Saankohan lopetettua ollenkaan...

Taas tää meni tähän, sain juomisen kokonaan poikki 5 päivää sitten, tokan päivän akuutimpien oireiden jälkeen mennyt ihanasti, ollut energinen olo jne. ja nyt tämä taas iski tänään. Hikoilu, palelu ja todella epätodellinen olo aina välillä. Joitain tunteja saattaa tuntua normaalilta. Hain 2 pulloa bisseä pahimpaan, jotta kestän tämän illan, saa hetkeks hirvittävän olon pois. Ehkä huomen aamulla taas parempi, eikä noista tule humalaankaan (seli seli). HALUAN eroon kokonaan. En sit tiiä oisko hiljalleen vähentäminen kumminkin parempi kuin kokonaan ilman, nyt jopa uskon et pystyisin siihen, koska tahto olla raittiina on nyt valtava.

Samanlaisiin fiiliksiin mun jokainen lopettamisyristys on nyt kesän aikana päättynyt ja uskokaa tai älkää, olen tosiaan yrittänyt ja jaksanut sen viikon. Sen jälkeen ollut jo niin sekava olo ja kun tietää huikan auttavan, ni sitähän on sit haettava. Noh… huomen aamul lääkäri ihan muissa asioissa, mut koitan pyytää jos vois jotain apua antaa. Ja sen verran taustoja vielä, että mun ryyppääminen on ollut todella rankkaa vuosikymmenen nyt ainakin. Määrät ei ole lisääntyneet enää, koska se ei oikeestaan ole mahdollistakaan, ellen ala väkeviä kiskomaan, aika ei riitä enemmän juomiseen. Kokoiselleni (156/45) naiselle n. 30 annosta/pvä ja silti edes sammun harvoin jos koskaan. Nyt tän pitää loppua.

Katkaisuhoito tai muutaman viikon periodi jossain voisi auttaa alkuun pääsemisessä. Tietysti motiivin pitää olla kohdillaan. Mittauta maksa-arvot.

Tsemppiä syksyyn.

Mitattu jo 3000 hujakoilla ne liikkuu, ihmettelivät kuinka olen vielä näinkin hyvässä kunnossa - tai ylipäätään elossa.

Niinpä ! Naisen maksan kestokyky on vain 50% miehen maksasta. Feministit herätys !!

hus.fi/default.asp?path=1;46 … 0645;30500

Nyt Missy…ryhtiliike tai tulen vihaiseksi !

Tsemppiä syksyyn !

Olen melko huono näissä hoitovaihtoehdoissa mutta hetkelliseen huonoon oloon/tärinään yms. mulla ainakin on auttanut reipas kävely ja saunominen. Jos ns. ei tee mitään, olo vain tuntuu pahemmalta. Jos olo on kovin huono, houkutus pulloon tarttumiselle on helposti suuri. Koita rentoutua, tavalla tai toisella, mikä itsellesi tuntuu luontevimmalta (paitsi ne oluet!).

Huhhuh noita sun juomamääriä. Jos mahdollista, niin mene johonkin hoitoon, jossa saat tukea lopettamiseen. Noilla määrillä en lähtisi opettelemaan kohtuukäyttöä, vaan raitista elämää. Voin suositella, että elämä on ihan kivaa selvinkin päin. Itse otin juomiseni tosi kovasti kiinni, olisin voinut jatkaa jatkuvaa tissuttelua, mutta en halunnut katsoa itseäni peilistä ja hävetä itseäni. Nyt mennään oikeaan suuntaan, vaikkakin taas tuntuu olevan juomishalut pinnassa. En aio antaa periksi, mä kyllä päihitän tän taudin. Enkä yritä sitä etes yksin. Tuki on tarpeen ja luovuttaminen lienee se minunkin reittini raittiuteen.
Tsemppiä ja anna itsellesi ansaitsemasi elämä :wink:

Joo siis ehdottomasti olen jo kauan ollut tietoinen, että musta ei kohtuukäyttäjää tule. En edes pyri siihen. Ostin nuo oluet ainoastaan ihan hurjaan palelu/hikoilu/epätodelliseen oloon. Hermostohan se kai tässä vaiheessa on, joka kiukuttelee enää. Enempää en ajatellut juoda, enkä haluaisikaan. “Lääkkeeksi” join noista 1,5 ja loput meni lavuaarista kun en halua juoda. Tähän hätään en keksinyt näin illalla muutakaan ja nyt mennään taas loppuilta vesilinjalla kun olo ns. normalisoitui.

Selvänä olo on ihanaa, tiedän. Vielä tänään päivällä jaksoin sitä sun tätä hymyillen ja ehkä vähän turhankin energisenä :slight_smile: Nyt sit illalla se olo alkoi. Koko kesän ajan olen pitänyt noita n. viikon taukoja ja on ollut periaatteessa aivan mahtava kesä, koska selviä päiviä niin paljon. Mutta tosiaan tyssänneet sitten noihin oloihin. Katkoja vierastan, tulleet aikojen saatossa liian tutuiksi, mutta ehkäpä tässä ei muuta ratkaisua ole. Viikko elämästä on aika vähän kuitenkin, kun miettii mitä kaikkea mahtavaa sen jälkeen. Kirjoittaminen helpottaa ja tulee hyvä mieli, kun se noteerataan. Kiitos teille kaikille, että olette olemassa :slight_smile:

Ei sinulle (kuin ei minullekaan) sovi alkoholi missään muodossa enää.Kiintiö on täynnä.

Hyvä kun olet huomannut itsekin asian. Ongelman myöntäminen on tärkeää mutta se on vasta puoli tekoa. Joku hoitosuunnitelma sinun on luotava itsellesi muuten raitistumisennuste on huono. Nythän kierrät sitä samaa noidankehää kuten itsekin olet huomannnut. Juopotteluperiodi ja sitten raitis nenänvalkaisujakso ja uudestaan juopotteluperiodi jne jne. Tuosta kehästä pitäisi pystyä hyppäämään pois.

Lopullinen ratkaisu tulee tehdä eikä paeta itseään väliaikaisiin sellasiin. Nyt se on vielä helpompaa kun ei ole PAKKO. Sitten kun tulee fyysinen pohja esim. maksan irtisanoutuessa hommasta niin ratkaisun teko on katkerampaa.

Tsemppiä syksyyn ! :smiley:

Moi Missy80. Mitä olet ajatellut tehdä viinan suhteen? Alkoholismi tappaa ja sinut se tappaa ihan kohta noilla maksa-arvoilla. Jos haluat lopettaa juomisen niin apua löytyy kyllä. Suosittelen päihdekuntoutusta ja AA/NA-ryhmiin hakeutumista. Omin voimin noin pitkälle menneestä riippuvuudesta nousee enää harva. Tarkoitukseni ei ole peloitella mutta yritän saada sinut ymmärtämään asian vakavuuden ja sen, että olet alkoholisti etkä koskaan enää kykene juomistasi hallitsemaan. Viikon tauot eivät asiaa auta.

Tsemppiä!

Huh huh Missy noita sun juomismääriä ja maksa-arvoja. Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa ja “aika katsoa peiliin”; juomisesi jatkuessa tuon kaltaisena, se vie sinulta hengen! Oletko varma, että se on sen arvoista? Miten sinun läheisesi kestäisivät sen? Viikon katkot tuskin tuovat lopullisesti ratkaisua mihinkään. Hae apua.Hae vaikka antabus avuksi heti alkuun. Se auttaa helpoittamaan tilannetta muutamiksi viikoiksi, jos siltä tuntuu. Parinkin selvän viikon jälkeen mieli on kohentuneempi kuin ainaisen krapulan, ehkä siitä saat alun raitistumisellesi! Toivon sinulle paljon tukea ja äärettömän tinkimätöntä tahtoa!!! Valinta on sinun.

Mee lääkäriin ja vaadi katkolle .
Sullon maksa sökönä , ei siin sen kummempaa .

ja Heti !

t… Kanthoona :frowning:

Missy hyvä! Toleranssisi on tosiaan jo aika huikea, niinkuin moni muukin kauhistellut, ja se on jo yksi merkki pitkälle edenneestä alkoholiriippuvuudesta. Kehosi ja psyykesi on jo tottunut alkoholin läsnäoloon, joten ei ihme että lopettaminen on vaikeaa ja yrittämisestä aiheutuu vaikeita oireita.
Mutta vielä vaarallisempaa toki olisi jatkaa juomista tuolla tavoin.

Neuvoja on ärsyttävän helppo jakaa, mutta kun on itse ollut samassa jamassa joskus, pieni neuvominen suotakoon anteeksi. :slight_smile: Nimittäin: tästä apteekin hyllyltä löytyisi nyt sellanen ratkaisu kuin että ainakin viikoksi katkaisuhoitoon ja sieltä pidempään kuntoutukseen johonkin hyvään (mieluiten lääkkeettömään tai vähälääkkeiseen) hoitopaikkaan.
Vähän sen mukaan siis, mihin kotikuntasi sosiaalitädit myöntävät maksusitoumuksen.

Siitä se lähtee. Yksinäsi yrittäminen esim. juomista vähentämällä ja krapulakaljoihin turvautumalla voi osoittautua erittäin vaikeaksi, ja noin raskaan juomisen jälkeen riskinä on myös erilaiset komplikaatiot kuten delirium tremens ja viinakrampit (alkoholi-epilepsia).

Tosin; mitä kipeämpää vierottuminen tekee, sen paremmin se jää mieleen ja sitä opettavaisempaa on, mutta valvottu katkaisuhoito lyhytaikaisine, viekkareita pehmentävine lääkkeineen on joka tapauksessa parempi vaihtoehto kuin juomisen jatkaminen tai vaarallisiksi äityvät viekkarit.

On tosi hyvä juttu, jos saat lääkärille puhuttua tästä alkoholiongelmasta! Parempaa tätä viikkoa ja kaunista syksyä! Pidä huolta itsestäsi.