Silmien punotus buprenorfiini vetojen jälkeen

Terve!

Osaatteko sanoa mistä johtuu todella raju silmien punotus ja verenpurkaumat Subutex vetojen jälkeen? Punotus alkaa yleensä noin tunti vetojen jälkeen ja lähtee pois noin 6 tunnin kuluttua. Subutex annokseni on 8 mg ja nesteenä käytän 10 ml IV käyttöön tarkoitettua nestettä. Vedot suodatan aina Sterifilt- filsulla eli ruiskussa oleva neste on lähes yhtä kirkasta kuin puhdas vesi. Olen kärsinyt tästä vaivasta jo jonkin aikaa ja jos olen ottanut vedot esim. työpäivän aikana niin silmät ovat olleet punaiset kuin särjellä ja se on aika noloa herättäen monessa työkaverissa varmasti kysymyksen mitä ihmettä olen oikein vetänyt! :frowning: Yleensä pidän 2-3 vrk tauon vetojen välillä…

VH

Kokeile apteekin silmätippoja, kysyt niiltä mitkä rauhoittaa tai valkaisee silmän valkuaista. Sanot vaik et olet töissä päivät jossain hiomapölyssä mikä arsyttää silmiä ja sinulla on ehkä ajoittain korkea verenpaine tms.

Kyllä itse yks kesä käytin tippoja silmiin ja niin oli valkoiset ja kirkkaat silmät, vaik koko kesä meni niin et silmät kellersi ja punersi.

En osaa sanoa miksi, mutta jokaikisellä tuntemallani ihmisellä joka on buprea harrastanut ja varsinkin rööriin, tulee punaiset silmät, höystettynä neulanpäillä of course. Ja näkökin siitä sumentuu.

Pakko olla joku yhteys tuon kans, että näkökin vedoista huonontuu. Ei näe tarkasti lähelle eikä kauas.

voisko lääkärille kertoa mitä oikeasti on käyttäny ja saada lääkettä silmiin… no kannattaa varmaan ensi käydä apoteekissa ja yrittää niillä tipoilla. Silmien punoitus ja vetistely voi kai johtua sokeritasapainon vaihtelusta ja verenpaineen vaihteluista myös. Et kantsii varmaan nekin tarkistaa ja yrittää elää rauhassa.
Ai kun kiva ja helppo neuvoa toista, minäkin spurgu :mrgreen: :wink:

Saa ilman respaa, tuttu minulle ja toimii ainakin omassa käytössä :slight_smile:

Aika jännä, kun ite en oo havainnu kellään koskaan tällasta. Tuleeko se teillä joillakin pienen annoksenkin jälkeen, vai vaatiiko kerralla >8mg? Yhtä lailla texillä ja xonella?