Hei
Olen aiemmin kirjoitellut tuolla lopettajien puolella, mutta sattuneesta syystä kirjoittelut on olleet tauolla pidemmän aikaa… Suoraan sanottuna en usko, että tässä elämäntilanteessa pystyn kokonaan juomista lopettamaan, joten siirrynpä tänne puolelle. Voi olla, että tämä vähentäminen on minulle pahimman luokan haihattelua mikä on tuomittu epäonnistumaan, mutta yrittänyttä ei laiteta! Tavoitteeni on tästä hetkestä eteenpäin vähentää juomistani niin paljon kuin mahdollista, ja myöskin raportoida tänne ikäänkuin itselleni muistiin jos menee hyvin, mutta myös silloin jos asiat menee pieleen.
Yleensä tulee otettua 10-15 olutta päivässä, joskus harvoin vähemmän, ja vielä harvemmin nollapäiviä. Tämän lisäksi on sitten ne kerrat kun tulee lähdettyä ns. ryyppäämään, eli tuo yllämainittu oluen juonti on sellaista omissa oloissa tissuttelua. Elelen kaiken lisäksi itsekseni, joten vähän liian helppoa on käydä tossa lähikaupassa ostoksilla.
Noita lopettamisyrityksiä on viime vuosilta useita, joten juomattomuudesta ja sen hyvistä puolista on mulla kokemusta. Ehkä viimeiset 5 vuotta olen säännöllisesti, noin 2-3 kertaa vuodessa onnistunut olemaan suunnilleen kuukauden juomatta. Niin ja olen siis nelikymppinen mies, ja alkoholin käyttökokemusta on teinivuosilta saakka, ja valitettavasti määrät on nousseet tasaiseen tahtiin. Painoakin on tullut 30 kg oluen voimalla, mikä myös ottaa päähän kun nuorempana olin hoikka ja hyväkuntoinen. No mutta, ehkä tästä pikkuhiljaa saa asiat kääntymään parempaan suuntaan! Tänään tuli päivällä otettua 8 pikku tölkkiä, ja huomenna tarkoitus olla kokonaan juomatta.