynnä palaveria toisensa perään ja päälle illalla edustustilaisuus.
Tätä pelkäsin ennalta, mutta onnistuin pitäytymään alkoholittomissa juomissa. Hyvä minä!
Kukaan ei juuri ihmetellyt, olen nimittäin pitänyt työhön liittyvissä edustuksissa kulissit yllä. Olen toki juonut, mutta maltilla. Kotona sitten korjannut ottamalla lisää.
No, tänään kotona odotti pullo kylmää colaa. Olo on tyytyväinen,joskin väsynyt.
Koska tilaisuus venyi näin pitkälle, en ehdi enää unta varmistaa lääkkeellä. Muuten ei aamulla pääse ylös. Eli sormet ristiin ja toivomaan, että uni tulee, ei tuo mörköjä tullessaan.
Sain nukuttua, tosin huonosti. Alle viiteen tuntiin jäi unet, mutta olo on nyt yllättävän virkeä, jopa energinen.
Aamulla ei ollut, kun piti herätä näppäilemään työkonetta.
Kahvi, ja ällöttävän terveellinen blendi kaikkea vihanneksia ja hedelmiä mitä jääkaapista löytyi ilmeisesti alkaa vaikuttaa. Tänään on vielä painettava töitä aamusta iltaan, ei ehdi muuta.
Huomenna vain ns. normi työpäivä, jos olo on näin hyvä niin vois vaikka alkaa taas herätellä itseään liikkumaan.
Tuttu kaava tämäkin, kun juomisen saa lopetettua, riittää energiaa kuntoiluun.
Eli hyvällä mielin tämän päivän kimppuun.
Toivotan kaikille hyvää ja toivottavasti päihteetöntä päivää!
Hyvää energistä ja päihteetöntä päivää!
Moi!
Niin vain saatiin tämänkin päivän hommat tehtyä. Kieltämättä illasta ei ollut enää energisestä olosta tietoakaan. Mut selvisin, hommat kunnialla hoidettu. Kotiin ehdin taas niin myöhään, että lääkkeellä hankittu uni ei tule kysymykseen aikaisen herätyksen takia. Toivottavasti luontainen väsyminen hoitaa hommat.
Viikonloppu tulossa, olen levollisin mielin. Korkki pysyy kiinni. Kovan viikon jälkeen on vihdoin aikaa pysähtyä miettimään omaa tilannettani. Joku suunnitelma täytyy laatia.
Kaikkea hyvää alkavaan viikonloppuun kaikille! Pysytään vahvoina!
Viikonloppu on edennyt lauantai-iltaan.
Mitään mielitekoja juomiseen ei ole ollut, päinvastoin. Puoliso, jolla ongelmaa ei onneksi ole, joi muutaman siiderin illalla. Ei herättänyt minussa mitään mielitekoa, hyvä sekin. Olo alkaa olla kohdallaan, unirytmi on kylläkin vielä sekaisin. On kiitollinen olo siitä, että sain itseäni niskasta kiinni melko aikaisessa vaiheessa ja sain juomisen katkaistua viime viikonloppuun.
Raittiina olo tuntuu hyvältä, olen saanut paljon aikaan tänään. Tuttuja tunteita aiemmilta yrityksiltä.
Suurin huolenaihe on tällä hetkellä suuren taka-askeleen ottaneet suhteet kotona. Ymmärrettävästi puolisoni on pettynyt ja varuillaan. Melko jäätävä, mutta asiallinen tunnelma.
Siitä huolimatta hyvillä fiiliksillä kohti sunnuntaita.
Sorb kirjoitti
Kiitos samoin, pysytään vahvoina, mutta tiedostakaamme heikko kohtamme!
Ajattele, ajattele, ajattele
Juurikin näin lomapuisto!
Täytyy muistaa olevansa heikko ollakseen vahva.
Tänään on ollut hyvin kaksi jakoinen päivä. Paljon mieluisaa tekemistä lasten kanssa. Yksi erittäin epämieluisa välien selvittely puolison kanssa.
Kumma kyllä, en kertaakaan edes harkinnut korjaavani tilannetta alkoholilla. Vaikka riita oli luokkaa ydinräjähdys. Nyt odotellaan ja jäätävä tunnelma on edelleen läsnä.
No, kai se siitä. Tai sitten ei. Tällä hetkellä olen tyytyväinen siitä, että pystyn käsittelemään tämän näin hyvin, ilman ajatuksia pakenemisesta alkoholin avulla.
Toivottavasyi iltaanne kuuluu parempaa. Itse aion tyynesti keskittyä katsomaan Skyfallia, colan voimalla.Saatanpa samalla selailla myös plinkkiä unta odotellessa.
Minäkin täällä Jameksen kannsa vietän iltaa, mies meni jo nukkumaan.
Hyvä fiilis jää viikonlopusta ilman alkoholia, kahteen päivään mahtuu paljon, kun ei tarvitse juoda; siivoilua, ulkotöitä, lenkkeilyä, saunomista, sukan kutomista, tv-elokuvia ja sunnuntai- illan kohokohta avantosauna.
Huominen päivä on taatusti parempi tällaisen viikonlopun jälkeen, vaikkakaan ei “rentoutunut” punaviinin kera, kuten useampi veispuukkikaveri ilmoitti tehneensä.
Joskus saa olla vaan ihan tyytyväinen itteensä, vai mitä?
Hyvää alkavaa viikkoa sulle ja kaikille täällä elämäänsä pohtiville.
Maanantai takana! Ilman angstia, väsymystä kyllä ilmassa, mutta niin erilaista, kuin juomisen aikana. Pelkästään vähistä unista aiheutuva väsymys on mielestäni lasten leikkiä verrattuna krapulaväsymykseen.
Tänään tulikin mieleen, että kuinkahan paljon oliskaan saannut aikaan niinä vuosina, kun alkoholi maistui reilustu? Ennen kuin tiedostin ongelmaani? Sitä aikaa kesti kauan jaa tuntuu että aina sain hommani hoidettua ihan hyvin. Todennököisesti suoriutuminen olisi kuitenkin ollut monin verroin parempaa ja tehokkaampaa esim. töissä.
No, toisaalta turha murehtia. Eihän sille enää mitään voi, yrittää vaan hoitaa asiat nyt niin, että tällä hetkellö vallitseva olotila muuttuu pysyväksi ilman epävarmuutta.
Tällaisin ajatuksin tänään maanantai pakettiin.
Tuplat taas. Melkoista sähellystä tämä puhelimella kirjoittaminen…
Tilannepäivitys taas pienen hetken hiljaisuuden jälkeen.
Todella raskas ja kiireinen viikko ollut ja huominen pitäisi vielä jaksaa suorittaa. Olo on ollut hyvä ja mieli yllättävän rauhallinen. Siitäkin huolimata, että huolen aiheita riittää. Lähinnä parisuhteen tila huolestutaa. Toisaalta tuntuu, etten voi nyt muuta, kuin antaa aikaa ja tilaa. Hoitaa oman ruutuni siinä sivussa mahdollisimman hyvin.
Työpäivät ovat olleet pitkiä, mutta olen löytänyt jostain uutta energiaa just työntekoon. Lienee parasta lääkettä nykytilaan.
Levollisin mielin suuntaan kohti viikonloppua. Uskon, että päätökseni kestää, päivän kerrallaan. Viikonlopun vapaita odotellen siis kovasti. Ohjelmassa akkujen latausta ja liikuntaa sopivassa suhteessa!