Resepteista

Menen terveyskeskukseen/yksityiselle ja määräävät xanoria.niin voivatko lääkärit katsoa potilastietojani?
Antavatko he reseptia jos syön tällä hetkelle oksynormia ja lyricaa?

ps… määrätäänkö terveyskeskuksessa hyvin lääkkeitä?

Kokemuksia? :slight_smile:

eli oot menossa lekurille ne määrä xanoreita ja sit mietit määrääköne niitä sulle :laughing: mikäköhän pointti täs kysymykses oli? niin ja sitä vartenhan ne potilastiedot on et niitä voi tarkastella.

Mistä tiedät että ne määrää sulle xanoreita? terveyskeskuksesta tuskin edes saat niitä vaan ne ohjaa sut jollekin lääkärille joka päättää mitä sulle määrää mutta en usko että ihan noin vaan saat xanoreita jos sanot että haluat niitä. Yksityiseltä voisit ehkä saada mutta et välttämättä vahvinta annosta jos kerran lyricoita käytät koska lyricat boostaa niitä. Minun potilastietoja ei yksityisellä ainakaan katsoneet.

Ei yksityislääkärit näe terveyskeskuksen potilastietoja mistään ellet niitä itse heille toimita, ja toisinpäin sama homma. Saman yksityisen lääkäriaseman eri lekurit näkee toki kaikki toimenpiteet mitä on tehty ellei sitä kiellä, kysyvät sitä sellaisella “suostutko potilastietojesi luovuttamiseen” -lomakkeella kun asioi ensimmäistä kertaa.

Helvetti kun asia olisi tuossa fckin omassa jutussa näin, eteen paperi jossa koko stnan etelä-suomen lääni ja kaikki tiedot näkyvät sairaalaan. Sanoin vain että “kiitti helvetisti, tietää että turha lähteä sairaalaan jos luut katkeaa kun saa sen YHDEN piikin Oxynormia ja sekin haasteen pelossa”; kotiin parasetamolilla! Olisi halvempaa hoitaa eutanasialla, sntan lekuri kun ei voi ajaa sitä asiaa… Eipä siinä muuta, mutta mitään ei ahdistukseen eikä masennukseen; kivusta puhumattakaan…

No jos eutanasian haluaa, joutuu vaihtamaan maata. Ensin voi varmasti yrittää maata jossa lääkeet eivät ole kiven alla, pomminkestävään pakettiin pakattuna…

Koulussa kannattaa hyväksyä jos kaikilla vaitiolovelvollisuus (=kline, th, kuraattori); julkisiin en luottaisi HETKEÄKÄÄN! Silloin riittää yksi puhelu…

Onko se 2014 jolloin pelkät e-respat pakollisia??

onko etelä pohjanmaalla mitään lääkäriasemaa mistä voisi saada lyrica respan? mehiläinen???

Varmasti sitä sinulle määrätään, jos vaikuttaa siltä, että sitä lääketieteellisistä syistä tarvitset.

Kyl mä katsoisin peiliin jos on ongelmia saada lääkkeitä ja miettisin missä se vika oikein onkaan. Ei oo ollut minkäänlaisia ongelmia saada lyricaa, bupree tahi xanoreita ja oonpa joutunut kertaalleen uusimaan päivystyksessä xanorin reseptin vaikkakin hoitsu leimasi välittömästi nistiksi. :unamused:

mikäköhän ois sellain kipulääke mikä auttais hermovaurioissa sais normilekurilta kun tramal ja kode ei oo vaihtoehtoina(lääkityksenä voxra) lyrica menee 300mg päiväs. ja saaks pubree normi respoilla tai oisko sille jotain vaihtoehtoa?

Juttele lääkärin kanssa vaikka Noritrenistä ja Norspanista. Myöskin tuon Lyrican annostuksen voi vielä tuplata jos on tarvetta.

tramalithan sielt sit tuli ja kipuihin auttaa paremmin ku vahvemmat opparit, onkohan toi epileptia kohtaus riski kuinka oikeasti mikään iso jos tramal annokset on 100-200mg vkr ja voxra 300mg, onko kellään kokemusta?

Kyllä veikkaisin, että on jo huomattava/varteenotettava. Tramadoli kuiten estää myös noradrenaliinin takaisinottoa, jotten ainut lisähyöty tuossa Voxrassa on dopamiinin takaisinotto. Eli siis suomeksi: kokeilisin olla ilman tuota Voxraa, ja katsoa, riittääkö pelkkä tramadoli tilapäisesti tuohon masennuksen (jos siis Voxra masennukseen on määrätty) hoitoon.

voxra on adhd:n hoitoon, aika varovasti oon tramalia ottanut(50-75mg aamulla ja ilta päivällä lisää noin 150-300mg/vrk) eikä mitään muuta oo tullu ku et aamupäivä on pieni euforia(voxra aiheuttaa sitä muutenkin mut huomannu selvemmin) ja vipinä päällä :smiley:

Alotin Voxran tuos pari viikkoo sitten. En tiä tuntuuko viel missään. Ei se mul ADHD:n takia ollu, vaan lamaannuttavan masennuksen. Eli virtaa elämään. Toivottavasti sopii mulle - taidan pyytää annoksen nostoa.

Vaasan keskussairaalassa on ihan kivenheiton päässä muita rakennuksia, tieto kulki niin että mun lupalappu faksattiin ja naapurin sihteeri printtas laput jotka faksattiin takas. Olen kahden viimeisen vuoden aikana antanu yli kymmenen lupaa, yksityiselle onnistui kun itse hain ja röntgen kuvat rompulla. Lääkärillä ei ole romppuasemaa niin vein ajoissa rompun mun taas EX työ kaverille ja lupa lisätä ne mun tietoihin.

Respojen pimitys ei enään onnistu käytti kelakorttia tai ei, ne on samassa. Mulla tarkistivat kun kaksi lääkettä yhdessä voi olla vaarallista, lekuri sanoi että tuo lahopää kyllä kestää. Ihan sama mihin apteekkiin menen ku ovat Erespojja, hieno homma kun lähiapteekissa kaksi tuttua farmaseuttia ja uusivat respat ja tilaavat teemut/pamit ku niitä ei muut niin paljon syö, nytkin soittivat että lääkitystä on lisätty ja tuu hakeen. Syynä keskussairaalan neurologin käsky hakea lisää troppia enkä ole hakenu, mulla on repullinen vanhoja ja nyt määrät nostettu. Haen kyllä ku olen reissussa ja lääkekatto on täynnä niin saan vielä toisen satsin jolla pärjään ensi juhannukseen. Kaapit vaan niin täynnä etten tiedä mihin mahtuu, teemuja 5 avaamatonta ja sama pameissa, nyt pitäis syödä lisää vaikka vanhatkaan ei maistu.

itelle ainut masennus lääke mitä voi syödä ilman pahoja sivuvaikutuksia ja itellä on kohottanut myös mielialaa ja paljo tehokkaampaa piristettä ku kahvi :open_mouth: itellä taidettiin nostaa 3 viikon sisällä 150mg-> 300mg

Yes! Samoilla raiteilla…

Kyllä muuten tänä vuonna 2016 näkee !

^ Siis viime vuonna tarkoitit varmaan…?
Ja eipä muuten näe vieläkään, jos kiellät kaikkien potilastietojen luovutuksen niin sillon ei näy yksit.lekurin ja kunnallisen hoidon välillä, eikä näy eri kaupunkien/kuntien sairaaloiden välillä.!

Niin. Kanta.fi:ssä ihan erikseen sitä kysytään ja sinne se jää muistuttamaan että “et ole vielä luovuttanut potilastietojasi” jne mutta ei sitä tarvitse klikata ellei ihan välttämättä halua :unamused: Jos on jotain apteekkisopimuksia tms. niin homma voi olla eri.