Se viimeinen pisara

viesti poistettu

´

Tervetuloa minunkin puolestani Lopettajien (ainakin toisinaan) iloiseen joukkoon! :wink:

Tänne onkin kerääntynyt useampia kolmekymppisiä naisia tämän loppukesän aikana. Minäkin olen sellainen… :slight_smile: Kannattaa lueskella monia ketjuja, aloitusviestejä varsinkin, niistä voit löytää jonkun, jonka tarina kuulostaa omaltasi. Me ihmiset olemme kuitenkin erilaisia, vaikka sairastamme samaa tautia. Ja sairaushan tämä on, parantumaton sellainen. Pysyy kyllä oireettomana, jos vain pitää sen korkin kiinni.

Otetaan tuosta tuo Ehkä pois välistä. Teit elämäsi tärkeimmän päätöksen! Päätöksen löytää elämän ja jatkaa sitä! Pysy vain päätöksessäsi, lue, kuuntele ja kerro, ota apua vastaan kaikkialta, missä sitä on saatavilla. Hoida, kuuntele itseäsi, mutta jätä viinapirun huutelut omaan arvoonsa. Et tule katumaan.
Vielä kerran lämpimästi tervetuloa!

T: Anarkistimustikka :laughing:

Hei Lei ja muutkin

Itse olen myös tuore täysraittiuden tielle lähtijä. Minulle alkoholi on ollut viimeisen seitsemän vuoden ajan lähes jokapäiväinen seuralainen. Väliin on mahtunut pisimmillään muutaman kuukauden raittiita jaksoja antabuksen avulla, mutta omasta mielestäni se ei ole ollut silloin täysin omatahtoista, vaan lääkkeen takia en ole VOINUT ottaa viinaa. Takana on paljon kipeitä asioita, jotka ovat nyt nousseet pintaan ja kompastelinkin tuossa niitä puidessani, ehkä aivan liian syvältä. Nyt olen laittanut asiat syrjään tarkoituksella ja keskityn vain ja ainoastaan siihen kyseiseen päivään, raittiiseen päivään. Aikanaan, sitten kun olen jo vahvemmalla pohjalla on aika avata haavat uudestaan ja alkaa niitä puimaan.
Yksi itselleni voimia ja uskoa antava voima on juuri vertaistuki ja onneksi löysin tämän palstan yhdeksi sellaiseksi. Se, että lukee tai kuulee jonkun toisen pystyneen olemaan raittiina, antaa lisätsemppiä itselleen. Ja tämä on toki yhdenlaista terapiaa, kun saa kertoa juuri sillä hetkellä mieltään painavan asian. Itsesyytös ja häpeä on varmaan jokaisen alkoholistin lähellä ollut/oleva tunne, joka uskon poistuu aikanaan, näin ainakin toivon. Oma luonteeni muuttuu täysin humalassa, minusta joka olen selvin päin kiltti ja sosiaalinen, tulee aggressiivinen ”kiukkuiita”, jota kukaan ei jaksa/kestä, en edes minä itse.
Tulevaisuudesta tuskin kukaan voi tietää, mutta on se sitten mitä tahansa, otan sen mielummin selvin päin ja aidosti tuntien vastaan. Toivon sinulle voimia ja toivottavasti sekoiluistasi johtuneet asiat suttaantuvat, näin uskon.

:laughing: :laughing: :laughing: Foolla taas sana hallussaan…tervetuloa tosiaankin uudet raitistuvat !!!

viesti poistettu

viesti poistettu

m