Reilu 3 viikkoa raittiutta, ajatelmia

Uskoin suuren valheen juodessani. Olin vkonloppujuoja (to-la -tyyliin).
Uskoin sellaisen valheen, että olen erilainen kuin muut ihmiset, että minä
joudun ja haluan elää yksin, että minä tarvitsen hirveästi pinnallisia virikkeitä ja
tylsän arjen keskelle suuria tunteita ja erikoisia fiiliksiä. Nopeutta siis.
No, viina antaa sitä, ja myös valheellista lisäenergiaa. Verot maksetaan toki myöhemmin,
ja korot kanssa.

Nyt kun raittiutta alkaa olemaan reilustikin (ei siis mitään 2-5 päivää kuten normaalisti) takana,
niin alkaa hieman ajatteluprosessit tasaantumaan. Tätä jatkuu kuulemma vielä useita kuukausia.

Uusia havaintoja: en halua elää yksin, haluan sittenkin kuulua ihmiskuntaan, en olekaan mielenvikainen
enkä ihmishirviö. Olen arvokas, vaikka olen tuntenut suurta arvottomuutta, itseinhon määrä vähentynyt
huomattavasti, olen alkanut laihtumaan, mieliala alkaa olla yleisesti valoisampi, vaikkakin mielialat
edelleen heittelehtivät (joka on erittäin ymmärrettävää, kun jättää hermomyrkyn pois). Myös luovuuden
pilkahduksia alkanut esiintyä. Käynnit AA:ssa ovat olleet suurelta osin erittäin hyviä ja opettavaisia.
Lukuisat AA-kirjallisuuden tärkeät pointit tuntuvat helpottavilta, kuten tajuaa sen, että kyse on sairaudesta,
tunne-elämän häiriöstä, minun ei tarvitse soimata itseäni, eihän leukemiaa sairastavakaan soimaa itseään.

Raittius on iloinen asia, ja raittiina huonot fiilikset ovat paremmin hallittavissa kuin kännissä ja krapulassa.

Kiitos raittiista päivästä!

Kiitokset kokemuksista garde.! Pidetään asiat yksinkertaisina. Halutessamme elää, olemme raittiina, tänään.

Jep, raittiina huonot fiilikset todella ovat paremmin hallittavissa, kuin kännissä. Hyvätkin fiilikset mielestäni ovat. Ihan jokainen kännissä saatu mainio ajatus ei lopulta niin mainioksi osoittaudukaan.

Voimaa jatkoon! Viinapirulle potku persuuksiin.

Kiitos! Ja samoin teille raittiutta ja ihanuutta elämään!!!