Selvä oma ennätys

Joo , eli keski- ikäinen nainen , mennyt jo pohjan alle , avaan oman ketjun, jos kyyneleitä näen …
myöhemmin lisäää … mut missä on AA naisryhmien -kokoontumisia , vois olla mulle …

aa.fi

tuolta valitsemalla AA-ryhmät, laittamalla siihen paikkakunnan ja sitten naisten ryhmät on etsittävä.
Ne on merkitty usein N kirjaimella tai naisille-sanalla.
En itse löytänyt luetteloa pelkistä naisten ryhmistä.

Ton jo blonina löysin … mutta missä ne naiset … mitä mulle mainostettiin :open_mouth:

Niin ketterästi meni toukokuu ja kesäkuu, että nyt on sitten työpaikkakin vaakalaudalla, eli asiat ei voi niin huonosti näköjään olla ettei niitä viinalla huonommaksi saisi :blush: . Piti sitten työpaikallakin vähän maistaa :neutral_face: . Seurauksena tietty todennäköisesti palkatonta sairaslomaa ! No kelien puolesta ihan jees , jos jotain positiivisuutta haluaa löytää. Tämä siis tapahtui kesäkuun lopulla , vitutukseen tietysti viini maistui myös heinäkuun alussa mainiosti , vähän ehkä vähennettynä, tai sit ei …kun ei töissäkään saanut olla …Lääkäri, hoitaja, työnantaja palaverin jälkeen tuli lisää ”lomaa” tod näk palkatonta … kun sairasloma koodi joku 10. alkuinen … tietysti sitten piti hakea kotimatkalla vaan 1 l viiniä ja mennä kotiin toipumaan ja miettimään elämän asioita :confused:
Mutta taas positiivista , nyt on 10. Alkoton päivä, Antabus reseptikin löytyy kaapista, ilman olen mennyt. Seuraava verikoe elokuun alussa, se olkoon nyt ensimmäinen etappi :unamused:
Kevätauringolle kiitos, kun olit omassa ketjussasi vissiin jotain minulle kommentoinut , en osaa tänne sitä tekstiä kopioida. Sitten huomasin , kun tän plinkin taas pitkästä aikaa avasin , että tossahan on tollainen uusi vissiin Rikkeli , saman verran päiviä kuin mulla ja oikein innostuin ,että hei nyt en saa tippua hänen ”kyydistään” , :smiley:
Mutta hullua touhua tää on kun riippuvainen jostain on… menee kaiken , jopa omien lasten ohi … :cry: Nekin nyt on sitten joutunut kärsimään yhtä ja toista vuosien varrella…
Sekavaa taitaa teksti olla , mutta pakkohan näitä ei oo kenenkään lueskella :wink:

Kyllä vain, tuore “kasvo” täällä ja taival alussa. Tosi hienoa kuulla, että omasta tilanteesta on ollut apua myös jollekin toiselle! Sovitaan, että kumpikaan ei tipu kyydistä vaan mennään kimppakyydillä eteenpäin :wink: se oli itselle mahtava oivallus plinkin kautta huomata, että meitä saman ongelman kanssa painivia ihmisiä on paljon ja tajuta se, että ei tämä ongelma katso ikää/sukupuolta/elämäntilannetta jne. Jatka ihmeessä kirjoittelua, vaikka “sekavalta” tuntuiskin, kyllä näitä kaikkia läpi tulee koluttua vaikka ei aina kommenttia laitakaan. Ja niin lukee moni muukin ja saa siitä jeesiä samalla itselleen, kuten myös minä sinun teksteistä!

Ihanaa, koitetaan Rikkeli mennä kimppakyydillä :stuck_out_tongue: Luin myös nyt ton Suvin ketjun , noukitaan vaikka hänet tästä samalla kyytiin ja kaikki muutkin halukkaat :wink:

Heissan , kirjoitan tänne omaan ketjuuni nyt tunnelmia ,etten ”roiku loisena” toisten kirjoituksissa …
Lomapuisto , Dave ja 0132 ,kiitos kommenteista tuolla Neetun ketjussa …
Nyt on niin ,että alkoi 4. Raitis viikko ja huomenna yritän kerätä luuni ja saada ne Aa kerhon ovesta sisään , osoite selvillä ja olen tosiaan miesystäväni luona , joten kynnystä mennä sinne on ehkä matalampi kuin kotinurkilla. Olisi muutenkin kiva saada tuttuja tästä läheltä , pääkaupunkiseudulta, kun itse asun muualla ja täällä hänen luonaan kuitenkin silloin tällöin käyn.
Mutta huomenna ehkä lisää kokemuksesta, jos ei pupu mee pöksyyn ja jää menemättä sinne :imp:

Onnittelut saavutetuista viikoista. :smiley:
Olet näköjään paneutunut AA asiaan koska olet jo osoitteenkin saanut selvitettyä. Hyvä, sillä se vie eteenpäin. Muista ovella että minä täältä plinkistä seison vierelläsi ja sanon: Avaa se AA:n ovi ja mene sisään.
Jännitän puolestasi ja odotan kirjoitteluasi.

Selvitään yhdessä.

onnittelut viikoista täältäkin ja tsemppiä!
Mä kävin AAssa viime viikon sunnuntaina ihan elämäni ekaa kertaa ja huomenna menen samaan ryhmään uudestaan :slight_smile:

ja mua pelotti/jännitti kans ihan mielettömästi. Ja kans en uskalla/kehtaa mennä oman kaupungin ryhmiin. Olen käynyt naapurikuntien ryhmissä, joita onneksi vajaan tunnin ajomatkan päässä on useita.
Mua ei se ryhmä pelota/jännitä ketä siellä on vaan sinne meno. Täällä omalla paikkakunnalla ryhmät kokoontuu hoitokodin tiloissa. Siis hävettää tämä “tauti” (tuskin kukaan tietää kuinka suuri ongelmani on kun yksin kotona olen kännännyt enkä kylillä häröillyt). Hävettää/pelottaa jos joku näkee kun menen ryhmään, esim hoitokodin asukkaat, henkilökunta, vierailijat… Ja alkaa puhua kylillä. Mä kun olen pikkukaupungissa kauppiasyrittäjä niin monet kaupunkilaiset tietää mut.
Nyt kun sain mentyä niin taidan oikein innostua asiasta. Sen lisäksi ettei ole tippaakaan tehnyt mieli juoda (vielä edellisenä päivänä ennenku menin ryhmään niin join) niin haluaisin ainakin oppia elämään päivän kerralla stressaamatta tulevaa. Jumala -käsite vaatii pureskelua…mutta koitan olla avoimin mielin
Tsemppiä!

En sinuna hirveästi vaivaisi päätäni tuolla jumala-käsitteellä. Itse en ole ollenkaan uskonnollinen, täysi pakana. Minulle AAssa tärkeintä on ryhmän yhteisöllisyys ja se, että voi puhua asioistaan mutta myös kuulla toisten juttuja. En muutenkaan koko ohjelmaa niin kirjaimellisesti ota. Osaa asioista olen tehnyt ennenkin ja valitsen ne asiat, jotka minulle parhaiten sopii.

Tuhannet kiitokset vastauksista :slight_smile: nyt valmistaudun kävelemään osoitetta kohti ja onneks avasin tän plinkin ennen ja sain teidän kannustuksen …huh ,että jännittää, mutta yritän mennä vaikka silmät kiinni ovesta sisään , jos sen löydän :sunglasses:
Iso kiitos vieläkin :smiley:

Minä suosittelen kans lämpimästi menemistä. Itselleni kynnys oli kans suuri, mutta niin oli myös helpotus mikä ekan kerran jälkeen tuli.
Komppaan Dave2sta siitä, ettei kannata turhaan stressata. Itselle kans tärkeintä oli ja on ryhmä ja sen tuki.

Kävin sitten ekassa kokouksessa, ja lämmin oli vastaanotto. Mun lisäksi siellä oli 3 naista + se johtaja sekä 6 miestä . 1 uusi mun lisäksi . Ajattelin etten puhu , mutta puhuin kuitenkin :smiley:
Nyt istun tyytyväisenä Suomenlinnan kallioilla ja otan aurinkoa ilman viiniä, tuntuu oudolta mutta hyvältä . Ehkä sitä oppii ajan kanssa että toi limelimu on parempaa kuin alkoholi :sunglasses:

Hienoa Voikukka!
Eiks ollu ihan kamalaa sinne meno (mun sydän hakkas vamaan miljoonaa kun menin) mut siellä olo oli ihan jees :smiley:

Hei voikukka!

Käänteentekevä päivä sun elämässäsi, kun otit vastaan avun ja tuen. Nyt olet turvassa ja on entistä paljon paremmat mahdollisuudet olla ottamatta ekaa ryyppyä. Nyt sitten vain rohkeasti toinen kerta palaveriin jne!

Tänään et ole yksin

Hienoa voikukka! Mä en uskalla mennä a-tapaamisiin kun on varmasti tuttuja. Mietin kyllä että ajan naapuri kaupunkiin tapaamisiin. Mä en vielä ole saanut töistä noottia mutta varmasti lähellä on jos jatkan tätä ryyppäämistä. Sitä mä en ymmärrä että alko ongelman takia Saikku on palkaton… sairaus tämä on… oma pomo kans sanoi että hoitoaika palkatonta… No mutta voimia sulle. Saman ikäinen olen, lapset muuttaneet kotoa ja ero… kukaan ei vahdi eikä välitä, yksin siis…

Suvi hei, ei niitä mahdollisia tuttuja tarvitse pelätä, heillä kun on sama sairaus, mutta sattuneet avaamaan oven sua ennen. Mutta ihan hyvä idea ajaa kauemmas, kun kerran on auto eikä palaveriin mennessä tarvi ottaa rohkaisua.

Tänään et ole yksin

Hienosti toimittu Voikukka. Oikein hienosti.
Onnitteluni.