Sauran Uusi Elämä

Olen muutamat päivät lueskellut teidän kirjoituksia täällä,suuri kiitos niistä!Olen saanut paljon itselleni pelkästään lukemalla teidän tuntoja.Olen siis uusi alkoholisti täällä :slight_smile:
Olen 42v neljän lapsen yh-äiti(isot pojat jo omillaan) yrittäjä,asun maalla ihanassa talossa ja omistan maita ja mantuja niin ja olen alkoholisti,kaappijuoppo,tissuttelija,valehtelija,manipuloija.
Vietin erittäin onnellisen ja hyvän lapsuuden ainoana,rakastettuna lapsena.
Suhteeni alkoholiin oli nuorena ja nuorena aikuisen atäysin normaali,pari kertaa kuussa käytiin kamujen kanssa baarissa tai bileissä,rapulat kärsittiin seuraavana päivänä ja thats it.
alamäkeni alkoi n.4v sitten kun mieheltä lähti työpaikka ja hän sairastui kroonisiin selkäkipuihin sekä masennukseen.Olin juuri aloittanut yritykseni,lapset pieniä,juuri rakennettu talo ja kunnon ralli elämässä.samalla päälle pukkasi oma 40v-kriisi käsittelemättömine menneisyyden haamuineen.Jäin täysin yksin,hoidin kaiken,kodin,työn,laskut aivan kaikki yksin,mies uupui täysin ja haukkumiset sain päälle.Aloin sitten tissutella kun kaikki oli helpompi kestää pikku hiprakassa.työni mahdollisti juomisen,koska teen töitä yksin kotona.oli piilopulloa siellä täällä,kaverit toi iltaisin töistä tullessa lisää jos sattui loppumaan,meiltä lähinpään kauppaan 10km.viikonloput meni kesäisin kamujen tai sukulaisten mökeillä istuen.parisuhde ajautui sellaiseen tilanteeseen että erohan siitä tuli.no ei ollut ketään enää nalkuttamassa ja voi juoda vapaasti.Ero oli todella raskas ja raju,oli poliiseja,lastensuojelua,rikosilmoja yms. sehän oli hyvä syy juoda lisää kun oli niin rankkaa ja rikki.
Viimeinen vuosi on ollut elämäni raskain,muutaman päivän pystyn olemaan juomatta kun pienintä pitää roudata tarhaan,muuten tissuttelin joka päivä.viikonloput ihan hurjaa menoa jos lapset isällä.
Korostan tässä vielä että olen kaappijuoppo ja aina huolehtinut lapsista,on siisti koti,ruuat laitettu,puhtaat vaatteet ja kaikki huolehdittu…mutta kännissä.
Viime lauantain tuli sitten mitta täyteen kun ei enää yksinkertaisesti pää kestä.en ole nukkunut n.vuoteen kunnolla,ainut ilon aihe on bisse,muuten olen masentunut,ahdistunut,kiukkuinen.
Soitin maanataina a-klinikalle,kerroin avoimesti tilanteeni ja sain jo keskiviikoksi ajan.nyt olen antabus kuurilla ja viidettä päivää ilman alkoholia.Olen ollut erittäin ahdistunut,itkuinen,masentunut ja syvästi surullinen hyvän ystäväni alkoholin poismenosta.en voi enää juoda,tässä on elämäni käännekohta,se on joko tai.joko lopetan nyt tai jos jatkan annan lapset isälle ja tuhoan itseni.en enää aio juoda.en vaan juo=yksinkertaista.

Jospa sinun ei enää tarvitse juoda, niinkin tilanteen voi ajatella.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Alku oli minullekin yhtä helvettiä.
Ota kaikki apu vastaan ja suostu siihen, että ekat viikot ja kuukaudet ehkä mennään hampaat irvessä masentuneena.

Mä hakeuduin vuosi sitten samassa jamassa Minnesota-tyyliseen hoitopaikkaan, ja nyt olen ollut vuoden raittiina.
Aloitin surkeana, masentuneena ja lyötynä. Nyt elämä on ihan erilaista!

Voimia! Et ole yksin.

Yritä kaiken masennuksen ja tuskan alla ajatella hyviä asioita ja kehua itseäsi ja palkita jollain tavalla jokaisesta raittiista päivästä. Raskasta se on mutta toivon sinulle voimia ja paljon. Alku on kamalaa…

suuret kiitokset teille kannustuksesta,tarviin sitä todella!ekat käksi päivää oli helvetin esikartano :imp: olin täysin romuna,itkin vain ja ahisti ihan sikana,tuntui että koko elämä oli nyt tässä,että mitään ei enää ole jäljellä.tosin miulla varmasti tähän liittyy myös suru käsittelemättömästä erosta,tai siis onhan se käsitelty mutta kännissä :smiley:
Ahdistus ja suru tulee nyt aaltoina,eilen itkin vain kerran lasten lähdettyä isälle. oli todella vaikea paikka olla kääntämättä auton rattia kohti kauppaa,mutta tein sen ja tulin kotiin ja tänne lukemaan teidän juttuja.vaikka antabus päällä niin ajattelin koko illan ja katselin kelloa että kauppaan tästä on lähdettävä,että tulkoon oireet ja lähtis henki niin pääsis tästä kaikesta paskasta pois. kestin sen menemättä ja olen tosi ylpeä siitä! sellainen on viinan voima…olen voimaton yksin,onneksi hain apua.odotan jo innolla päihdehoitajani tapaamista ensi viikolla.se sanoin että miulla on vakava ongelma noitten juomamäärien takia ja tiedänhän sen itsekkin,olen alkoholisti enkä häpeä sitä yhtään.
Viime yönä nukuin yhdeksän tuntia putkeen heräämättä,en muista vuosiin noin käyneen. on niin hyvä levännyt ja ihana olo nyt :smiley:
Tänään elvytän vanhan rakkaan harrastukseni uinnin ja olen selvinpäin tämän päivän.

Upeeta että olet menossa uimaan. Uimisen jälkeen on ihana olo ja muista sitten herkutella jollain hyvällä.

kiitos helisee :smiley: menen äidille syömään lettuja!
joo uinti on ihanaa,hermo lepää,en ole vuosiin käynyt vakkaristi,ennen tuli käytyä ainakin pari kertaa viikossa se tonni uimassa.niin ja ostan suklaata :smiley:

Hei saura! Juuri oikea metodi tuo yhdistelmä uinti, letut ja suklaa :slight_smile:. Paljon tsemppiä sinulle!!