sekäkäyttäjät yms., älkää menkö alkokatkolle!

Itse menin katkolle lopettamaan bentsoja. Mutta paikkahan oli aivan perseestä. Sain kuulla pelkkiä viinajuttuja ja neljäntenä päivänä luovutin.

Kyllä alkoholisteille ja muille aineidenkäyttäjille pitäisi olla oma katkonsa. Vaikka sairaus on sama, mutta oireet eroavat liikaa toisistaan. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Täällä vaihtoehtoja ei ole. Puolen tunnin ulkoilutus päivässä jos joku ehtii. Alkit saavat juosta vapaana ja piilottavat metsään pulloja. Huoneisiin ei saa mennä ja esim. monia tavaroita kuten maalausvälineitä eivät jaksa tutkia. 1 tv, 3 dvd:tä. Kohokohdat ovat ruokailut ja lääkkeenjaot. Siksi en tule koskaan menemään katkolle, ennaltaehkäisen sen että ei tarvitse mennä. Mutta kun katko on tehty alkkiksille ja narkomaanit lähinnä häiritsevät agressiivisuudellaan ja tempuillaan. No mikään ihme kun alkoholisit saavat käyttää venettä, pyöriä, liikkua yms. Ryhmä käyttäjiä kävelee hitaimman tahdissa n. 200m:iä jos joku lähtee ulkoiluttamaan… Edes röökille ei saa ulos mennä…

no itse olin minnesota hoidossa ja siellä oli kaikki oikestaan alkoholisteja… muutama sekakäyttäjä…
kun itsellä ei ole toi alkoholi sillai kiinnostanut päihteenä enää viimeisiä vuosia… niin vertais tuki oli omasta mielestä ehkä turhan huonoa…
mut hyvä hoito paikka se oli “jos halusi oikeasti lopettaa, eikä käydä lepäämässä, että jaksaa taas vetää.”, kun sielä jotenki otetaan luulot ihmisestä aika hyvin pois, tai miten sen selittäis .se sisäinen addikti tapetaan ensin ja sit aletaan vasta hoitamaan… :smiley:
mut itseä kyllä kans vähän vituttaa kuunella juomis tarinoita ne on helvetin tylsiä… ja tuol oli enimmät paljon minua vanhempia et ne oli dokannu sen parisen kymmentä vuotta ja itsellä aineiden käyttöä takana muutama
vuosi, niin en kovinkaan pohjalle ollut vielä kerinnyt… ja se vetäminen oli lopppuun asti aika hauskaa… selvinpäin vaan sitten kun välissä joutui olemaan niin se oli aika kauheaa…
kun taas tuolla muut potilaat kerto aina et miten kauheaa tuskaa ja ahdistusta se juominen oli…
itsellä taas ainoat hyvät hetket elämässä, kun sai pään mahdollisimman sekaisin…
mut ei ne halut minnekkään katoa… ihan sama minkä hoidon käy… nykyään tekee joka vitun päivä mieli ottaa… en vaan osaa nauttia elämästä selvinpäin… :unamused:
olin hyvin itse tuohoinen ennenkuin aloin aineita käyttämään… aineet antoi lisää aikaa elämälle… ja nyt ne viteiin minulta pois… snift… :frowning:

kertokaa pliis oikeesti miten pääsee vauhdista eroon

Omalla halulla ja kestämällä viekkarit jotka pääasiassa ovat henkisiä… Kukaan ei sua voi auttaa, sä itse joko päätät poistaa numbat tai ostat virtaa… Kun ihminen itse voi vain päättää käyttääkö aineita vai ei… Mä kirjoitin pitkän tekstin toiseen paikkaan ja ei ole tällä hetkellä menossa edes mitään korvaus-kokeilua Concertalla joten… Mikäli täällä loppuu vauhti, niin porukka vetää alkoa tms. Pilvi nyt ei olis niin paha…

Et sä tunnu haluavan eroon oikeasti, kun kuivanarkkaat jo toista kertaa asiasta tänään. Paskoja päiviä on ja kun tietää mistä ne johtuvat; voi odottaa parempia päiviä… Sä taidat pedata et soitat vauhtia kotiisi ja “et pystyny lopettaa”… Ei ole mitään ihmekeinoa, ainoa tapa on elää päivä kerrallaan ilman ainetta. Välttää siihen liittyviä asioita ja ihmisiä ja miettiä kuinka se muuttaa ihmisenä vittumaiseksi. Mikäli sä pidät vauhtia elämäs rakkautena ni aika turha edes yrittää… Lopetuspäätös kun yleensä on oikeasti vasta, kun ihminen on todella saanut tarpeekseen. NA on narkomaanien 12 askeleen järjestö, siellä on myös ihmisiä ketkä ovat kuivilla, ovat olleet hetken kuivilla tai yrittävät olla kuivilla. Pääasia on oma halu. On myös puhelinlinjoja johon voit soittaa. Päätös kuitenkin kypsyy omasta itsestä ja halusta olla vetämättä; oli oireet mitkä tahansa! Oletko ollut ilman edes viikkoa?? Kun olisikin ihmelääke, mutta ei ole!

vittu omasta päästä se on kiinni. Ite en oo spiidinisti ollu ni en tie miten siihen jää koukkuun sillä kunnon tavalla…Mut tajuun sun pointin täs asiassa. ja stimuissahan on just vähäiset fyysiset reflat ja kovat psyykkiset.

Mut ei sii mittii kyl mä vedot vedän jos hyvää on :stuck_out_tongue:

ite menin kerran a-klinelle ja oli niin vittumaista porukkaa et tapan itteni ennen ku meen seuravan kerran :angry: vitun kusipäät!!!

asiakkaaks juu oisin halunnu apo sopparin nii ei käyny, ja sano lähtiessä et etkai käy hakee yksityisiltä ku me ei voida estää sitä ilman sopparii mitä pyysin :laughing: ja kaverikin just sano et oli kivat vaihtarit lemput katkolta tai kämppä lähtee alta et ei oo täälpäin kehumista, mikkelistä oon kuullu et on asiallista toimintaa mut en oo ite käyny kuullut vain frendeiltä.

Hyvä kaveri lähdössä piakkoin alkokatkolle. Omasta mielestäänkin bentsokoukku pahempi ongelma kuin alkoholismi. Vähän hirvittää frendin puolesta, kun ei edes ole puhunut mitään ryynihommista lekurille/sosiaalityöntekijälle. Veikkaan aikamoista ranskalaistavisiittiä, tosin itse en tiedä kuinka toimivat/suhtautuvat tuollaiseen jos kaveri vasta paikanpäällä avaa suunsa bentsoista, kun omia kokemuksia ei ole.

Kyllä se selkiää het alussa näytteistä, joten helpompi kun vaan sanoo sen.

Mitähän sä tarkoitat tuolla muille aineiden käyttäjille? Niitä aineita on sadoittain erilaisia. Piristinistin oireet eroavat opiaattinistin oireista samalla tavalla kuin alkonistin oireista.

Alat käyttämään opiaatteja! Niin minä pääsin piristä eroon. Paitsi jos nyt jotain hyvää aina silloin tällöin. Muuten kyllä pysyn piristä erossa, ihan paska aine.

Mikä on alkokatko? Tääl on kaikki samas katkasupaikas, eri sääntöjä on liikkumisen suhteen, tai onhan mun viime käynnistä jo kauan aikaa, kolme kertaa kävin ja tulin siihen tulokseen, ettei tämä minua auta, m i n u s t a asia on kiinni. Ei siel mulla kyl ollut kamalaa (tietty vierotusoireet oli veemäisiä, tosin tuohon aikaan vielä enemmän psyykkisiä kuin vakavia fyysisiä :confused: ), noin laitoksia nähneenä, huh, sanoisin (taas) että kyl laitosten luksusta on :mrgreen: . Psykiatrisel oli kaikki huoneet vikal kerral, kun olin pitkään, niin täynnä, että jouduin käytävälle, valot oli pääl yön, jotkut ahdistuneet ja unettomat kulki käytäviä koko yön, ja maksimi, minkä yös nukuin, vaik troppeja annettiin kiitettävät määrät, oli ehkä 3h… Lisäksi mun kokemuksen mukaan katkol oli solidaarisempi meininki ihmisten kesken kuin psykiatrisel osastol… Ja itse asias jotkut alkoholin takia tulleet olivat sitä mieltä, että kyl noil suljetus hoidos olevil pilleristeil/nisteil kaikemmoista järjestetään, mut meil ei mitään. Vaik kaikki olisivat saaneet osallistua, info vaan laitoksis kulkee huonosti! Nykyisin kuulemma on dvd, netti, tunnin ulkoiluoikeus, puhelinta saa pitää. Silloin kun mä olin: saunaosasto, takkahuone, hierova akupeti, akupunktiota, tooodella hyvää ruokaa, suurimmal osal yhden hengen huone, jossa oma kylppäri; videoita, kuvataideterapiaa…ja kerrassaan hurmaava henkilökunta :mrgreen: . Mut kyl siel täytyi osata myös vähän vaatia, heh, kun ei siel tulla kaikkea tarjoamaan. Paitsi ne paskiaiset, jotka tulee sinne tekeen kauppoja, v*ttu, en pidä, enkä hyväksy. Jos ihminen menee laitokseen saadakseen apua, antakaa sen olla, älkääkä yrittäkö sabotoida sen hoitoa… Alkoholistien (siis niiden, jotka myyvät) tää oli helppo tehdä, kun pääsevät ulos ja tuomaan, eikä tarkisteltu, mitä tulles oli mukana… Mua ärsytti, ku ekal kerral aluksi vaikutti, että taas vastas nää iänikuiset kuppikunnat, aaargggh! Mut ku juteltiin paljon ne vähitellen menetti merkitystään… Enemmän käytäväpurnaukses toivottiin jonkinlaista terapiaa, keskusteluaikoja, ihan sillai, että talon puolesta olis pyytämäti järjestetty. Henkilökuntaa oli kyl paljon, että en usko, että olis mahdotonta… Ei siihen paljon tarvittais, ryhmäkeskustelutkin on hyviä, siihen tarvitaan kans joku “mode”, mut kyl ihmiset itse siinä asiasta puhuvat, kun tietävät… Kuulemma sellaista nykyisin onkin. Ikävää, että sul on ollu huonot kokemukset. Mut kun mä uskon, että päihderiippuvaisista suurin osa on sekakäyttäjiä, on vaikea erotella, mihin kukin sit laitettaisiin, kun tääl ny ainakin on se yksi katkaisuhoitoasema… Moni alkoholisti on myös sekakäyttäjä, ja kaikkia ei laiteta seuloihin… Millainen katkaisupaikka susta olisi hyvä…? Siis ilmeisesti et halua samaan paikkaan alkoholistien kanssa ainaakaan. Mut kuten jo sanoin, moni heistäkin on oikeasti sekakäyttäjä, vaikkei sitä kerro! Kun juttelin katkol ihmisten kans, kyl mä sain käsityksen, että me alettiin tajuamaan, että vaikka viekkarit on erilaisia - osittain - ongelma tosiaan o n addiktio. Siis sama kaikil… :exclamation:

No ei kyllä tasan ole. Et ole tainut nähdä kunnon alkoholisteja? Bentsoriippuvaisena, pahallakin sellaisella, pystyy hyvin tekemään töitä, eihän bentsot päihdytä tai muutakaan, kännissä taas ei paljoa töitä tehdä. Lisäksi alkoholi himottaa, bentsot eivät himota, kun ei ne aiheuta mitään sellaista päihtymystilaa mikä himottaisi. ALkoholisti saa taistella himojaan vastaan päivittäin, aivan kuten joku opiaattiriippuvainen. Bentsoriippvuus on puhtaasti fyysistä, myös ahdistus jne. psyykkisen oireet ovat fyysisiä oireita oikeasti, mitään himoa ei bentsoihin synny.

:question: :question: :question: Puhtaasti fyysinen? Kyllä voin vinkata erään lekurin sivun, jonka mukaan benet eivät aiheuta riippuvuutta! Mitä nyt oikeasti voivat tappaa ne viekkarit ja mitään henkisiä himojahan ei bentsoviekuissa ole?! :astonished:

Kyllä alkoholi, bentsot ja opparit ovat varmasti ne fyysisesti & psyykkisesti pahimmat viekkarit (perusaineista). Piri aiheuttaa fyysisiä viekkareita, mutta henkinen puoli on paljon pahempi; unettomuus ilman piriä, vapinat, ahdistukset; en enää edes muista kaikkea! Ainoa addiktio huumeista, jossa pidemmän käytön jälkeen ei tarvitse aivan sänkypotilaana olla, lienee thc. Tosin henkiset oireet ovat kovat osalle, kuten peli/seksiriippuvuudessakin! On järjetöntä verrata oireita, koska osa jää alkoon koukkuun, osa oppareihin, toiset taas johonkin muuhun! Itse en voi esim ottaa krapularyyppyä (tosin en saa krapulaa muutenkaan), koska elimistö ei kykene jatkamaan dokausta; ainakaan aamulla… Onko itselläsi ollut kaikkiin aineisiin yhtä monen vuoden koukku, kun noin järkevästi asian päättelit? :open_mouth: :astonished:

Riippuvuudessa on kyse fyysisestä, psyykkisestä, sosiaalisesta sekä elämäntyylin riippuvuudesta. Kaikki eivät täyty välttämättä! Mikäli haluat valvoa yöt, tehdä yöduunia ja elää käyttäjä-elämää, on melko vaikea päästä eroon henkisestä ja fyysisestä riippuvuudesta… Ei ihminen koe haluavansa lopettaa, jos hän pitää elämäänsä järkevänä…

Väität kuitenkin, että kun entinen bentsojenkäyttäjä on ollut vuoden ilman bentsoja ja joutuu esiintymään; hän ei koe mitään himoja saada pamia relatakseen?! :astonished: En ole itse kuullutkaan puhtaasta “fyysisestä riippuvuudesta”. Addiktio syntyy samalla menetelmällä kuin Pavlovin koirateoria; ehdollistuminen ärsykkeelle jo ennen aineen ottoa… Koiratkin kuolasivat ennen ruokaa, kun ennen ruokaa soitettiin kelloa ja aivot tiesivät kellon äänen tarkoittavan ruokaa! Useamman lähteen lukeminen kannattaa aina… :astonished:

Jos ahdistaa niin tottakai tekee mieli saada jotain mikä helpottaisi ahdistusta. Sanon ettei psyykkistä riippuvuutta yksinkertaisesti voi olla, riippuvuus voi olla vain fyysistä. Vain keho voi olla jostakin riippuvainen, mieli ei. Tällä tarkoitan siis sitä että kun on riippuvuus syntynyt johonkin aineeseen, niin ilman sitä keholle tulee vieroitusoireita, myös ahdistus, unettomuus ja masennus ovat fyysisen riippuvuuden oireita, jotka ilmenevät psyykkisinä oireina. Mieleen sen sijan syntyy pakkomielteistä toimintaa ja himoa. Kyllähän päihteet himoa ja pakko-mielteistä toimintaa aiheuttavat, aivan kuten mikä tahansa muu joka aiheuttaa mielihyvää. Sen jälkeen kun keho on vieroitettu aineesta johon se on ollut riippuvainen, ei sille enää tule vieroitusoireita vaikka olisi miten pitkään ilman riippuvuutta aiheuttavaa ainetta, mieli sen sijan voi edelleen himoita ainetta. Himo ei ole riippuvuuden merkki. Pedofiili himoitsee lapsia, narkomaani aineita, himo syntyy halusta kokea/saada jotain, ei siitä että keho tarvitsee sitä oikeasti. Voisin tästä kirjoittaa tarkemminkin, muttei juuri ole aikaa siihen.

Oletko tutustunut Pavlovin teoriaan ja lukenut esmes sosiaalisairaalan sivustoja? Ihminen voi olla psyykkisesti riippuvainen ja erittäin ahdistunut, jolloin voi tulla fyysisiä oireita. Voi myös olla, että fyysinen addiktio ei ole syntynyt vielä, mutta henkinen kyllä löytyy! Itse en usko tuohon “aina narkkari” sillä tasolla, että tulisin aina himoitsemaan huumeita! Olen jo onnistunut jättämään useamman aineen vuosikaudet aiemmin ja en juo esim kännejä & kykenen polttamaan blossia ilman ongelmia. Nämä eivät ole aina olleet itsestäänselvyyksiä, kaukana siitä!

Psyykkinen addiktio aiheuttaa eim. kuivanarkkauksen!

samoiila linjoilla malibun kanssa, itsekkin söin aikoinani benzoja urakalla ja vedin viinaa päälle nykyään pystyn mainiosti käyttämään kumpaakin oikein. ja itsellä on aina ollut enemmänkin psyykkinenen riippuvuus aineisiin, halunnut vaan olla jossain mikämikä-maassa kaukana todellisuudesta, vaikka subusta tulikin pitkät reflat en kokenut olevani subunisti lopetin vain käytön ja sittemmin en käyttänyt viikkoja putkeen, pilven polton lopettaminen olikin sitten haasteellisempaa koska mieleni tunsi syvää intohimoa polttelua kohtaan.

Olen ollut katkolla alkoholismin takia. Minua ärsyttävät ne narkit, jotka kansoittavat ja varaavat kaikki paikat, vaikka motivaatio lopettamiseen on nolla. Olen aikoinani soitellut todella huonossa kunnossa katkolle vain saadakseni tietää, ettei siellä ole tilaa. Sitten kun pääsee sisään, saa nähdä, miten ratsioiden jälkeen puolet narkkiporukasta lentää pihalle, kun on omia mömmöjä mukana. Olisi ehkä heidänkin kannattanut olla menemättä katkolle ollenkaan.

Mikään ei ole rasittavampaa katsottavaa kuin kunnon pillerihumalassa oleva sähläri. Katkolla niitä näkee. Talon lääkkeet ja omat salaiset lääkkeet tuottavat yhdessä kummallisen, hyperaktiivisen kaltaisen olotilan, jossa säädetään ja touhutaan väsymättömällä tarmolla. Välillä koko paikka on kuin joku tivoli. Kukin tavallaan tietysti. Mutta kun itse tahtoisi päihteistä eroon, sellaisen touhun seuraaminen ei aina ole hirveän mukavaa.