Sertralin

Mulla alotettiin Sertralin viikko sitten. Nyt annos on 50mg. Mietin vaan, että onko muita auttanut sama lääke ja millä annoksella? :unamused:

tripla

tripla

95-96 käytin zoloftia hieman alle vuoden. Määrä oli 100mg. Ei todellakaan parantanut mulla masennusta, vaan teki zombieksi. Tosin nykyinen diagnoosi on bipo ja joillakin bipoilla ne masennuslääkkeet tekevät vielä masentuneemmaksi ja an taas laukaisevat manian.

Se zombius oli huomattavasti pahempaa, kuin millään lääkkeelä sen jälkeen. Ei jaksanut tiskata astioita, jolloin osiin kertyi hometta yms. No ei se haittaa tyhjentää lasin ja uudet maidot vaan lasiin ilman puhdistamisia. Samoin lautaset, kyllä se sama ruokalautanen kelpaa useamman kerran syöntiin ilman puhdistusta.

Ja kun oli zombi, niin liikkeet olivat hitaita, tavarat eivät pysyneet käsissä, niin niitä rikkinäisiä laseja ja lautasia löytyi lattialta. Sitten se varsinainen herääminen ongelmista tuli siinä, kun huomasin miten verinen lakana oli. Olin jossain vaiheessa kävellyt sirpaleiden yli huomaamatta.

Se tietysti täytyy muistaa, että ne kokemukset eri lääkkeiden vaikutuksista poikkeavat huomattavasti henkilöiden välillä. Tuon Zoloftin jälkeen moni muu kokeiltu lääke on ollut placebon tasoa. Ja mitään vierotusoireita ei ole koskaan tullut lopettaessa. Siskoni taas meni sekaisin pienistäkin lääkemuutoksista ja vaihdoksista ja oli aina silloin osastolla pari viikkoa.

Se myös kannattaa muistaa, että se 4-6 viiikon jälkeen se vaikutus pitäisi huomata. Ehkä jotkut lähiomaiset huomaavat sen muutoksen, mutta monilla tuossa vaiheessaitsemurhariski kasvaa, kun saa lisää virtaa. Sen muutoksen huomaa itse oikeastaan vasta 4-6kk päästä. Kampaan tukkani, pistin pyykit koneeseen , vaihdan lakanat huomattavasti useammin jne. Monesti ne haittavaikutukset alkavat kyllä hyvinkin nopeasti lääkkeen aloittamisen jälkeen.

Hei!

Itselläni ollut käytössä kuusi vuotta annoksella 150mg aamuisin.
Ihan kohtuullisesti pitää ainakin itselläni masennusoireita poissa.
Lääkkeet vaikuttavat ihmisiin eri tavalla.
Itselle ollut lähinnä hyötyä tästä lääkkeestä, mutta olen myös miettinyt, että mitäs jos alkaisi vähentämään annosta.
Vieroitusoireita ainakin itsellä tulee (lopetusoireet) sähköiskuntuntemukset, pyörrytys jne.
Toisaalta ei haittaa, jos joutuu loppuelämän tätä syömään, kunhan vaan auttaa.