Sienenkasvatussetin tilaaminen Hollannista

Mitä olen nyt lukenut eri palstoja niin porukka on hirveän varpaillaan grow-kittien tilaamisen suhteen? Onko kyse todellisuudessa vain yksittäistapauksista mitkä on saanut vähän liian paljon huomiota vai onko se todella niin riskaabelia hommaa??? Siellähän on kuitenkin monessa paikkaa ‘kielletyt maa lista’… Jos ymmärrätte mitä tällä tarkoitan.

Luulisi että tullilla on jotain tähdellisempää tekemistäkin kun bustata grow-kittejä!?

Itse tilasin Hollannista pari päivää sitten Grow-kitin ja ‘sporeja’. Maksu meni yhdessä vuorokaudessa perille ja UPS lupailee että paketti tulisi kolmessa päivässä perille! Huh… Mulla on jo hirveitä suunnitelmia jutun suhteen ja nyt sitten törmäsin thredeihin missä porukka varottelee ja sanoo että niitä on jäänyt kiinni… Että onko olemassa positiivisia kokemuksia tilaamisen suhteen? Voinko olla levollisella mielellä ja odottaa tilaustani vai pitäiskö tässä paskaan varautua?

Ainakin lamppujen, kasvatusalustojen jne tilaaminen on ihan laillista, myydäänhän niitä suomessakin. itse sienistä entiedä, mutta ainakin kannabiksen siidut on aina tullut ilman tullin haaviin jäämistä tutuille.

^muuten ois varmaan laillista mut taitaa olla itiötkin samassa paketissa… growkiteillä valmistetaan kovia huumeita lainsäädännön mukaan joten tullimiehet tuskin näkee asiaa turhana, ite en turhaan tilailis ulkomailta vaan pyörähtäisin kirpprilla ja lähikaupassa, printti on kai ainut minkä joutuu tilaamaan ja senkin saa kaverin kautta. taitaa olla eka kasvatus ku ulkomailta tilailet? sato kyl aina yllättää nois sienten kasvatuksissa oikein ikävä tuli :smiley: onnea vaan kasvatukseen…

Tähän ei ole muuta vastausta kuin RISKAABELIA!

Joo ensimmäistä kertaa tilailen ulkomailta tälläsiin juttui… Yllättänyt tilauksen mutkattomuus. Kaikki sujunut todella hienosti. Alkuviikosta vaan sitten alkaa venailemaan. Mulla on seurantakoodit UPS:ltä.

Olen itse kyllä suhteellisen positiivisella mielellä, ja uskon vahvasti että ei se paketti tulliin kyllä jää! :wink:

Komppaan muita, turha riski ottaa tollasen kanssa, kun et sä oikeesti tarvi mitään muuta kun sen printin. Kaiken muu kasvatukseen tarvittavan saat kyllä Suomesta melkeempä lähikaupastas. Noi growkitit on vaan rahastusta, jos nyt selviit vaan vähällä jännittelyllä, niin elä ny toiste mokomaa turhaketta tilaa.

Joo tossa kun on tullut opiskeltua sienten kasvatusta niin ei siinä todellakaan mitään grow-kittejä tarvita. Kotikonsteilla pärjää tarpeeksi pitkälle. No tilattu mikä tilattu…

no saatpahan ainakin printit otettua kasvatuksista suosittelen seuraavaks kakkujen leipomista kun saat printit otettua…

Vielä pari-kolme vuotta sitten pelkästä alustasta ei tullut syytettä. Ilm. melko sama kuin hampunsiementen kanssa. Tosin saako siitä nykyään sakot, en tiedä kun ei tarvitse ulkomailta tilata. Tulli voi ottaa kaiken epäilyttävän talteen, eri asia syytetäänkö siitä. Tutkarit voivat jäädä tulliin vain testattavaksi, mitä aine mahtaa olla. Tällöin sakkoa ei anneta. Lisäksi työntekijöitä on erittäin vähän ja koirapartiot liikkuvat Vaalimaa-Hki välillä. Lentokentällä on ilm. omat 2 koiraa (tarvitaan 2 merkkausta), mutta ilmaliikenteen lisäksi kun on rahtiliikenne sekä merellä & maalla sekä risteilyt ja postit… On mahdotonta valvoa kaikkea, eu:n tavoite??

Koira haistaa varmimmat paketit ensimmäisenä, lisäksi se jaksaa leikkiä vain 20-30min kerrallaan. Lappikset ovat vielä niin ahneita, että mikäli painostamalla yrittää saada merkkauksen; se haluaa palkintonsa turhalla merkkauksella… Samat koirat valvovat Venäjältä tulevia junia, postia, rajalta saapuvia autoja jne. Tullin oma arvio on, että joka 10. laiton paketti jää kiinni. En oikein jaksa uskoa, että tulliin jää ja mikäli jää; joku muu on tilannut ne nimelläsi?!? Ei taida löytyä resursseja tutkia miltä tililtä rahat on maksettu, kyse on kuitenkin melko harmittomasta asiasta. Smart Shopeista saa ½ hintaan vrt. tilatut… Kyllä silti katsoisin ensin kotimaan rihmasto-tarjonnan…

Kokonaisten sienten tilaaminen on kyllä laitonta. Eu:n vapaa-kauppa on melko nopea eu:n alueelta… Kauaa paketit eivät Hki-Vantaan kentällä ehdi lojua. Huonompi asia on, jos on jo jäänyt kiinni; helpompi katsoa listatut nimet ja paketit… Itselläni on kerran tai kaksi avattu paketti ulkomailta. Erittäin omituikseksi asian teki, että toinen paketti tuli Dermoshopista… :unamused: Viimeisen 5 vuoden aikana yhtään pakettia tai kirjettä ei ole avattu… Ihmiset kuitenkin tilaavat paljon tuotteita esim. ebaysta ja Aasiasta… Yrityksistä puhumattakaan. Lisäksi resursseja on vähennetty vapaan liikkuvuuden takia… Tuosta on pari ohjelmaakin tullut, samojen ihmisten tulisi tarkastaa laivamatkustajat, postit sekä mikäli koiria tarvitaan. Tarkastivat vain “riski-tapaukset” joista suurin osa jäi tarkastamatta; 2 työntekijän tulisi tarkastaa kaikki siljan tai vikingin saapuvat hlöt… Täällä ei vielä taida olla koiria koulutettu elintarvikkeisiin (kuten Australiassa) joten sienet tod. näk. jäävät kiinni valaisussa. Tosin resurssit valaisuun ovat heikot, ainakin pienten pakettien/kirjeiden osalta… Vain uusimmat koirat on koulutettu haistamaan esim. setelit tai tupakkamäärät.

Eri maiden tullien toimintaa on mukava seurata tv:stä & uutisista. Poliisi- ja tullitoiminnan vähentäminen näkyy jo… Tavaraa tulee maahan älyttömiä määriä ja varastot ovat rajalliset joten liikkuvuus on liian suuri tarkastamiseen. Eu:n vapaakauppa & valvonnan vähentäminen todella toimivat; maahan tulee ammattirikollisia sekä laittomia maahanmuuttajia & ihmiskauppaa… Uutinen eilisessä lehdessä oli ehkä vitsi, koska Hki on perustanut ilmaisen th:n heille, kenellä ei ole papereita tai lupaa olla maassa… Useampi tuttu on tuonut Damista sienipaketteja, ilman että koira olisi asiaa huomannut. Taitaa sen verran moni maasta tuleva turisti polttanut ruohoa, että merkkauksia ei kovin herkästi tapahdu.

Tähän ei parane luottaa, resursseja kyllä löytyy tarpeen mukaan vaikka kuinka “harmittomien” asioiden tutkimiseen. Nimim. kokemusta on ja tilitiedot tutkittu parinkymmenen euron ostoksen yhteydessä (eikä edes huumausaine).

Itse en tilaisi Hollannista mitään laitonta. Saa niitä samoja tuotteita “ei-merkatuista” maistakin jos ulkomailta on tuotava.

En itsekään Hollannista tilasi mitään laitonta. Myös lähettäjä voi olla epäilyttävä tai tarkkailun alaisena, joten yrityksen taustat kannattaa jokaisessa netti-ostoksessa; edes muiden tilaajien mielipide asiasta… Ennemmin kävisin paikan päällä. Itse kun tulin Damista, koirat eteisessä haistelivat molemmat melko tarkkaan, mutta ei merkanneet. Kotona huomasin, että pieni määrä savua oli jäänyt väsärille. Enemmän varmaan ne kakut tunnistivat, kuitenkaan aivan pieniä määriä ei voi merkata tai suurin osa jää kiinni. Useat ovat olleet maissa, jossa koka on yleistä ja seteleitä voi löytyä jäämiä ilman käyttöäkin.

Resurssit ovat parin vuoden aikana vähentyneet entisestään ja “riskiryhmiin” katsotaan ilm. aiemman tuomion omaavat, sekä vinkit matkustajilta ja tullilta saadut epäilyt ihmisistä. Itse olen käynyt pari kertaa kun merkintä on ollut vanha=ei näy heille; ilman koiria tai mitään tarkastuksia takaisin. Vitutti erittäin rankasti, koska toin laillisen 1 kartsan röökiä useamman sijaan. Viimeisenä pv:nä fckin valviran sivuilta asiasta luin! Yleensä säännöt ovat erittäin selkeästi näkyvillä joka paikassa. Sama on kyllä, jos on jäänyt rajalla kiinni röökin liiasta tuonnista; voi uskoa joutuvansa helpommin syyniin seuraavilla kerroilla. Samat autot myös tutkitaan eli kaverin autolla ei kannata hakea vanhoilla piiloilla, jos ei tiedä onko auto laitettu tietokantaan… :confused: Kh:ssa olevat ihmiset ovat tuoneet Damista sieniä ilman ongelmia, joka kyllä ihmetyttää. Rikosrekisteri var masti löytyy, mutta ilm. Luotetaan melko hyvin matkakohteen tulliin. Epäilyttävä käytös ja sekaisin oleminen tosin nostavat tarkastuksen riskiä. Klinikalla sanoivat aiemmin, että vaikka lääkepaperit ovat kunnossa; varmentaminen vie tod. näk. niin paljon aikaa, että koneeseen ei ehdi. Myös tietyt maat tulee tarkastaa lääkkeiden osalta, Turkissa ja Thaimaassa bupre on huume respallakin… :unamused: :neutral_face:

Sori offista… :wink: :smiley:

joko sait pakettisi ?