Rivojen lopetus

Moi

Kysyisin neuvoa seuraavaan. Olen päättänyt lopettaa bentsot. Eli syönyt n. 10v. En säännöllisesti eli välipäiviä ollut paljonkin. Annos ollut n. 0,5mg-2mg. Nyt olen vähentänyt niin, että viimeiset 3kk olen syönyt maks. 0,5mg pitäen välipäiviä.

Kuinka kannattaisi mennä nolliin?

-Tomppa

Tartteeko vaihtaa pameihin ollenkaan, mä pudottaisin tuosta nollille ehkä heti.
Välipäivät vuosien aikana varmasti auttaneet.
Voihan rivan vaihtaa vitosen pamiin ja olla vaikka xx-ajan, jossa sisäistää ittelleen selväksi lopettamisen.
Oireita tuppaa kaikille tulemaan useita viikkoja ja hitaanlaisia.

Itsellä pitkä pampulahistoriikki yli 15 v takana.
Pudotin viime vuonna 30 → 20 milliin 10 kk, talvella kympillä 7 vekkaa vitoseen, jota viisi viikkoa. Yhdeksän viikkoa nyt ilman. Karmeudet suurilta osin koettuna kesä-ja etenkin toukokuussa, joka melko karmea. Jos fyysinen koukku, niin saattaa ottaa kipeetä, pitää vaan jaksaa outouksia, jotka yksilöllisiä.
Suunitelma ja tiukka päätös, the halu. Sillä se viina ja röökikin lähti, vaikka veikin elämänsisältöä :mrgreen:

Bentsot on kova pitkän tavaran vastus. Jos ei ole fyysistä addiktiota, olettaisin olevan helpompi. Verrokkina saman ikäinen kaveri irtautui kaikista beneistä hyvin pitkällä kaavalla hoitopleisissä, vaan vieläkin niitä huokailee takaisin.
Se onkin oma savottansa, ilman hifistely taitaa olla kaiken vääntämisen jälkeen parasta ja kaikille on mahdollinen, kun itsekin pystyin. Aikaa meni kokonaisuudessaan siis sen parisen vuotta, eikä suinkaan eka kerta, mutta hinkua ei takaisin ole.

Onnistuu se. Helppoo mikään ole, vaan on täälläkin erilaisia projekteja ja onnistuneita pentsotarinoita.
itsellä auttoi pitkä pudottelu ja päämäärän hinkkaaminen umpiluuhun ja todella huonojen hetkien ylikestäminen jotenkin ja mustien päivien läpieläminen. En haluu ikinä enää kokea vastaavaa, niin paljoo pentsoista ei todellakaan ole hyötyä, kun rouhimisen tarkoitus oli vain viekkareiden hätistys. Ahdistusta piisaa, mutta sekakäyttömeno ja respallinenkin oli mulle vaan turhaa turrutusta. Onneksi ei ihan psyyke liuennut viunavuosina.

Täähän on oikeestaan vaiheessa, sellasta normaalimpaa oloo oletan puolen vuoden maisemissa, realismia eikä pessimismiä. Tänään silti tiedän, että kannatti käydä sydänoireilut ja sekavuus ja unettomuus läpi ilman lisäkemikaaleja.

Tsemii lopettamiseen. Viikko kaks, kk ja kolme jned pikkuhiljaa se alkaa helpottamaan for sure.

Mä olen ollut viitisen kuukautta ilman bentsoja, ja voin sanoa että tässä vaiheessa kyllä helpottaa jo paljon. En aivan täysin ole palautunut, unettomuus vaivaa ja satunnaisia lihasnykyjäkin välillä. Varaudu siihen että menee oikeasti kauan palautua. En aio palata syömään bentsoja, kääntyy itseään vastaan nopeasti. Sitten syödäänkin vain tullakseen terveeksi, mikäli haluaa anksiolyyttisen vaikutuksen jatkuvasti, toleranssi nousee rajusti.

Itse toimin kans sillai että pudotin pitkään annosta, kun söin 10mg diazepam/vrk niin lopetin. Pahimmat fyysiset menee ohi ~kuukaudessa.

Pikkuhilaa voit aloittaa nollaamisen. Kaveri lopetto benet niin, elää pitää koko ajan enemmän nolläpäiviä. Sitten kun saat viikon verran nollapäiviä, niin olisi jo varmaan aika lopettaa koknaan. Mutta kun niitä refloja tulee kuitenkin, niin kestä ne, ne menevät nopemmin ohi.

Rivatril on varmaan paras bentso muutenkin tuohon lopetukseen, niin sullahan on jo asiat hyvällä mallilla!

Mä lopetin monen vuoden bentsojen päivittäisen käytön ensin ajamalla vähitellen diapamin nolliin vauhdilla 5mg kolmen viikon välein. Kun se oli nollassa, oli vielä rivatril annoksella 8mg/vrk. Siitä tiputin 0,5mg kerrallaan aluksi parin viikon välein, ja 4mg:n kohdalla pidin parin kuukauden tauon. Sit siitä eteenpäin oli pudotus 0,5mg kolmen viikon välein. Tai toi oli ohjeistus, mut itse tiputin aina kahden viikon välein sen 0,5mg. Kun annos oli 1,5mg, oli kuukauden tauko. Siitä sit tiputin loput pois vauhdilla 0,5mg kahden viikon välein. En vaihtanut mihinkään toiseen bentsoon, vaan siitä 0,5mg:stä tiputin suoraan nollaan. Ei musta olis ollut mitään järkeä alkaa sitä 0,5mg rivatrilia alkaa vaihtaa johonkin toiseen bentsoon tai puolittaa. Eikä oikeastaan mitään refloja tullut, kun toi tiputus oli niin tasainen ja hallittu. Ylimääräisiä ei tullut otettua. Olin jopa varannut saikkua itselleni siihen kohtaan, kun se vika 0,5mg loppuis, mut en sitä tarvinnut. Meni siis todella kivuttomasti ja varmasti asiaa auttoi se, et halusin itse bentsoista eroon, eikä painetta tullut hoitopaikasta. Yhtä aikaa en kahta bentsoa tiputtaisi, joskin kyl mulla ihan alkuvaiheessa sekä rivatrilia että diapamia pudotettiin kerralla, kun annokset oli niin isoja, ettei lääkäri olis voinut niitä mulle kirjoittaa. Eikä sekään pudotus oikeastaan missään tuntunut just siksi, kun annokset oli niin isoja.

Kohta oon ollut puol vuotta ilman bentsoja ja oon tosi tyytyväinen siihen, et uskalsin ne lopettaa! Mun vinkki sulle tomppa123 on se, ettei kande noita annoksia jakaa liian pieniin. Uskoisin sun ihan hyvin pystyvän tiputtamaan suoraan siitä 0,5mg rivatrilista nollaan - et sä siihen toista bentsoa tarvitse!