Reseptin uusimisesta, vastatkaa please :)

Mä olen käynyt 100 kpl Xanoreita 9.2. Annostus on 2xpäivässä, mutta tarvitsisin niitä jo maanantaina tai tiistaina viimeistään. Miten tarkkoja apteekit on noista iteroinneista? Riippuuko apteekista vai miten niissä yleensä menetellään?

Kiitos, jos viitsitte vastata :slight_smile:

Täällä missä asun katsotaan päivälleen että kun kaikki on mennyt ohjeen mukaan niin seuraavana päivänä saa vasta
jos sit lääkäriltä tulee lupa jonku loman tai reissun takia miks pitäs saada aikasemmin.

Pienemmistä apteekeista olen saanut enintään neljä päivää aikasemmin, kun oikeesti ois pitänyt. Sinulta puuttuu melkein 20:n päivän lääkkeet, kyllä ne apteekissakin jotain hoksaa.

Mee apteekkiin ja pyydä että soittavat lääkärillesi. Keksi joku syy miksi lääkkeet pitää saada ennenaikaisesti. Ite oon käyttänyt syyksi esim. että lähden reissuun.

Tosiaan joo kattoo xantut, rivat, ylipäätänsä bentsot. tramalit ja vahvemmat melko tarkkaan päivälleen. Tietty jos saat reissuun etukäteen ennemmin, mutta sekin taasen vaan siirtää sitten sitä 50päivää sinulle ja taas olet samassa selityksessä ellet jätä syömätä seuraavasta respasta useita päiviä. Joskus olen hakenut viikkoa ennempää, olisko ollut xanttuja vai tramalia tjsp niin kirjoittivat kyllä reseptin, mutta missä oli lisämerkintänä, että saa vasta luovuttaa viikon päästä… eli ei mennyt läpi, että olisin saanut käydä heti hakemassa, kuitenkin respa oli valmiina sitten siksi päiväksi kun oikeasti kuuluisi hakea lisää.

ff

Itse haen Rivatlit ja Tenoxit aina viikon etukäteen. Kerran kun piti mennä hakemaan Tenoxeja otin vahingossa Rivatril reseptin mukaan. Minun olisi pitänyt saada 2 x 100kpl purkkia 45 päivän päästä ja nuori farmaseutti tyttö antoi lääkkeet minulle. :astonished: Välillä olen saanut huomautuksen apteekissa kun olen hakenut 7-10pv etuajassa bentsoni: Jaa, sinun kohdalla on näköjään ennenkin joustettu :slight_smile:

Nyt kyseessä uusi resepti ja siittäsyystä eka käynti yksityisella kun omalääkäri panis asian kuntoon jo 8.6.11 ja en jaksa enään odottaa, Tramalit 400mg/vrk ja Lyrikat 600mg/vrk lopetettiin seinään tai sain 8 kpl 150mg Lyrikaa. Ei oikein elämä maistu ja aikaa tilatessa sanoin että on nippu papereita enkä tule neuvottelemaan mistaan pannacodeista vaan kipulääkkeistä. Lopetan itse tämän vapisevan särkevän elämän irvikuvan jos nyttekkään ei helpotusta tule.