Heipat Plinkin lukijat!
Tän oman raittiuteni aikana olen huomannut (voin siis puhua vain omasta puolesta mutta kysymys on kuitenkin tarkoitettu yleiseksi pohdinnaksi) että kun alkoholi jäi niin tupakkaa on kulunut lähes tuplasti. Messiin on tullut myös herkuttelu (erityisesti oon tullut persoksi kaikelle makealle), jota en dokaamiseni tuoksinnassa harrastanut lainkaan. Itse asiassa en ymmärtänyt miksi jotkut tykkää suklaasta tai muista herkuista. Kahvinjuonninkin aloitin ja sitäkin tykkään nykyään lipitellä huoletta. Kokeilinpa tuossa myös uhkapelaamista ja pelasin välittömästi enempi kun mitä olin meinannut. Mun ikiaikainen rakkaus chiliin ja tuliseen ruokaan on myös kasvanut, mutta doksuttelun jälkeen ei vatsa tahdo kestää enää sitäkään niin menee varmaan alkon kanssa pannaan. Kannabista en käytä ollenkaan kun en nauti siitä olosta ja epämiellyttävä aine henk.kohtaisesti.
Kun kerta ilmeisesti omaan addiktoituvan luonteen niin tarkoittaako tämä nyt sitten sitä että en voi tehdä mitään mistä saa mielihyvää kun mahdollisuus on että kaikki lähtee käsistä? Pitääkö kahvi, rööki, seksi, herkuttelut ja kaikki kiva pistää pannaan? Voiko näin todella olla?
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tietty jos vetää herkkuja ja/tai kahvia ja röökiä niin ei varmaan ole yhteenlaskettunakaan yhtä haitallista kun juominen. Mutta en haluaisi kyllä lihoakaan tolkuttomasti tai napsahtaa pelikoukkuun tai tulla seksiaddiktiksi tai mitä kaikkia noita nyt on. :mrgreen:
Onko addikti aina addikti ja siirtyykö se addiktio vaan toiseen asiaan. En tarkoita välttämättä alkoholi —> kannabis vaan ylipäätään.
Tällaista pohdintaa näin maanantai-aamulle.
Mukavaa maanantaita ja raitista ja kirpakan raikasta alkusyksyä kaikille! Ootte mahtavia! =)
-Patchouli