Moro, semmoista kyselisin et onko porukalla täällä kokemusta tosta ridasjärvestä? Olisi tarkoitus mennä kuntoutusjaksolle tässä kuussa. Minkälaiset säännöt siellä on? Eikai yhtä suljettu kun sosiaalisairaalan suljettu osasto. Nettisivut eivät oikein tarkasti kerro mitä saa olla mukana ja mitä ei. Pari frendiä ollut siellä mutta kumpainekin on jo mullan alla niin paha mennä kysymään niiltä, mut muistelisin et toisella ois ollut pleikka siellä mukana ja toisella läppäri. Mut en nyt varmasti muista ku aikaa männyt. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Eikö kellään ole tietoa ridiksestä? Nettisivut ei oikein anna kuvaa mitä saa olla mukana. Pliis kaikki ketkä käyneet ni infoo jos vaan viitsitte, kiitos!!!
Mulla ei ole kokemusta kyseisestä paikasta, eikä niiltä nettisivuilta välttämättä pelkästään löydykään kaikkea mahdollista tietoa, mutta soita tai laita mailia sinne Ridasjärvelle, hyvä ihminen, niin asiat saattaisivat selkiytyä paremmin . Paljon parempi konsti tuo on, kuin täältä kyseleminen. Jos joku on ollut tuossa paikassa esim. 10 vuotta sitten(En tosin tiedä, oliko Ridasjärveä vielä silloin), niin säännöt ovat saattaneet muuttua paljonkin. Lisäksi se, onko ko. mesta hyvä paikka vai paska paikka, on aina jokaisen subjektiivinen kokemus, vaikket toki ihan tuota kysynytkään. Luulisi niiden myös lähettävän sulle edes jotakin infoa talon käytännöistä ennen kuin sinne menet, kun kyseessä ei ilmeisesti mikään akuutti hoitoonjoutuminen kuitenkaan ole
.
Joo ei ole akuutti tilanne, bentsojen lopetus ja jonkin muotoista kuntoustusta. Piti mennä jo marraskuussa, mutta sossun kanssa tuli kiire ja siirty nyt tähän ajankohtaan. Ei sieltä mitään infoo ole tullut ja marraskuussa kun olin jo pakannut niin soitin kyseisestä asiasta, niin ainakin ns. nettipuhelimen/älypuhelin sai ottaa mukaan(kun en silloin läppäriä omistanut). Luulis et saa ottaa läppärinki ku onhan noi älypuhelimet vähän kuin miniläppäreitä. Mut tosi huono on ainakin tiedoitus kyseisestä paikasta ja täällä on semmoinen mukava a-klinikan lääkäri mikä ei tunnu tietävän oikeen mistään mitään. Käski ottaa omat lääkkeetkin mukaan sinne.
No nyt vuosi bupren lopetuksesta ja enää olis noi benjot, niin loppuu toi aivojen kemiallinen sekoittaminen. Pitkä ja tuskainen on vuosi ollut mutta yhtään en kadu päätöstä korvaushoito jonosta lähtemisestä katkolle!
^ Edelleenkin mä kehotan sua soittamaan sinne, etenkin, jos asiat viime kerrallakin selkiytyivät sillä tavoin . Vilkaisin noita Ridiksen sivuja, enkä mäkään sieltä mitään kovin tarkkoja ohjeistuksia löytänyt, siis ihan pikaisella silmäilyllä, mutta olihan siellä yhteystiedot(puhelinnumero ja sähköposti), joihin käskettiin ottaa yhteyttä, mikäli lisäinfon tarvetta ilmenee. Ei se soittaminen tai meilaaminen välttämättä hullua hurskaammaksi tee, mutta tuskin siitä mitään haittaakaan voi olla
.
Laittakaa infoa please Ridiksestä ja sellaista mitä sieltä ei soittamalla saa. Esim. Onko Nazi henkilökuntaa , saako kunnon lääkityksen ja kuinka nopeasti tiputetaan ,tuleeko mielivaltaisia uloskirjoitus määräyksiä, voiko pariskunta mennä eri aikoihin ja kuinka pitkäksi ajaksi saa alkuun maksusitoumuksen pääkaupunkiseudun Fattasta. Tervalampi on tuttu itselle ja voin sen kehua maasta taivaisiin, munkkisaaren katkoon verrattuna, missä ensin työnnetään melkein väkisin britloja ,seuraavaksi Sairaalaan ambulanssilla sydänfilmeihin ,kun paineet vähän alhaiset ja edes kahvirahaa ei mukaan sallita(kun niillä parilla eurolla varmaan ostetaan huumeita) vaikka pakkohoidossa en ollut. Ja päivä tämän jälkeen kirjoitetaan ulos ,koska käynyt toisen potilaan ovelta jotain kysymässä, meneekö osaston ainut Nainen saunaan vai voidaanko kundien kanssa käyttää myös Naisten saunavuoro.
Onko siellä korvaushoitolaisia, paljon potilaita ,jotka ovat vastoin omaa tahtoa siellä ja vetääkö porukka kamaa paljonkin,kun itsellä ainakin tarkoitus olla ilman siellä katkolla ja myös dokaamatta ,mikä on valitettavan yleistä noissa paikoissa ,kun lähdetään porukalla lomille.
Suurimpaan osaan näistä kysymyksistä ei vastausta saa soittamalla tai Googlen kautta.
Muula on muutamia kavereita ollut siellä tässä vuosien saatossa, mutta ainoa ketä ollut lähiaikana niin jo mullan alla. Muut taasen olleet vuosituhannen vaihtees niin metodit todennäköisesti sekä säännöt muuttuneet. Muuten olen kuulluut pelkkää hyvää kyseisestä paikasta. Itse kun soitin sinne syksyllä ja kerroin oman lääkityksen niin niissä ei ainakaan ollut semmoisia mitä siellä ei olisi ollut. mut aika vähäiset noi mun lääkkeet enää---->mirtatzapiini, Xanor, atarax ja melatoniini (reseptillä). Voin pistää tänne jotain juttuja kun huomenna menen jos vaan saa nettiä käyttää siellä.