Selviämistarinoita

Tässäpä olisi esimakua kirjasta, joka ilmestyy kauppoihin tämän kuun lopussa. Alkoholismista toipumisen kertomusta mitä moninaisemmissa muodoissa, niin uskoisin. Suosittelen lukemaan, vaikka vain ihan mielenkiinnosta.

Alkoholismista on aina mahdollista toipua

[i]Kirja sisältää kaksikymmentä tarinaa raitistumisesta. Tutut ja tuntemattomat alkoholismista selvinneet haluavat rohkaista omilla kokemuksillaan raittiudesta haaveilevia päihderiippuvaisia. Kussakin luvussa toipunut alkoholisti kuvaa rimpuiluaan juomisen kanssa sekä selviämistään irti viinasta. Kirja antaa konkreettisia keinoja, joilla alkoholistit ovat onnistuneet lopettamaan juomisen ja pysymään vuosia ja vuosikymmeniä raittiina. Osa on halunnut kertoa tarinansa peitenimellä.

Selviämistarinoita on raaka, oivaltava ja liikuttava teos, joka avaa vaiettuja aiheita. Se kertoo, millaista on pienten lasten äidin alkoholismi, miksi juominen ei lopu tahdonvoimalla ja kuinka Suomessa saattohoidetaan alkoholisteja syvemmälle sairauteen ja lopulta kuolemaan.

Kirjoittaja kertoo myös omasta sekä isänsä elämänmuutoksesta. Kirja tarjoaa uudenlaisen näkemyksen hävetystä kansantaudista. Alkoholismista raitistuminen on lahja, joka antaa sen kokeneelle poikkeuksellisen kyvyn ymmärtää elämää. Tässä kirjassa jokaisella tarinalla on onnellinen loppu.[/i]

Well done, Kaaleppinen! Mä luen ainakin varmasti. Sitten tulen taas kirjaviisaammaksi. :smiley:

Joo täällä myös yksi innokas lukija! Tollaset selviytymistarinat on parasta tsemppiä mulle :slight_smile: Pitää hommaa kyllä tuo.

Luen kirjaa parhaillaan. Niin mielenkiintoinen ja tuttua tarinaa, että ahdistaa koko ajan. :wink:

Oon niin ikään finaalis ton kirjan osalta ja helppo on samaistua, löytyi eräästä stoorista juuri omanlainen kaks-jakoinen suhtautuminen, hate-love ja kaikissa stooreissa selkee kehityskaari, hyvin kirjotettuja, miehii-naisii, erilaiset taustat, ikäjakauma isohko, yhdistävänä tekijänä sama pirullinen tauti.
Kiitos hyvästä vinkistä Kaaleppinen :smiley:

Puolessa välissä mennään ja hyvä on ollut :slight_smile: