SADD-utelu

muut kun tuolla kehuskelee raittiusjaksojensa pituudella, niiin teinpä vaihteeksi testi-osiosta löytyvän SADD-testin.

tulos: 21, viisi minuuttia myöhemmin 17 (eihän näissä monivalinnoissa koskaan muista samoja vastauksia…). “Totuus” pyörinee siis tuolla välillä.

Pudotusta n. 10 pistettä vuoden takaisesta. Vielä on petrattavaa rutkasti… Minkäslaisia riippuuvuuspisteitä jengiltä löytyy :smiling_imp: ??

terv.

pöllö

päivitys: aamulla tehtynä riippuvuuteni oli laskenut enää 16 pisteeseen… tämä on vissiin vähän niinkuin puntarilla käynti: kannattaa ajoittaa testit oikein saadakseen pisteet alemmas :slight_smile:

15 :smiley:

Join perjantaina humalaan asti ja mutta tällä kertaa en ollut kännissä lauantaina.

Tänään se oli kohtalainen riippuvuus, siinä se on mun mielestä pyöriny, ehkä enemmän siellä (11-17) yläpäässä kun alhaalla.
Onko tuolla jossain vuoden takaisia tuloksia?

Mä sain vuosi sitten täsmällen saman kun nyt! eli sen 11

1. Aargh!!!

Minäkin tein testin ja samalla kaikki muutkin testit. Tein omia havaintoja testeistä ja huomasin että joku testi oli vuoden jaksolle. Kun yritin tehdä testiä rehelisesti, huomasin, ettei sitä voikkaan tehdä loppuun.
Sadd testikin oli aika huvittava ja pitkin hampain sain pisteitä kolme.
Muita testejä ei voinut tehdä koska ne oli laadittu niin että, joko juot ja vastaat tai et juo etkä voi vastata. Eli testitkin on tehty niin kaksi jakoisiksi että on vain juovia joille testi ja riippuvuustesti voidaan tehdä mutta ei sellaisille joka on ollut yli vuoden raittiina. Mitä minä opin. Opin sen että, viralliset testit ei hyväksy kuin kohtuukäytön tai alkoholsitsien ajattelun. Raittius ei kuulu tuohon joukkoon. Se taas antaa pohjaa ajatteluuni että onko alkoholismi läpi elämän kestävä sairaus.
Tupakka testiä en edes uskaltanut ajatella, olisin varmaan menettänyt yöunet

Mä kyllä meinasin yöllä lisätä, että Hannu ei saa vastata, kun se saa kuitenkin nolla pistettä…:laughing: No hyvä ettet ruvennut tupakkatestailemaan. Tai tietenkin jos olisit menettänyt yöunesi, olisimme voineet keskustella täällä läpi ensi yön. :laughing:

o

Olen itse miettinyt noita testejä useinkin. Meneppä eri testit läpi mitä sinä vastaisit itse jos olisit ollut vuoden raittiina tai jos olet ollut kymmenen tai niin edelleen.
Aika paha vastata. Toisissa kysymyksissä on tuo vuoden raja, toisissa ei. Vuoden kysymyksissä tuolla eräässä testissä on pakko vastata jotain ja puhutaan vuodesta jos et vastaa et voi jatkaa.
Minusta epäreilua :smiling_imp: tuostakin syystä meni yöunet :sunglasses:

Tässä vaikka esimerkki
2. Kuinka monta annosta alkoholia yleensä olet ottanut niinä päivinä, jolloin käytit alkoholia?

1-2 annosta
3-4 annosta
5-6 annosta
7-9 annosta
10 tai enemmän

1. Kuinka usein olet juonut kerralla kuusi tai useampia annoksia?

en koskaan
harvemmin kuin kerran kuussa
kerran kuussa
kerran viikossa
päivittäin tai lähes päivittäin

Vastaappa rehellisesti tuohon kysymykseen onpa sitten raittiutesi kuinka pitkä tahansa, aika paha kysymys :open_mouth:

Sadd 5 pistettä.

Minusta noille kysymyksille, että tuleeko sinulle rankan juomisen takia sitä tai tätä pitäisi olla myös vaihtoehtoja, minä kun en juo rankasti :slight_smile: mutta ajattelen juomista sitäkin rankemmin :confused: .Mistä syystä olen sitä mieltä, että alkoholi on minulle edelleen ongelma,vaikka annokset ja haitat ovatkin kovasti vähentyneet.Nämä tuntemukset ei tule testeissä näkyviin.

Kokonaan lopettamiseen pyrkivä.

Juu, tuo oli ihan hyvä esimerkki. Kaikkiin monivalintatesteihin liittyy aina ongelmia: mitä halutaan mitata, ovatko vaihtoehdot todellakin toistensa vaihtoehtoja vai ei jne. Myös tuo ilmaisu “harvemmin kuin kerran kuussa” antaa aikamoisen skaalan.

Tämän testin puolustukseksi voisi varmasti sanoa, että sitä tuskin raittiin täytettäväksi annetaan. Tietysti ykköskysymykseksi voisi laittaa: oletko ollut yli X vuotta raitis, jos olet, voit siirtyä suoraan maaliin voittajana!

o

“Tämän testin puolustukseksi voisi varmasti sanoa, että sitä tuskin raittiin täytettäväksi annetaan. Tietysti ykköskysymykseksi voisi laittaa: oletko ollut yli X vuotta raitis, jos olet, voit siirtyä suoraan maaliin voittajana!”

Tätä ajatusta hain nimenomaan. Noissa testeissä puhutaan vuoden raittiudesta ja sen jälkeen ollaan periaatteessa terveitä kuin pukit, vai pitäiskö sanoa pukit ja muorit.

Kuitenkin useat tutkimukset puhuvat tervehtymisestä vuosien kuluessa, eli ei anneta mitään tarkkaa aikaa. Jenkkilässä josta Myllyhoito ottaa mallinsa ja kirjoittikin omasssa lehdessään. Ambulanssi kuljettajat työntekijät, kun ovat olleet hoidossa(vo tms) ja raittiina kahdeksan vuotta heidät katsotaan terveiksi, siis ei enää alkoholisteiksi.
Suomalaisessa päihdehoidossa ei varmaankaan ole niin suuri ongelma itse hoidossa ja eri hoitomuodoissa, vaan pikemminkin jatkohoidossa ja seurannassa. Eli liian paljon tulee “raatoja” kun hoito ja ylläpitohoito lopetaan liian aikaisin.

Omat SADD-tulokset vaihtelee välillä 16-18.

Tänään on 30 10 2005 ja SADD-arvosi on 27

24 pinnaa…YÄK.Olen joko liian rehellinen tai kysymykset ovat outoja.En ole aikoihin ottanut karpularyyppyä, ja viime kännistäkin on joku kolme viikkoa.

mä sain 20 :confused: :open_mouth:
en muista mitä sain vuosi sitten mutta ei se nyt enempääkään voinut olla :unamused:

Tein testin -
tulos oli 10.

No sitähän tää on, sinnittelyä, kärvistelyä välillä paremmalla ja välillä huonommalla manestyksellä.
Elämäntilanteestakin riippuu paljon… Siis se sama pää kesät talvet. :unamused:

Pisteitä 21. Puoli vuotta sitten olisin vielä skoolannut ja nauranut tulokselle pahasta riippuvuudesta. Ajatukset ovat muuttuneet niin paljon, että tuntuu kuin jotain verhoa olisi nostettu silmien edestä. Ei kai sitä mitään usko ennenkuin on valmis muuttumaan.

sain 22… :confused:

Tänään on 05 11 2005 ja SADD-arvosi on 23
20 +
Vahva riippuvuus

Silloin arvo oli 27 ja nyt siis 23… Hmm…
Noh… joka tapauksessa korjattavaa on rutosti.

23

Enpä olisi uskonut, että noin korkea pistemäärä kuitenkaan tulee. Eipä sitä omaa tilannettaan taida oikein tajuta.

Taisin vielä hieman sievistellä totuutta joidenkin kysymysten kohdalla.