redredwine astuu joukkoon

Heippa.
Luin vähän ajan viestiketjuja ja ajattelin että tämä on paikka mullekkin!
Olen kotimamma, kahdestaan puolitoistavuotiaan kanssa syvällä metsässä.
Alkon käyttö oli jo ennen tytön syntymää ongelma, ainahan piti juoda suruun ja iloon, ja
aina liikaa. Sitä kaikkea on kestänyt lähinnä 10 v, joskus kapakoissa ja kavereiden kanssa
ja joskus lopuksi yksinkin. Lapsen odotuksen aikana en ottanut kun kerran lasillisen viiniä. Ja hänen
syntymänkin jälkeen pysyi sama, joten oli varmaan yhteensä noin 1,5 vuotta juomatta.
Mutta yllättäen vanha “kaveri” viini ilmesty taas. Ja aika äkkiä sai yliotteen. Olen viimeisen ajan
käyttänyt todella paljon viiniä, viime viikkoina litran päivässä. Sitten kun kukaan ei näe. Lapsen
hoidan hyvin, silloin en juo, mutta kun mies tulee kotiin, rupean salassa tissuttelemaan. Hyi h…i!
Nyt päätin että se saa riittää. Päätin tehä ISON MUUTOKSEN. En ehkä ole valmis koko ikäni olematta
viiniin koskematta, mutta tavoitteeni olisi alustavasti- ne ratkaisevat 3 vkkoa ilman tippaakaan
ja sitten juhlissa MAX " LASIA viiniä, eikä salapulloja. Saattaa varmaan tulla monta kompakiveä,
mutta toivottavasti on kanssataistelijoita, kenen kaa voi vaihtaa ajatuksia ja hypätä kivistä yli.
Askel kerrallaan. Veni, Vidi, Vici, eiks niin :slight_smile:

hei redredwine, mites on mennyt?

Moi redredwine,

Kuulostaa tutulta minullekin. Nuorena viiniä kului kauheita määriä. Sitten tulivat raskaudet, lapset (mulla on 3 lasta), imetykset ja yövalvomiset, ja olin yhtä soittoa varmaan kolme- neljä vuotta ihan raittiina. Nyt nuorimmainen on neljä, ja parina viime vuonna olen taas ottanut tavaksi juoda, yleensä yksin kun lapset ovat nukkumassa (mies on matkatöissä). Jos mies sattuu olemaan kotona, niin sitten korkataan pullo ns. “yhdessä” siten, että alkoholiongelmaton mieheni juo pienen lasillisen ja minä loput siitä pullosta.

Hyvä että olet herännyt huomaamaan tilanteesi. Yritetään yhdessä eteenpän. Itse olen käynyt tuolla lopettajienkin puolella, mutta kokonaan lopettaminen tuntuu tosi vaikealta, vaikka ihan hyvin tajuan ettei kohtuukäyttö oikein onnistu.

Mun “oma” ketju on tuo “uusi ulkosuomalainen vähentäjä ilmoittautuu”.

Kuulumisiin :slight_smile: