Saako täällä apua? tukea?

kun haluaa vähentää bentsoja? Olen käyttänyt niitä jatkuvasti jo 18 vuotta!

benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

tuol on jotain taulukkoja ohjeita miten vieroitua hitaasti…
en tiedä onko tost mitään apua mut kato toi…

Kyllä täältä tukee ja neuvoja saa. Kerrot vaan mitä käytät, paljonko, montako kertaa vuorokaudessa ja joku vääntää sulle melko varmasti vierotussuunnitelman. Jos taas tuntuu, ettet ehkä selviä siitä ihan yksin ni apua voi hakea A:lta. En nyt ehdota siis mitään katkoo vaan ihan avovierotusta, jossa sä vaan käyt aina A:lla, muttet mee sinne katkonpuolelle ollenkaan. Vaihtoehtoja siis löytyy jos sulla löytyy valmiutta tähän projektiin. Sit vaan kirjottelet tuntojas ja ajatuksias tänne ni jo vaan löydät vertaistukee. Sä et todellakaan oo ongelmas kans yksin vaan meitä on monia. Mä oon yks joka pääsi xantuista kolme vuotta sitten eroon, joten kyllä meitä lopettaneitakin löytyy.

Mitä bentsoo menee, ja millä annoksella?

Jep lopettaneita löytyy… ja täytyy todeta ett kyl ainaki mulla parani elämänlaatu ihan vitusti :slight_smile:

Iteasiassa vertaistukea lopettamiseen saa tuolta Kuivaushuoneen puolelta joka on just lääkkeiden ja huumeiden lopettajille. Sinne pitää pyytää luvat kirjottaa plinkin toimituksen mailin kautta. Ihan rituaalihomma ettei voi kuka tahansa tulla vaik hehkuttaa käyttöä ku toiset lopettaa. Mut siäl on useampia ketkä on lopettan tai vähentän käyttöä. Mä oon esmes vähentän pamit 30mg:st alle 5mg:ii/pv ja alan ens vkol pudottaa viäl tuosta alemmas ja Xanorit pudottan 3mg:st nollaan; nämä siis päivittäis-annokset. Ja ite oon korvaushoidossa ja en oo viäl pudottan subua mut alotan pudottaa. Tuol kuivakses voi vaa vähän ku pitää päiväkirjaa ja saada tukea sekä Tuomolt & muilt lopettajilt ku tulee vaikea paikka. Tuomo on siis paikan sosiaaliohjaaja tms. joka on töissä klinikalla ja ihan palkattu tuonne kommentoimaa kerran päiväs about.

Ja tuo on totta et täällä osaa monet tehdä noit pudotusohjelmia. Mäkin olen tehnyt itelle ja parille muulle, samoin moni muu täällä. Omaa kehoaan kannattaa kuunnella ja osa suosittelee pitkää, osa lyhyempää tiputusta. Mut tsemppiä! :slight_smile:

Oon lueskellu tota ketjun alkupäästä löytyvän linkin takaa paljastuvaa bentsoista vierottautumisen eposta suurella mielenkiinnolla. Oma tarkotus on päästä reilun 10 vuoden midatsolaamikoukusta, siihen en sieltä kuitenkaan apuja löytänyt. Aika vähille oon päässy midatsolaamin kanssa, ja nyt alkaa keinot olla vähissä ja neuvot kalliit. Löytyykö tän kautta kokemusta? Linkkejä?

Täällähän pitää olla ihan selvä, niin on monimutkaiset sivut.

Noh, kumma juttus, kun olen pärjännyt heti pienemmillä annoksilla siitä’ lähtien ,kun tänne kirjauduin, niinkö höh vertaistukikeskusteluun.

Tietäsi vaan kuinka täällä toimitaan, kun kaikenmaailman huoneita???

Sinne pitää pyytää luvat kirjottaa plinkin toimituksen mailin kautta.<<<<<

Mitä tuo tarkoittaa “…plinkin…”?

No, nyt menee masennuslääkettä 20mg cipramiliä ja xanoaria ainakin 4,5mg päivä. Mutta nämä vasta nyt helmikuun alusta.

Pahimmillaan on mennyt 28-30mg/päivä, mutta se onkin jo tarkoituksenmukaista hakua. n. 18-20 vuoden jälkeen on toleranssi ollut huikea, mutta nyt jostain syystä pärjään 5-6mg/ päivä xanoreilla ja tuo cipra päälle. Ei ole tullut kisejä enää vuosikausiin joten ihan turhaa popsimista.

En tiedä tuliko vastaus oikeaan paikkaan, kun on niin oudot sivut.

Näin olen itsekin ajatellut, että cipramil pitäisi riittää. Mutta kun on se pelko, että paniikki ja ahdistus iskee. No, ainahan niitä bentosoja voi pitää varalla ja hädän hetkellä ottaa. Lääkäri on takonut kalloon, että pienempi määrä riittää eikä tule vieroitusoireita, täytyisi vain olla rohkea ja uskaltaa. Nukkumispuoli on se hankalin, uni ei tule ilman bentoja ja töissäkin pitää käydä.

Se on kokonaan uusi elämä sitten, ja siihen totutteleminen. Mutta bentsoihin olen kyllästynyt , yritän vain ottaa kun tarvin siis vieroitusoireisiin.

Mun mielestä alkaa olla myös ikäkysymys tuo bentso juttu, iän myötä ikään kuin selviäisi vähemmällä määrällä.

Olisi se hurja asia, jos jokus voisi mennä kahvikylään ilman lääkkeitä!

KIITOS linkistä! ON APUA!

P-linkkiä eli pähdelinkkiä ja lyhyesti plinkkiä. :slight_smile: