Selvästi selvänä?

Jaaha, se suuri kesäjuhla alkaa huomenna. Minä aloitin sen kyllä jo eilen juomalla kaljaa ihan liikaa. Nyt on pää kipeä ja paha morkkis. Päässä pyörii vaan mitä tuli sanottua kenellekin, vai sanoinko mitään!
Kaupassa en ole tänään käynyt. Onneksi. Ja ehtiihän sitä käydä huomenakin ja onkos viinakauppa auki vai pitääkö tyytyä kepuun…! Niin viisasta pohdintaa mietintämyssyn alla! :cry:
Hyvää ja selväpäistä juhannusta kaikille!

Tähän asti juhannus on mennyt hyvin. Eilen join pari saunakaljaa, ei muuta. Katselin telkkaa, lueskelin ja sitten nukkumaan. Yöunet vaan on katkonaisia ja painajaiset iskee päälle. Johtuneeko juomistaustastani?
Voimattomuus ja tyhjyyden tunne vaivaa heti aamusta. Tekemistä olisi, mitään en tee. Lähdenkin tästä sauvakävelylle!
Heh, jo on aikakin! Sauvat sain synttärilahjaksi velipojalta kolme vuotta sitten. Hän hoputti minua liikkumaan juomisen sijaan. Olen käynyt sauvakävelyllä tasan kaksi kertaa. Ja silloinkin “lenkkeilin” 1,5km päässä olevaan lähikuppilaan.

No niin! Eilinen uusi liikuntaharrastus lopahti jo ennen alkamistaan. Iltalenkki päätyi pubiin. Piti muka vilkaista, onko tuttuja paikalla. Oli, tietysti. Seuran vuoksi otin neljä tuoppia, sitten kotiin nukkumaan.
Heräsin jo klo 2. Olo hutera. Kahvia kulunut monta mukillista. Tämä päivä kuluu väsyneenä lojuen ja lueskellen jotakin.
Ei hyvältä näytä, ei ollenkaan!

:laughing: Menitkö sauvakävelysauvoilla?

Iltaa, Fernetti ja muut! No en mennyt sauvoilla kaljalle. Poistullessa ne ehkä olisi olleet jonkinlaisena tukena. Sitä kyllä ihmettelen, kun polkupyörällä pubiin tullaan. Oisko se niin, että sillä pääsee nopeammin tuopin ääreen, ja kotiin mennessä pyörästä on tukea, jos sitä taluttaa? :mrgreen:
Ja tänään alkaa taas raitistuminen. En edes muista, monesko aloitus tämä on. En tosin muista sitäkään, montako kertaa olen lopettanut aloituksen! Heheh! Ei ole helppoa elämä, jos ei tiedä miten elää.

Hohoijaa, helle väsyttää. Ja janottaa. Mutta en jaksa nyt lähteä ulos kauppaan tai terassille. Pidän taas lopetuksen aloittamispäivää. Kummallista, kuinka sitä voikin kesällä juoda enempi kuin talvella? Kuumuus,ainakin nyt vaikuttaa siihen. Ainahan juoppo keksii syitä, miksi pitää juoda. Ikäänkuin pelkkä vesi ei auttaisi janoon!
Lueskelin tuota lopettajien puolta. Onko ne todella lopettaneet juomisen, kun vaikuttavat niin kiukkuisilta? Luulisi että raitistunut ihminen on rauhallinen ja iloinen ja keskittyy omaan elämäänsä. Mutta eikös mitä, haukutaan kunnolla toisia lopettajia.Tosin voihan se selvänä pysyminen olla niin vaikeaa, että tunteita täytyy jonnekin purkaa! :mrgreen:
Alkais nyt telkassa jotakin katsottavaa, niin aika kuluisi paremmin.

:laughing:

Ne on noi raittiit… :unamused:

Ilta. Ja selvänä jo toista päivää. Mieli teki pyyhältää varjoisalle terassille, mutta en lähtenyt mihinkään. Rauhallinen kotipäivä vaan. Paitsi että olen levoton. Viime yönkin valvoin melkein kokonaan. Tuo kuumuus ja jonkinlaiset vieroitusoireet kai.
Onkos kukaan kokeillut mitään luontaistuotteita univaikeuksiin? Valeriaanaa tms. Auttaako? Ajattelin hakea jotakin rauhoittavaa luontaistuotetta. Jos ne ei auta, sitten vasta lääkäriin tenoksia kinuamaan.
Ristinsieluakaan en ole pariin päivään nähnyt.Kaikki on kai mökeillään tai rannoilla. Puhelinkaan ei soi eikä tekstiviestejä tule. En kyllä itsekään ole kännykkääni käyttanyt! :confused:
Huomena on uusi päivä ja uusi jano. Ehkä juon, ehkä en. :unamused:

Melatoniinia kokeilin jossain vaiheessa ja se toimi aluksi hyvin mutta myöhemmin lakkasi toimimasta. Siitäkin on eri versioita olemassa. Se ei ole luontaistuote vaan vaatii respan. Toi yks kokeili mäkikuismaa ja se kait toimi.

Toimihan se :smiley:

Raittiita tai ei, vakavasti epäkypsiä ja lapsellisia. Häpeäksi omalle itselleen :smiley:

Niin, ja ajattele: mä, siis sain silloin bannin! Noi kaikki olis jumaliutsi ansainneet jo miljoona bannia tähän mennessä mut ei. Lukitsemme ketjun ja lukitsemme ketjun vaan. Mä kun sanon kerran että pöö, pelkästään vastareaktiona, niin heti tulee kolme kuukautta bannia. Vähintääkin hämärää tämän hallituksen toiminta. :unamused:

Oho, tää olikin ellivellin ketju. Kuvittelin olevani fernettimetsässä. Sorry… :slight_smile:

Hyvä että ketju pitenee. Ja minä saan kontakteja ulkomaailmaat tätä kautta. Rapulassa tässä nuokun. Join eilen monta kaljaa ja sitten nukkumaan. Nyt omatunto kolkuttaa, typerää koko juominen. Mihin on kadonnut se iloinen nousuhumala? Jospa juomiskiintiö alkaa olla täysi? Mikään ei huvita. Elämä on täynnä tyhjyyttä.
Lomaa jäljellä kymmenen päivää. Pysyisköhän selvänä sen aikaa? :imp:

Päätä tässä selvitellään vissyn ja kahvin voimalla. Kaksi tuoppia muuttui taas kuudeksi. Ei ole laskupäätä mulla, ei ollenkaan. Huhuh. Lomailua tämäkin on. Aivot narikassa, tuoppi kourassa eikä mikään ole seuraavana päivänä hyvin! Ja kun 0len krapulasta toipunut, kierros alkaa taas alusta! :imp:

Kuulostaa NIIN tutulta tuo kirjoituksesi. Aina kun pää selvisi, niin piti mennä hakemaan lisää juotavaa. Toukokuussa olin niin huonossa kunnossa, että menin sairaalaan ja siellä aloitettiin katkohoito. Sieltä menin suoraan päihdekuntoutuslaitokseen katkolle muutamaksi päiväksi. Reilu kuukausi sen jälkeen meni todella hyvin, ei pisaraakaan alkoholia. Sitten naksahti taas joku päässä ja hain viiniä. Muutaman kerran olen juonut kesän aikana. Putki ei jäänyt päälle, mutta juominen oli/on mielessä koko ajan. Aloitin tällä viikolla Antabuksen ja yritän sen voimalla päästä eteenpäin. Helppoa tämäkään ei ole, mutta olen ylpeä jokaisesta juomattomasta päivästä :slight_smile:

Niin, kysyn taas kuten erräässä toisessakin ketjussa, miksi et lopeta?. Keinoja on ja edelläkin niitä mainittu. Jo parin kuukauden juomattomuus voi olla mahtava kokemus.

Lisäyksenä vielä edelliseen kirjoitukseeni, että pyysin itse päästä katkolle. Sitä ennen olin jo käynyt päihdehoitajan vastaanotolla. Sinnekin menin omasta tahdostani. Olin jo pitkään ollut huolestunut alkon käytöstäni.
Katkolta mulla on vain hyviä muistoja ja toivon, että se ensimmäinen katkoreissu jäisi myös viimeiseksi. Pelkäsin mennä katkolle, koska arvasin siellä näkeväni melko rankkoja ihmiskohtaloita. Monenlaisia ihmisiä siellä tapasinkin ja yksi heistä on kuulunut elämääni läheisesti siitä lähtien :slight_smile: