Lopetin juomisen reilu kolme vuotta sitten. Ensimmäinen vuosi oli kuherteluaikaa raittiuden kanssa. Toisena vuonna rupesi tulemaan ongelmia miehen kanssa. Saattoi niitä olla jo heti ensimmäisenä vuonnakin, en muista. Nyt nämä ongelmat alkaa olla aika vaikeita selvittää… Arvaattekin jo otsikosta, että millaisista ongelmista on kysymys; seksuaalinen haluttomuus. Tuntuu kuin alapää olisi kokonaan kuollut, ei kiinnosta pätkääkään! Ja ukko vonkaa ja ihmettelee, että onko hänessa jotain vikaa vai olenko ihastunut johonkin toiseen. Hänessä ei ole mitään vikaa, itseasiassa hän on lähes täydellinen mies, ja minä en ole ihastunut keneenkään. Voi, kun oisinkin, niin tuntisin edes jotakin!
Join jo silloin, kun tutustuin häneen. Hän oli selvinpäin ja käyttää muutenkin alkoholia, kuten normaalit ihmiset. Hän jotenkin päätti tulla elämääni. En muista (sattuneesta syystä), olinko rakastunut, mutta hän vain valloitti elämäni ja alkoi vahtia juomistani. Join silti, paljon! Ja seksi sujui, kun ei ollut estoja. Täytyy tässä välissä sanoa, että en ole koskaan saanut orgasmia yhdynnässä. Saan sen vain ja ainoastaan yksin, eikä se nyt niin ihmeellinen juttu ole! Miehelle seksi on todella tärkeä asia ja sitä pitäisi saada mahdollisimman usein. Olen alkanut vältellä sänkyyn menoa samaan aikaan, että ei tule “noloja” tilanteita. Mitä hittoa tässä pitäisi tehdä? Ruveta juomaan? Sitä en kyllä halua! Onko kenelläkään samanlaisia ongelmia? Auttakaa!
Jooo, ou. On tuossa jotain tuttua hieman.
No, tuntuneeko susta nyt raittiina sitten, että sulla on estoja tai epämukava/epäluonteva olo sexin suhteen, ja siksi sua ei huvita? Jos tuntuu, niin et varmasti ole ainut.
Sulla on kuitenkin ny jo kolmas vuosi raittiutta menossa, että ei ihan ns. “alku-ujostelua” ei pitäs enää ainakaan olla… : )
Alkoholi lisää naisilla testosteronipitoisuutta, joka puolestaan lisää halukkuutta, samoin kuin estojen poistuminen ja rentoutuminen. Samalla alkoholi kuitenkin vaikeuttaa itse seksistä nauttimista koska mm. tuntoaisti turtuu, ja fyysisen mielihyvän tunteet latistuvat.
Itse olin pahimpina juoppoaikoina joskus 3 - 5 vuotta sitten kyl seksuaalisesti aika lailla “aktiivisempi” (no okei, holtittomampi/tyhmempi) kuin nyt, vaikka muuten olin ihan rapakunnossa sekä fyysisesti että henkisesti.
Ja mulla on yhestä pitkästä parisuhteestani joitain hyvinkin samanlaisia muistumia, kuin nyt sun kertomasi, mutta eräistä syistä en nyt tilitä niistä tällä palstalla enempää. : )
Toivottavasti kuitenkin löydät apua, tukea ja neuvoja.
Aurinkoinen vielä… mä en oikein tiedä, tuletko sä just tältä palstalta saamaan sen kummempia neuvoja tai vertaistukea just tähän asiaasi elämässä. Toivottavasti saat, mutta…
Muistin just äsken tämän Naistenkartanon, jossa on tarjolla monenlaista neuvoa ja myös vertaistukea niin päihteiden, elämänhallinan kuin ihmissuhteiden ja seksuaalisuuden saralta. Liekö tuttu sulle?
Morjes Aurinko !
Jotenki (huom ! 0bs ! ) luulen et noissa ongelmissa kannattaa kääntyä parisuhde ihmisten puoleen.
Ja Älä Ny Ainakaan Juomaan ala mokoman naimisen päälle.
Ota oma ikä huomioon ja muista et me miehet ollaan melekosia spermaruiskuja . On noi halut vähän epätrasapainossa ihmisrodulla.
Terveisin Kanthoona !
En yhtään tiedä minkä ikäinen olet, mutta on kuulemma melko normaalia jos neljänkympin korvissa ei rutiinit enää kiinnosta Naisilla varsinkin tuppaa pienempikin tunne-elämän blokki heijastua seksuaalielämään. Tunnetko itsesi halutuksi vai onko seksi vain yksi kotitöihin rinnastettava juttu? Ja taas sitten joillakin menee niinpäin, että vaikka mies antaisi ymmärtää että olet haluttu, mutta itse et tunne itseäsi haluttavaksi, käyt helposti niin että pidät miestä falskina. Joka tapauksessa voisi olla hyvä miettiä, minkälaista yhteyttä mieheesi haluat (vaikkapa halailua?) ja sitten puhua siitä.
Itsehän olen sitä mieltä, että ihmisen suurin erogeeninen alue on korvien väli…Siellä syntyy halu, ja genitaalit tulee omia aikojaan sitten perässä