Riippuvuus, mihin tahansa

Olen ollut juomatta sairastuttuani alkoholihepatiittiin, ehkä minulla on myös kirroosi, sitä ei ole kunnolla tutkittu, mutta maksa-arvot kaikki todella reippaasti koholla edelleen eikä laske. Mutta ei minun oikeastaan siitä pitänyt kirjoittaa. Mulla on ollut tosi paljon unettomuutta näinä juomattomina aikoina. Paljolti ahdistuksen vuoksi, koska kaikki pelot ja paskat fiilikset tulee juurikin silloin kun vaan makaa hiljaa sängyssä pimeässä.

Kävin näistä eilen kertomassa tohtorille ja sain Stilnocteja lääkkeeksi unettomuuteen. Otin eilen siis ekan, nukuin tosi hyvin ja vielä aamusta aivan euforinen olo. Puolen päivän aikaan jo odotin iltaa kun saan ottaa toisen. Paljon vertaistukiryhmissä käyneenä jne. en ole lainkaan kummastunut reaktiostani. Lisää ihan mitä tahansa, joka vie vaan pois todellisuudesta. Stilnoct vieläpä käsittääkseni kohtuu “mieto” unilääke, itselle tosin upposi helposti.

Aina katkoilla ollessa myös melkeen kuola valuen haki sitä diapamia ja katseli kelloa milloin on aika mennä kuppi kourassa jonottamaan ihanaa sinistä pilleriä. Kunpa tästä voisi joskus vapautua, mutta mä uskon että alkoholistille ainoa lääke on vaan tutustua itseensä kunnolla sellaisena kun on selvinpäin. Ei mitään mikä vaikuttaa pääkoppaan ellei ole ihan pakollista.

En ole nyt vieläkään ottanut sitä toista, koska pelkään että kun sen otan niin kohta menee jo kolmas jne. ja alkoholismin tilalla uusi kierre jotain muuta pään sekaisin laittavaa ainetta. Onko muilla tämmösiä kokemuksia? Tällainen tuli vaan mieleen kirjottaa…

Hei! Chilipippuri on lempimausteitani. :slight_smile:

Mutta siis asiaan. Bentsothan on siis koukuttavimpia päihteitä mitä on. Tällä foorumilla on useita niiden kirouksen kokeneita. Pirulliseksi ne tekee vierotusoireiden pitkäkestoisuus ja voimakkuus.

Aike metkaa että yhä lääkärit määrää niitä, kun niitä on viime vuosina aika paljon demonisoitu. Oliko yksityinen lääkäri joka Stillnoctit kirjoitti?
Päihdehoidossahan bentsot on nykysin pyritty rajaamaan pelkästään akuuttiin katkaisuhoitoon.

Riippuvuuden kehittyminen on tietysti yksilöllistä. Olen minäkin bentsoja nauttinut muutamaan otteeseen katkolla, ja sen lisäksi ihan reseptillä saatuna siviilissäkin, vieläpä mainittua Diapamia joka alkaa olla bentsojen stydimpää osastoa, vaikka ei ihan jonkun Xanorin luokkaa.
Itselleni ei mitään koukkua niihin kehittynyt, mutta käyttöni olikin melko lyhytaikaista ja satunnaista.

Siis, ole varovainen niiden kanssa.