serotoniinisyndrooma

minulla menee päivittäin 100mg sertralinia. uskallanko ottaa 600mg tramalia vai onko serotoniinisyndrooman mahdollisuus minkälainen?

Ei kai tramalista pitäisi ongelmaa olla, mutta älä nyt ainakaan meikäläisen harhaluulojen perusteella lähe testailemaan…

Enpähän muuten tajunnut tulla ajatelleeksi tota kramppaamista, vaikka oon itekkin tramadoleista johtuvien epileptisten kohtausten takia joutunut pariin otteeseen sairaalaan. Ei toimi pää näköjään muutenkaan :stuck_out_tongue:

Kyllähän vissiin tramadoli heittää juntturaa vähän kaikkien ssri:tten kanssa.
Ite sain (kuuleman mukaan) joskus about 5-10 min. kestäneen epilepsiakohtauksen kun olin napostellut muistaakseni 7 kpl 100 mg Tramal Retardia, alla 20 mg fluoksetiinia.
Ihmettelin vaan et miks leffasta oli yhtäkkiä hävinnyt pätkä :stuck_out_tongue:

hmm itsellä tuli tramalilla yksistään kun ekan päivän otti 1200mg ja tokan 800mg ni tokan alko tulla jotain serotoniinisyndrooma tyyppisii oireit…mut luulis et ei suuremmin vaarallista ole kylhän kahta ssri snri lääkettäkin voidaan rinnastaa

Itel pahimmat serotoniinisyndroomat tuli ku veti 600mg moklobemidiä ja siihen 600mg dekstrometorfaania päälle. Kyl hiotti, pisteli joka paikkaan ja laatta lens huolella.

Toinen kombo millä snadit serotoniiniöverit tuli oli ku veti moklobemidiä ja MDMA:ta siihen päälle. Kivasti silmät hakkas siksakkia, vitun kuuma tuli ja nestehukassa tuli täristyy pitkin tanssilattiaa koko yö. :laughing:

Mä vedin auroriksin tai jonkun muun vastaavan päälle DXM ja sain hulppean serotoniinisyndrooman. Satoja kertoja, mutta pää toimii (?) silti.

Tietääkö kukaan, voiko tramalia ja mirtatsapiinia ottaa samanaikaisesti? Oon nyt pitänyt joku 10h väliä, mut haluisin ottaa tramalia myös ennen nukkumaanmenoa, jotta ei yöllä heräis kipuun. Mirtatsapiini menee annoksella 15mg.

^Todellaki voi ottaa. tai siis, ihmiset on yksilöitä, mut itel menee 30mg jokailta remeronia,
ja joskus viihteeliset tramadoli annokset on mulla ollu ~500mg samaanaikaan eikä koskaan oo
mtn ongelmia tullu tosta lääkeyhdistelmästä.

toki lääkeseloste voi väittää toista, mut ne onki useimmiten yli-liioteltuja.
omalla vastuulla toki.

eiköhöhän se oo aika yksilöllistä toi serotiinisyndrooma, ite otin aikoinaan 200 - jotain mg tramalii ja ssri masennuslääkettä päälle ainoo seuraamus oli lievä lämmön nousu. Eli ei mitään vakavaa 1 lääkäri oli et ei sais ottaa masennuslääkettä ja toinen et kokeilee pienil annoksil ensin ja kattoo sit, et jos ei tuu mitään nii OK. eli alottaa pienil annoksil ja silllee,

NE tuuppaa olee liian varovaisii noiden lääkeiden ohjestuksen kaa et et …

No ei ne nyt kyllä tuppaa olemaan liian varovaisia tuon kanssa. Melkeimpä väittäisin, että jopa liian tietämättömiä ssri lääkkeiden ja tramalin yhteisvaikutuksista. Ei se serotoniinisyndrooma ihan kerralla tule, eikä sitä välttämättä itse edes huomaa, että on jo kehittynyt syndrooma, pitkälle tai alkanut…

Kiitti vastauksista!

Oon yrittänyt muistella, et koska oon noi mirtatsapiinit saanut, ja et oliko silloin tramal käytössä, mut ei pysty muistaa, kun siitä on joku pari vuotta :wink:

Jotain pari kolme vuot sitte ku kävin lääkäris hakee masennuslääkeit ja oli kipui et meni se 200 mg tramalii päiväs nii ei meinannu antaa niit kuin ssri ‘15 mg/päivä mirtzapiniin’ ku on lääkkees varotus et ei ‘sovi’ ku voi tul toi serotiini juttu ja sen sijaan sitte noit panacodei, tai vaihto mirtzapin muuhu et tota, mut ei sitte oo mitää kummenpaa oloo tullu et mutta kysees oli perus lääkäri et toi psyologi kirjotti noit mirtzaa 45 mg et kokeilee jos tuumitää nii ok.

Siis joo, ohan se siis mahdollista käyttää ssri + tramal. Mutta itse ainakin otin sen “riskin”, että lopetin kokonaan 3 vuoden efexorin (225mg/päivä) käytön siirtyessäni tramaliin. Tottakai se on pieni se mahdollisuus, että tulee serotoniinisyndrooma, mut omasta mielestäni “peruslääkärit” ja jotkut jopa pidemmälle lukeneet eivät aina ole kovin tietoisia tai ainakaan kerro niistä mitä kannattaisi seurailla JOS jotain tapahtuu/alkaa tapahtumaan.

nykyisin menee sertralinin sijasta efexor(venlafaksiini) 37,5mg ja otin 300mg tradolania. saapi nähä, tuskinpa tästä mitään kauheutta seuraa. kaveri testaili samoja aineita vielä isommilla annoksilla eikä sillä mitään… no toivottavasti mulla on yhtä hyvä tuuri.

tulikin muuten oltua sairaalassa pääsiäisen seuduilla kouristuskohtauksen takia ku otin lakkaa ja kävelin kioskille ajatellen ettei se vielä kerkeis vaikuttaa. olin kaatunu maahan ja seuraavaks löydän itseni lepositeistä… joista karkasin. mutta se onkin jo toinen tarina.

että tällasta.

edit: xanoriaki on alla semmoset neljä milligrammaa. ja lyricaa 150mg.

Samapa homma oli täällä, eli kun siirryin panacodesta tramaliin käytin 225mg efeä, ja aloitusannos tramalilla oli 400mg/vrk (vieläkin respalla tuo sama 400mg, nyt viikon päästä tiputteleen, itte oon saanu tiputettua jo ja pidettyä yli kuukauden ottamalla vain aamuisin 200mg, joten aloitan nyt 100-150mg tabujen “testaamisen”). Lääkäri olisi vielä pitänyt tuota komboa, että tramal + masarit on ok mutta itte tiesin mihin voi johtaa ja korvasin efen viekkarit max. määrällä xanoria ja siitä sitten tiputtelee ja vaihdoin pois koko x:n.
Pointtina kumminkin, että kannattaa aina ottaa puheeksi lääkärin kanssa tämä ja myös hieman kyseenalaistaa ennenkuin alkaa olla myöhäista tai asiat viturallaan.