setelien jako alkaa

Radiossa sanottiin että asiakasseteleitä aletaan jakamaan ja se takaa paremman hoidon kaikille. Se on oikein.

Kun aletaan seteleitä jakamaan niin pidän puoleni ja olen aamulla heti jonottamassa. Jos rupean taas ryyppäämään niin saan sitten seteleillä hyvää hoitoa vaikka kuinka paljon. Virtalaisen Kepu ei lopeta ryyppäämistä, niin se sanoi. Ei tarvitse seteleitä, se antaa omansa minulle. Me sovittiin niin. Annoin Kepulle kolmekymppiä ja se lähti hakemaan viinaa.

Koska jako alkaa?

Kuule mä olin eilen kylässä ja siel oli pöydällä paksu nippu 500 euron seteleitä. Mä jähmetyin siihen paikkaan ja kysyin et onks noi aitoja, mut ne olikin muistilappuja.

Minnuu kans kiinnostaa jot millon niit seteleitä saa ja mistä, saako niitä pankista vai kunnantalon toimistosta? Onks joku uusi viranhaltija joka jakaa näit seteleit? - Käyttäydyt sit kunnolla niin voit saada vähän extraseteliä jolla voi käydä vaik hierojalla. Sellattii bonareita.

ei kun se seteliasia säästää kuluissa. ei tule virkailijaa joka jakaa. kunnantalon ulko-ovella on laatikko josta saa aina ottaa niin monta seteliä kuin ajattelee tarvitsevansa.

Hyvä ku kerroit. Milloin niit voi alkaa hakeen sielt laatikosta?

ei radiossa sanottu. jos ei kaikille edes kerrota. Järvelän Tiinalle ei kannata kertoa kun se on niin ahne että vie kaikki jos pääsee ensin laatikolle.

Kuka se Järvelän Tiina on?

Tiätty, jos on enämpi niit seteleit niin saa niil sit enäpi hoitookin. Mä asetun kunnantalon nurkille vahtiin millon tää laatikko sinne tuleep ja ryöstän sit koko laatikollisen niit seteleitä. Sit mää marssin vai mähiläisseen vaik tolle plastiikkakirurgille ja lyön looran tiskiin ja sanon et pannaan sit koko looralla kaikenmoisii rasvaimulointia ja fixauksii.

[size=200]Vain maakunta voi myöntää asiakassetelin[/size]

Mistä Vtusta mä löydän sen postilaatikon?

Kun ny vaan ei sattuis mitään ennen ku on seteleitä taskussa. Ei kipeenä sekasena ainakaan tiedä mistä hakis mitä hakis. Eikä kilpailuta.
Kyl ny täytyy vaatia seteileitä kaikille heti et on mistä ottaa.

Nii se on. Ajattele jos vaikka liukastuessa lähteepi taju eikä sulla oo setelit mukana?

Minä kun luulin että Skorppioni on se kadoksissa oleva euroloton (vai mikä se nyt oli?) voittaja ja alkaa nyt tuhlaamaan niitä rahoja. Olin jo niin hionut kyyneleisen lirkuttelupuheen valmiiksi… :frowning:

Isonjaon odottajille voin luvata todella pitkää venaamista. Hankkikaa nippu laadukkaita harrastuksia, vaikkapa jätkänsakki ruutupaperilla ja hyvässä, sivistyneen virkeässä ja selväpäisessä seurueessa. Myös pokemonralli analogisesti lehtiöllä on uusinta hottista.

Seteleiden jakoa voi nyt sotkea sekin, että kaatuvat sekä sote että maakuntauudistus.
Mikä voisi olla tällä erää hyväkin.
Ainakin tulkitsen niin että setelit ovat sote-seteleitä, eli soteleita.
Taikasana valinnanvapaus on kärsimässä arvonmenetystä, ja rivit rakoilevat hankkeen takana.

Jonkinlaisia uudistuksia eittämättä tarvitaan, mutta ei juosten pissimällä.

Annan toisten mä talletella suuret sotelit,
ne multa pitkät vain saa…

:sunglasses:

Hitsi, toi soteli on kyllä hyvä nimi. :smiley:

^ Kyl. Naseva yhdistelmä ja osuva yhteenveto sanoista sapeli, sepeli, seteli, meteli, soluutio, sopuli, sote ja soppa.

Kohta saa sotelien lisäksi myös SOTE -PISTEITÄ! :smiley: :bulb: :open_mouth:

Unohda kauppojen bonuspisteet, ala kerätä sotepisteitä! THL suunnittelee kaikkien kansalaisten pisteyttämistä sen mukaan,miten paljon kuormitamme terveydenhoitoa.

Asiasta kertoo Hesari:
hs.fi/politiikka/art-2000005636644.html

Asiaa kommentoi tietysti Uuninpankkopoika:
blogit.apu.fi/uuninpankkopoikas … sen-hinta/

Kävin eilen terveydenhoitajan puheilla, ei sieltä seteleitä saanut. Pikemminkin näyttää siltä että seteleitä on menossa, jahka lääkäri ehtii hyväksyä lääkkeiden vaihto -ehdotukset.

Muuten oli pitkästä aikaa semmonen ihminen joka jaksoi kuunnella ja puhua, kysellä ja selvitellä. Aikaa oli niin paljon kuin tarvittiin. Pisteet hänelle.

Kuuntelin radiosta selitystä kapitaatiomallista. En ihan kaikkea ymmärtänytkään, mutta bisneksestä siinä kysymys on. Olennaista on koko ajan raha ja pääoman tuotto.

Jos hinnoiteltaisiin toimenpiteet ja hoidot, sijoittajien kannattaisi tehdä mahdollisimman paljon ja mahdollisimman kalliita toimenpiteitä potilaille. Jos pääosa tuotosta tulee lukumäärän ja ennusteisiin perustuvien hoitojen perusteella, on pääoman tuoton ja kasvun kannalta parasta tehdä mnahdollisimman vähän mitään ja kun tehdään, tehdä halvimmalla mahdollisella tavalla.

Olisinpa edelleen valmis kannattamaan yhteiskunnan ylläpitämiä hoitolaitoksia joissa ei tarvitsi laskea pääoman kasvattamistarpeita ja sijoittajien voittoja. Oli sitten vähän kalliimpaa tai halvempaa.

Valinnanvapauskokeilu alkoi täällä meikäläisenkin kotiseudulla suurella huudolla. Etukäteen olin jo päättänyt vaihtaa hoitopaikkaa heti kun se on mahdollista. Nyt sitten lueskelin vaihtoehtoja ja muitakin ehtoja, innostus laski kuin lehmänhäntä.

Ensinnäkin yksityiset vaihtoehdot olivat erittäin vähissä, tällä seudulla (tällä hetkellä) vain yksi mahdollinen jos en halua vaihtaa toisen kunnan palveluihin. Sitä en tee pitkien välimatkojen takia.
Toiseksi, esittelyjen perusteella yksityiset ovat perustaneet erillisen vastaanoton kunnallisille potilaille, jolloin esim. lääkärin valitseminen tai vastaanottoajan varauksen helppous ei toteudu samoin kuin yksityipotilaan puolella. (Esim. nettivaraus ei ole mahdollinen, puhelimessa jonottaminen jatkuu.)
Kolmanneksi näissä vaihdoissa pitäisi alkaa maksukerrat alusta. Olen juuri maksanut kunnalliselle kolmen käyntikerran vuosimaksun, loppuvuosi olisi maksuton. Jos vaihdan palvelunantajaa maksut alkavat alusta. Jos en ole tyytyväinen uuteen palveluun ja haluan vaihtaa toiseen tai palata takaisin entiseen, joudun taas aloittamaan maksut alusta. Ei siitä ainakaan säästöä tule, ei minulle eikä kunnalle.

Että tämmönen tämä suurella huudolla ja isolla rahalla tehty valinnanvapaus sitten on. Voihan se joillekin sopia, meille köyhille autottomille ei. Paljonkohan tuohonkin suunnitteluun on mennyt rahaa? Montakohan tk-lääkäriä sillä olisi palkattu lisää ja saatu entinen kunnallinen systeemi toimimaan paremmin?

Vastahan sitä on suunniteltu viitisen vuotta!

En tiedä missä mennään mutta tämän tänään netistä bongasin. Kai se totta on kun kerran netissä oli.

“Pisteitä kerätään sitten kuin Pokemoneja. Tippurista saa 1 pisteen ja alkoholiongelmasta 12. Edellïstä joutuu vähän hakemaan, ja jälkimmäinen vaatii useamman käynnin alepan kaljahyllyllä. Pisteitä saa mukavasti vierailemalla terveyskeskusten vastaanottohuoneiden vessoissa, ja jättämällä kädet pesemättä. 100:n pisteen ylitettyä saa timanttisairas-pinssin, jonka voi kiinnittää takinkaulukseen.”