Niin olen käyttänyt ketiapiinia noin 10 vuotta. 400 mg pari tuntia ennen nukkumaan menoa niin saa koisattua hyvin noin 8 tuntia ja on ihan virkeä aamulla. 50 mg aamulla että tasaantuu noi ajatukset päivän aikana “siis ei käy pää ylikierroksilla”. Onhan tästä seroquelista"ketiapiini" paljon kauhutarinoita kirjoiteltu…niin pakkoliikkeistä erityisesti naaman alueella ja aivoja vahingoittavasta vaikutuksesta pitkällä käytöllä. Itellä ei ole mitään kummallisempia oireita ollut…mitä nyt yhdet hammaskerrat pureskeltu loppuun!! öiseen aikaan pureskelua…no onneksi uudet kruunut on hankittu suuvärkkiin.
Ihme lääke ketiapiini sinällänsä että kun sen oikean annoksen löysi niin ei sitä ole tarvinnut kasvattaa lainkaan ja pääsi aikoinaan noista bentsoista eroon!! suon muista ssri lääkkeistä mistä ei ollut mitään apua.
Mielenkiintoista olisi vain tietää kuinka pahasti toi aine lopulta vahingoittaa itse aivoja näin pitkäaikaisessa käytössä. Hyvinhän tässä on hommat tullut hoidettua kumminkin työelämässä ja ei sillai mitään ongelmia!! Mutta onhan siinä kuitenkin varmaan vinha perä että psykoosilääkkeet kuten ketiapiini vaikka onkin uuden sukupolven lääke on aika myrkkyä aivoille!! Tosin on kait kaikki psyykelääkkeet!! Mutta milläs elät ilman niitä kun siintä ei tule mitään tai se on sitten sellaista kitumista!!
Itse olen käyttänyt Seroquel prolongia nyt hiukan yli kaksi vuotta annoksella 500mg illalla. Pari kertaa on käynyt niin että on päässyt lääkkeet loppumaan ja viikon jälkeen oli NIIN kauhea olo että bentsoreflatkin jäävät toiseksi. Samalla myös olin ilman Deprakineäkin joten en tarkkaan tiedä johtuiko olot pelkästään ketiapiinistä vai Deprakinesta. Kuitenkin hain apteekista uudet ryynit ja aloitin niiden syömisen jälleen, ja jo 48 tunnin jälkeen olo oli taas normaali. Että kyllä tuntuu että näihin ainakin koukkuun jää, tosin varmaankin eri tavalla kuin bentsoihin tai opiaatteihin. En sitten tiedä mitä muutoksia aivoihin tulee, mutta lääkärikin sanoi että näiden lääkkeiden tehoa vähätellään aivan liikaa. Kovaa myrkkyä tuntuu nämäkin olevan.
NIin jos sinua ei oo tappanut, niin ei tapa muitakaan? Joku on hypänny lentokoneesta laskuvarjotta eikä kuollu, ni ei siihen varmaan kukaan kuole. Minä satun tietämään että noihin on kuoltu.
Mun frendi kellä on 2-suuntanen, joutuu syömää noita kokoajan. On paljon muitakin ketkä syö niitä, koska se on lääkärin eka ehdotus masikseen… Nää tulee olemaan niitä koe-kaniineja joista tiedetään sit 20 vuoden päästä et tekikö nuo lääkkeet aivoille hallaa vai eivät… Must on karseaa et lääke-tehtaat voivat vaikuttaa tutkimusten julkaisuihin. Esimerkiks se yks masennus-lääke jolle muistaakseni annettiin suositus, ettei sitä Suomessa määrätä alle 18 vuotiaille, oli toiminut niin huonosti et placebo (sokeri) toimi jopa paremmin. Silti näitä tuloksia maksettiin julkaisemattomaksi lähemmäs 10 kpl:tta. Netistä tuosta asiasta luin joka vuos-pari sit, tais olla lopuks jopa is:n sivuilla, mut enpä linkkiä osaa laittaa…
Jotenkin tulee mieleen et määrätyt lekurit saavat hyvät provikat jos kirjoittavat määrättyä masennus-lääkettä/lääkettä. Kirjotin jo aiemmin tänne mut frendi joka pääs vihdoin kuvauttamaan aivokäyrän ni sen tekijä alko valittaa et Risolidit on tosi pahasta. Suositteli sit Lyricoita tilalle ja oli oikein juliste Lyricasta seinällä… Risolid vs. Lyricat; koukun puolesta söisin todellakin mielummin Risoja!
Kysymyksessä nyt kuitenkin oli ~noin määrästä serotoniinia (esim seroquel) + alkoholia. itse käytin aikoinaan paljon tuota alkoholin kanssa yhdistelmänä nukkumiseen. tosin vain jotain 300mg luokkaa + muutama olut ja uni oli taattu. Näissä kuolema tapauksissa varmaan määrä ollut 3000-20 000mg + paljon alkoholia ja siitä johtuneeseen hengityslamaan unen aikana. heitetään nyt näin mutuna… En vähättele sitä, etteikö tuohon komboon voisi kuolla saatika kyseenalaista sitä, että läheisesi olisi kyseiseen komboon menehtynyt.
kaveri otti 14kpl 300mg Seroquelia ja joutun sairaalaa tiputuksee…kai se aika hengenvaarallinen tila oli, vaikkei keskushermostoa lamaakkaan mutta voihan siinä jotai aivodamaa tulla. Tai lamata sitä hengitystä koska on niin suurista annoksista kyse. Ja kaikki on yksilöllistä.
Itsellä erittäin pätevän psykiatrin pikkuhiljaa nostama vaivainen 1200mg:n annos ei aiheuttanut kuin sen, että virtsarakko oli huomaamatta paisunut kuusinkertaiseksi ja ilman alavatsan läpi(paikallispuudutuksen ja “kipulääkevapaan” )sairaalassa puhkaisemalla katetroidun toimenpiteen ansiosta rakkoni olisi kirjaimellisesti räjähtänyt.Eli kai siinäkin olisi suht hengenvaarallinen tila ollut,joten suosittelisin ainakin jollakin tavalla tutkituttamaan kenelle kyseinen lääke sopii ja kenelle ei…Minulle se ei ilmeisesti sopinut Luultavasti en enää käytä kyseistä lääkettä,ja jostain syystä se on minulta jopa kielletty ja merkitty kaikkiin lääketietoihini kielletyksi.Mutta muuten voin kyllä varauksetta suositella kyseistä erinomaista lääkettä.Lämmöllä muistelen tuskaa jonka 3 l ureaa ja vatsan läpi hakkaaminen yhden puudutuspiikin jälkeen aiheutti.Mikään opiaatti/oidi ei ole vielä aiheuttanut virtsaumpea.
Ei liity varsinaisesti seroqualiiin mutta minulla on jatkuva risperdal lääkitys 3mg jota tosiasiassa käytän vain 0.5mg/vrk. Kerran järjettömään unettomuuten otin 6mg risperdalia(ei olllu holia tia muuta saatavilla) ja seuraavanapäivänä en osannut töissä muuta kuin kiemurrella tuolilla enkä ymmärtänyt miksi en osaa/pysty tekemään duunia (mallinnnusta/työstöratoja). Unohdin englanninkielen ja en osannut mm. kertotaulua joten eivät ne neuroleptit nyt aivan haitattomia ole. Tosin tuo 0.5mg risperdalia pitää isoo ratasta sen verran hitaalla ettei lähe ihan psyyke lentoon.
Sanoisin tuohon “tappaako alkoholi + seroquel” kysymykseen että kuten hän ^ sanoi, yhdistelmään voi kuolla, tosin määrät saa ollakin sitten vähän suuremman puoleiset. En silti suosittele seroquel+alkohli yhdistelmää, itselläni näet ainakin tuli aivan järkyttävä olo, oksensin tunnin aikana päälle kymmenen kertaa, mutta sekin tietty kaikilla kovin omakohtaista, joillekkin saattaa tulla vaan mukavammat olot. tiedä häntä.
Itse olen Seroquelia vetänyt kohta kolme vuotta. Kovin on auttanut masennukseen, ahdistukseen ja univaikeuksiin, mutta haittapuolia toki ollut. kymmenen-kakskymmentä minuuttia lääkkeen oton jälkeen olo on kun ei mitään tuntisi. Tai ilmeisesti Seroquelilla on tarkoitus sivuttaa masennus ja ahdistus mutta mulla se sivuttaa tunteita niin paljon ettei niitä saa käsitellyksi ollenkaan. Sekään ei lienee kovin hyvä asia, jos ne käsittelemättömät asiat tulee mieleen vuosien päästä ja aiheuttaa siten vieläkin pahemman ahdistuksen ja masennuksen. Alku vaiheessa aiheutti nykimistä koko kropassa mutta on sittemmin mennyt ohi.
Olisi mielenkiintoista tietää neuroleptien vaikutus aivotoimintaan ja ylipäätään koko kehoon.
EDIT
Haittavaikutuksiin lisään vielä että vuoden sisällä tuli 20 kg lisää raskausarpien kera.
Itse söin tuota seroquellia erittäin pieninä määrinä, jotain 25mg x3 / pvä luokkaa tjsp. 225mg efexoria meni päivässä masennukseen. 3-4 kertaan ollaan määrätty tuo sero jonkun muitten lääkeyhdistelmien lisäksi / kokeiluksi… vie kyllä ajatukset eikä toimi pää ollenkaan, pahin oli kun oli aamu päivä ilta lääkityksenä tuo muitten lääkkeiden ohella, jatkuvaa koomassa / zombina oloa, ja kiloja tuli ihan helvetisti parissa kuukaudessa (20kg) nesteenä, reidet yms turposivat pahiten, tuli kauheat repeytymät reisiin yms. puolivuotta lääkkeen lopetettua paino tippui tuon 20kg, itseasiassa vähän ylikin kun lopetin samalla masennus lääkityksenkin, päivässä lopetin tuon efen vaikka suosisitus olisi ollut tiputtaa 6-8kk, mutta vaihtoehtoja ei ollut kun siirryin kivunlievityksessä Tramaliin ja samalla max vrk annostukseen siinä, niin en halunnut ottaa seretoniinisyndrooman riskiä syödessä samalla molempia (saattaa muuten tulla hiljaa hiipimällä tuo syndrooma ettei itse edes tajua). Xanor auttoi tässäkin seinään lopetuksessa, ei mitään viekkareita ja eikä niitä ikuisia sähköiskuja ja sekunnin parin muistikatkoksia mitä oli efen käytön aikana… Nyt menee paljon paremmin kuin ikinä millään masennuslääkkeen kanssa Vähän mentiin oftopicciin mutta menköön…
Itsellä kaksisuuntaiseen 800mg seroquel prolong, neljässä kuukaudessa painoni nousi 20kg… Varsinaista hyötyä en ole huomannut, tuntuu että maniat ovat vain pahentuneet. Mutta perskule olen niin koukussa,että jo annoksen puolittaminen aiheuttaa paniikkikohtauksen,ahdistuksen,ihmisten pelon ja itsetuhoiset ajatukset. Paska lääke.
mulla on kaks-suuntaseen seroquel prolongia 1000mg vuorokaudes.toimii ylikierroksiin hyvin,mut sit kun on ´hanskat tiskiin olo´niin ei auta yhtään.ahdistukseen venlafaxin 150 mg vuorokaudes.nyt tarviis löytää joku lääke jolla sais itsensä ylös masis kausina.
Kaverilla menee kans 2-suuntaseen seroquel ja nyt ku sai sit lievän manian alkolla ja lääkeillä ni laitettii efexorin sijaan sit deprakinea tasoittamaan… On tuo ihme et yhdellä lääkkeellä ei pärjää vaan on otettava toinen lääke sit viemään toisen lääkkeen aiheuttamat sivu-oireet pois…
Ite kattelin klinikalla et oli seroquel sponssannu jonkun oppaankin joten eipä tarvi enää ihmetellä miks lekuri sitä ekana tyrkyttää ja joka toisella klinikan asiakkaalla se tuntuu respalla menevän…
Oikees olit Darkki.Tuli huomattuu,et ei se venlafaxin ahdistukseen ole paras.Sain tuossa torstaina ja perjantaina semmoset ahdistus/paniikkikohtaukset,et pois alta.Nytten kärvistelen kotona odottaen maanataita,ni pääsis lekurii joka määrää varmaan buranaa.