Rivaresepti toiveissa

Ajattelin varailla aikaa tk-lääkärillä, ja keskustella ahdistuneisuus-, pakko- ja jännitysoireideni hoidosta. Olen käynyt yläasteelta lähtien läpi SSRI-lääkkeiden kirjon, ja nyt syönyt venlafaksiinia kolmisen vuotta. En kumminkaan ole saanut minkäänlaista vastetta em. kirjon lääkkeistä. Myös terapiassa kuljin aikoinaan, mutta se siitä.

Alkoholilla on tullut jo vuosikausia hoidettua itseä; sosiaalisiin tilanteisiin, kuten oikeuden istuntoihin, työhaastatteluihin, sukulaistapaamisiin ja treffeille on tullut usein otettua pienet rohkaisut pohjille, ja sitten hampaiden harjaus ja ksylitolia naamaan ettei haise. Muuten ahdistaa ja vituttaa ensin itse tilanteessa, ja myöhemmin tilanteen jälkeen, kun miettii miten taas ahdisti ja vitutti ja se näkyi varmasti muillekin.

Alkoholin kylkeen on kuulunut myös bentsoilua ja kipulääkkeillä leikkimistä pitkän aikaa, ja kun vetää kunnon satsin viinaa, kipulääkkeitä ja mitä bentsoja sattuu taskussa milloinkin pyörimään, niin kyllähän niillä saa pään mukavan pehmeäksi. About kaikki bentsot on tullut käytyä läpi viihdekäytössä ja järjettömillä annoksilla rauhoittaviin ja kipulääkkeisiin yhdistettynä, vaan eipä ole tullut mieleenkään aikaisemmin, että niitä voisi syödä ihan aiheeseenkin ja ilman viinaa.

Kuitenkin olen tässä raitistellut nyt jo jonkin aikaa, ja ottanut pieniä määriä rivaa (ykkösestä puolikkaaseen) kun on “ahdistava” tilaisuus tai tilanne tiedossa. Hyvin on mennyt, eikä tunnu olevan halua eikä tarvetta vetää päätä enää täyteen sitä viinaa sun muuta. Ei ahdista, ei masenna, ei jännitä, ja -ehkä- pakko-oireetkin ovat lieventyneet.

Ensimmäinen kysymys onkin, että minkälaisin puhein ja vaatimuksin kannattaisi lähteä kyselemään lääkäriltä bentsohoitoa, ja nimenomaan rivaa, joka mulla parhaiten ja pitkävaikutteisimmin toimii ja ilman mitään haittavaikutuksia kuten väsymystä tai tokkuraisuutta? Onko rivaresepti yleensä kiven alla, ja tahtovatko tyrkyttää mitä kaikkea ensin? Kannattaako lääkärille sanoa, että löytyy jo kokemusta ja tietoa bentsoista, ja on ilman reseptiä itseään niillä hoitanut? Mielestäni vuosikausien pelleilyt SSRI-napeilla ja venlalla sekä terapialla ilman mitään hoitovastetta voisi jättää nyt taakseen, ja laittaa elämän kuntoon. En usko, että nykyisellä juomisella ja sekakäytöllä on pidemmän päälle paljoa annettavaa mulle, ja siihen tämä nykytilanne johtaa koko ajan pahenevasti.

Toinen kysymys on, että minkälainen fyysinen ja psyykkinen riippuvuuspotentiaali on ei-päivittäisessä pienten määrien käytössä? Pärjään ihan hyvin muutamalla millillä pahankin viikon, ja hyvän viikon millistä kahteen, eli ei tarvi “läträtä”.

Ja vielä: katoaako hoitovaste ajan saatossa, vaikka käyttö ei ole päivittäistä, mutta silti jatkuvaa?

Terveisin Kuuma Kolli 69. Naiset saa laittaa privaa!

Rivatrilistä mulla ei muutamaa kokeilua kummempaa kokemusta ole, mutta en usko että bentsokokeiluista kannattaa mainita, ainakaan erikseen sitä että on hommannut niitä ilman reseptiä, se kun tulkitaan varsin herkästi päihtymistarkoitukselliseksi toiminnaksi - jota kirjoituksesi perusteella olet tehnytkin. Riippuu varmaan ihan lääkäristä miten asiaan suhtaudutaan, mutta asiaa edesauttanee jos pystyt mahdollisimman tarkasti kertomaan koko SSRI-yms. lääkehistoriasi ja terapiassa käynnistäsi. Rivatril on kuitenkin yksi vahvimmista bentsoista mitä on saatavilla, joten voisin kuvitella että ensin kokeillaan jotain muuta, esim. Opamoxia. Mä olen kärsinyt samankaltaisista oireista yli kymmenen vuotta ja olen lääkinnyt sitä mm. kaikilla mainitsemillasi aineilla ja monilla muillakin, pisimpään “lääkitsin” itseäni Imovanella johon jäinkin sitten kunnolla nalkkiin ja josta vieroittauduin viimeksi pari kuukautta sitten, tosin nyt on mennyt viime aikoina Tenoxia vähän samalla meiningillä joskin pienemmillä annoksilla. Mun kokemus noista on, että vaikka bentsot tai niiden johdannaiset aluksi jeesaavatkin, ne lopulta vaan pahentavat ahdistusta ja masennusta… mutta ei sitä jaksa 24/7 ahdistuneenakaan elää :unamused: Tietysti jos käyttö pysyy siinä pari-kolme kertaa viikossa tai harvemmin niin toleranssiakaan ei pääse kauheasti syntymään, mutta en tiedä ainuttakaan henkilöä kenellä bentsojen syönnistä ei olisi tullut jokapäiväistä jossain vaiheessa - mutta onhan sekin toki mahdollista. Hyvä että oot jättänyt dokailun veks, se kun vaikuttaa tohon juttuun ihan älyttömästi!

Kiitti grip harvinaisen asiallisesta vastauksesta.

Joo, kyllä se on ihan mahollista, että sitä rupeais sitten menemään se 0,5-1 milliä päivittäin. Mitenköhän se siinä tapauksessa muuttaisi tilannetta mm. vasteen pysyvyyden ja riippuvuuden kannalta?

Kai se pittää sitte vaa lähtiä joku kerta yrittämmään. Ei vaan kiinnostas käyvä läpi mitään turhia prosesseja, ku kumminkin syön just niitä pillereitä mitä haluan ilman reseptiäkin, jos ei ala herumaan.

Pitäkää ittenne miehinä ja ehkä jokku naisinaki!

Älä missään nimessä mainitse että käytät alkoholia puhumattakaan bentso ja kipulääkkeillä leikkimisestä jos haluat rivatril reseptin. Jos saat rivatril respan niin veikkaan että sulle kokeillaan ensin mietoja rivoja eli 0,5mg. Mulla on ollut muutama vuosi rivatril lääkkeenä ahdistukseen joka on toiminut erinomaisesti ja aina sitä yritetään poistaa vaihtamalla seromexiin tai ketipinoriin joita molempia olen kokeillut aiemmin eikä auttanut ahdistukseen.

Miten sulla mecha on pysyny rivoissa hoitovaste, ku useita vuosia oot syöny? Minkä verran on sulla toimiva “terapeuttinen” annos, ja tuleeko kännissä syötyä liikoja koskaan?

Pari vuotta oon syönyt noin 1 x 2mg riva päivässä, lyrica auttaa myös siinä ku lyricaa on 2 kapselia päivässä. Kännissä tuli joskus aikoinaan syötyä mutta kun muisti meni ja tuli hölmöiltyä niin lopetin rivatrilit alkoholin kanssa.

Itellä on aika normi semmonen 20mg pamia, väh. 6mg rivaa, kolmikybänen opamox ja millistä kahteen nopea xanori, sit viinaa ja kipulääkkeitä. Kyllä pärisee ihan ok:sti!!! Ei taho jalat kantaa eikä silmät toimia.

Entinen työkaveri joi jotain minttuviinaa ja pastilleja sitten suu täynnä ollen varma ettei haissut viinalle, tämmönen vanha juoppo joka oli töissä selvinpäin haistoi heti kun se haju puskee ihostakin läpi niinkuin säännöllinen valkosipulin käyttö. Entinen naapuri sanoi et ku pilkoo valkosipulin paloiksi kylmään veteen ja sitten juo niin ei haise, miksi multa tuli vesi silmistä ja yrjökin joskus lensi. Haisematonta viinaa ei ole ja lääkkeiden väärinkäyttäjät luulee ettei sitä huomaa, sama hasan polttajilla ku haisee heti nenään. Tämä vain kommentina.

Mulla meni joulu pilalle ku olin aivan varma ettei musta nää että oon vetäny lääkkeitä. Olihan se nyt pari ylimäärästä telaketjua syödä kun tiesi että on ahdistavia väkijoukkoja tiedossa.

Kyllä narkit keksii tekosyitä vaikka mummilta varastamiseen.