Tästä tuli jossain ohjelmassa että ongelmia ollut jonkun verran. Paperiversiota voi pyytää. Mm. lääkkeitä mennyt sekaisin toisten potilaiden kanssa… Itse en onneksi joudu näitä käyttämään, haluan pysyä erossa tästä “kokeilu-porukasta”, koska kuulun useampaan muuhun “kokeilu-porukkaan” josta tehdään tilastoja… Suomi, luvattujen tilastojen maa…
Eikö tää e-respa ole etelä-Suomen kokeilu ennenkuin leviää koko Suomeen. Ainakin tuossa ohjelmassa puhuttiin vain Etelä-Suomesta, tosin aiemmin olen kuullut että Oulu olisi ollut se 1. kaupunki jossa tuota kokeiltaisiin…
En mä jaksa oikeasti Kupponen noista kiinnostua. Meillä ei vaadita selityksiä jos kieltäytyy ja itse en onneksi näitä tarvi. Jos tarvin, pyydän vuoteen 2013 loppuun saakka paperiversion. Osittain juurikin siksi, että toiminta on kokeilu-asteella, kuten kaikki uudet asiat. Lisäksi ihminen on tietoturvan heikoin lenkki… En ole kuullut mit. Positiivista… Kaiken ei tarvitse olla datana (IMHO). Kohta apteekki on ilman farmaseutteja ja sähköinen hlökortti ojennetaan pienestä luukusta josta kone tuo oikeat lääkkeet
Ei taida kovin moni sähköisellä respalla hakea? Kline yms sen alla olevat asiat saanevat(?) lisä-aikaa; järjetön määrä (velka)rahaa ja th kuralla… BTW toimii Espanjassa ilmaiseksi. Suomi kuuluisa ilmaisesta Th:sta… Ilmaisesta??? Ei ole aikoihin ollut ilmaista… Mtk tarjoaa ssri, snri, mao ja tasoittajat… No Thanks mulle…
Laita kysely kuinka moni hakee sähköisellä respalla? Olisi kiva tietää…
Mä en siis tarvi sähköistä respaa siksikään, kun on turhankin laajalla lääketiedot…
Itse en tuohon e-reseptiin vaihda kyllä kuin vasta sitten jos on pakollista.
Kritiikkiä löytyy vaikka kuinka paljon ympäri internettiä ja positiiviset tulokset on aika laihoja vielä. Katsellaan mihin suuntaan tuokin homma menee, mutta paperillahan ne aina ois parempi olla kuin jossain omassa verkossa.
Vielä jotkut hakkerit rupeaa kikkailemaan ja tekemään itselleen kivoja reseptejä ja sitten sitä ihmetellään “miten tässä näin kävi”.
Mitä tulee simo sisuun niin itse en pidä mitään purkkeja enkä reseptejä vaikka autolla ajelen melkein päivittäin. Katsotaan sitten mitä tapahtuu kun tunkee tikkarin suuhun ja tulee värisuora.
jotenkin jäi kaipaa vanhoi seseptei ku tykkäs keräillä niitä, nykyään käytössä sähkö repsu, uusiminen on tehty liian hankalaks ennen tiputti repsun laatikkoon ja kävi noutamas mut nykyää pitäis jonottaa tiskille tai mennä apteekkiin ku ei voi puhelimessa laittaa uusintaan respaa eikä antaa soitto aikaa lekurille että kävi vituttaa se saatanan äpärä-hoitsu puhelimessa.
Mulla oli se lääkekatto täynnä niin 300 pamia sain 1.5€ ja jos olis ollu yhdeksän 30kpl niin kela ei korvaa vaan satasen paketit ja neljä Temgesiikkiä ja jotain mitä niillä ei ollu niin numerolapussa lukee maksettu eli pärjään pitkälle ensivuosteen ja nut ei tule hintakatto vastaan ku lyrikat jäi pois. Mut huhtikuuhun ny ilmatteeksi ku en kertonut että olen vähentänyt puoleen ja capentiiniä ne anto mulle satsin 60mg respalla vaikka syön vain 30mg aamuisin. Systeemiä pitää käyttää ku se on olemassa. Sähköisistä näen painajaisia.