Se rotkon reuna?

Aamuyötä kaikille,

Päädyin tänne yön unettomina tunteina lueskelemaan viestiketjuja ja kokemuksia, joista löytyi aika monia itsellenikin tuttuja tilanteita. Olen viimepäivät mietiskellyt taas alkoholinkäyttöäni ja suhdettani alkoholiin ja päätän kirjoittaa tänne. Se miksi olen tähän aikaan hereillä, johtuu viimeviikonlopusta ja siitä seuranneesta unirytmin menetyksestä ja krapulasta joka tuntuu nyt vasta hellittävän.

No mutta asiaan. Olen 22 vuotias opiskelija, joka käy lukukauden aikaan osa-aikaisena töissä ja pyörii aktiivisesti järjestötoiminnassa mukana. Nyt kesäisin olen tehnyt samoja töitä täysipäiväisesti. Tämän vuoden aikana on alkanut tuntua siltä, että alkoholin käyttöni sekä suhteeni siihen on muuttunut, vaikka se aina runsasta onkin ollutkin (jostain 16 kesäisestä lähtien). Luen näitä viestiketjuja ensimmäistä kertaa ja monta kertaa samaistun aiheisiin.

Miksi nyt tänne päädyin kirjoittamaan on se, että alkoholi tuntuu saavan (taas kerran) liian suuren otteen elämästäni. Rahat loppuvat, opinnot tökkivät, keväällä oli paniikkikohtauksia, paino nousee, väsyttää ja masentaa, sosiaaliset suhteet ovat toisinaan kiusallisia. Avataanpa näitä kohtia hiukan.