RC:n ja Vaeltajan ikioma kinausketju

Tässä teille vapaa foorumi:

Kumpi kummittaa tykimmin? :mrgreen: Antakaa mennä!

Alkaa olla valmista.

Mutta, kun täällä ei ole mitään mistä kinata…
Hmmm…

RC, olen kuullut ettei Vaeltaja usko että sinulla mukamas on ns. terveen paperit! ja, hänestä sinusta ei ole päihdealan ammattilaiseksi.

Vaeltaja, RC ei usko sinun olevan toipunut, hän väittää sinua edelleen sairaaksi(kuten minäkin). Itse asiassa hän ei edes usko sinun olevan raitis.

Mitäs tuohon sanotte?

^ Hih, no kyllä mä uskon Vaeltajan sillä tavalla “raittiiksi” ettei hän nauti alkoholia vaan kammoaa simaa ja yskänlääkkeittäkin. Ns. tekninen raittius on ihan okei termi.

Sulla pyörii nyt levy paikallaan kuin hmmm… kolmen promillen humalassa ikään näiden koulussa näyttämis -höpinöidesi kanssa. :slight_smile:

Meillä ei nyt tällä hetkellä ole meneillään mitään alkoholismin psykologiaa käsittelevää tehtävää, mutta kyllä mä joskus jotain tuon tyylistä saatan kirjoittaakin. Aihehan on todella mielenkiintoinen ja loputon. Huom! Olisi kuitenkin asiallista ja tahdikasta, jos kaikki kouluunkäyntiini tai eri ammatteihin liittyvä jätettäisiin keskustelun ulkopuolelle.
Minä tähdennän edelleen, että minä en ole Plinkissä töissä enkä varsinaisesti opiskelemassa, vaan olen täällä ihan yksityishenkilönä ja entisenä päihdeongelmaisena.
Kun haluan jutella omasta työstäni tai koulusta, siihen on olemassa eräät kyseisen ammattialan omat foorumit. Täällä Plinkissä minä en halua esiintyä minkään ammatin edustajana.
En edes esim. fast food -alan edustajana, vaikka semmostakin hommaa olen joskus tehnyt… : )

Kumpi tykittää kummemmin? :laughing:

Tässä on vähän järeämpi ase käyttöön

Se siitä pyynnöstä sitten, jonka aiemmassa viestässäni ihan korostettuna esitin. :unamused:
Sinusta ei ole enää edes kinastelemaan kanssani ilman että pyörällä oleva pääsi alkaa sotkemaan asioihin sellaisia epäoleellisuuksia kuin kuin jokin toisen asteen tutkintoon johtava opiskelupaikka.
Minä en edes tiedä mitä sinä teet työksesi tai olet opiskellut, saati että tekisin vieläpä jonkun muun koulunkäynneistä tai duuneista jonkinlaisen kivulloisen päähänpinttymän ja pakkomielteen.

Ja tuo “kirjoitusten näyttämis” -hölynpölyn on pakko olla jonkinlainen pitkäksi venyvä outo vitsisi. Jos olet ihan tosissasi, pelkään sinun olevan vähintään avohoidon tarpeessa.

PS. Vain otettu lääke auttaa. :slight_smile:

RC, kirjoitusten näyttämisprosessi voi olla kivulloinen, mutta uskon, että lopullinen, osaltaan määrätietoiseen kummittamiseen perustuva vapautuneisuus häämöttää sen prosessin päässä. Kaikki päähänpinttymät raukeavat silloin. Tulevana päihdealan ammattilaisena ymmärtänet tämän.

Jos kokonaisesta kirjasta näyttää vain muutaman sivun niin olettaisin että sinäkin haluaisit tietää mihin ne sivut liittyy? Minä ainakin haluaisin.

Sinähän olet osoittanut tuota vertaistukeasi RC:lle jo vuosia, ja silloin olisi tarkoituksen mukaista näyttää täältä kaikki teidän väliset kirjoittelut. Kun ottaa kirjoitustesi tason huomioon niin se se vasta olisikin ihmisten aliarvioimista ellei jopa vielä pahempaa.

Minusta tuollainen alustus olisi rehellinen ja aivan paikallaan.
Ehkä sinunkin, Vaeltaja, olisi hyvä alkaa olla rehellinen itsellesi ja muille, ja jatkaa keskustelujasi kummisi kanssa. Tietysti jos kummisi on samassa jamassa kanssasi, niin silloinhan sekin on turhaa.

Asia alkaa valjeta nyt toden teolla…

Täten ehdotan, että RC järjestää oppilaitoksessaan rehellisyyteen ja kaikinpuoliseen avoimuuteen perustuvan kirjoitusten näyttämistilaisuuden, johon voivat osallistua myös ulkopuoliset tahot. Tilaisuutta varten organisoitakoon myös etukäteen erilaisia kummittamistyöryhmiä tarkoituksenaan lisätä kummi-kummilapsi-alistussuhteiden toimivuutta sekä joustavuutta päideongelmaisten ja päihdealan ammatilaisten keskinäisessä yhteistoiminnassa. Tilaisuuden järjestäjätahojen sekä niiden yhteistyökumppanien toimesta laaditaan lopuksi julkilausuma, jolla tähdätään päidetyössä käytettävien kivulloisten toimintametodien yhä pidemmälle menevään tunnettuuteen sekä päihdeongelmaisten että ylipäänsä kaikkien aiheesta kiinnostuneiden keskuudessa.

Höpinäsi aiheuttavat jo täällä anonyymilla foorumilla sen verran vaivaannuttavaa myötähäpeää, että ihan omalla nimelläni minä en tosiaan kehtaisi tunnustaa viihtyväni jankkaamassa netissä jonkun anonyymin egomaanikon kanssa. Siinä olet kyllä ihan oikeassa. :slight_smile:
Mutta kun alkoholismi ja etenkin alkoholistinen persoona ovat kuin ovatkin mielenkiintoni kohteena, saan kyllä juttelustamme ihan pientä vapaa-ajan huvitusta.

Asiasisällöltään (mitä tulee alkoholismiin ja alkoholismin ilmenemismuotoihin) samankaltaisia asioita kuin Plinkissä tulen varmaan joskus pohtimaan ihan omalla nimelläni ja naamallani jossain. Kenties juuri työhön tai kouluun liittyen.
Erityisen mielenkiintoisia ilmiöitä on esim. toipumisohjelman valjastaminen pönkittämään omaa pullistunutta egoa. Toinen mielenkiintoinen -joskin paljon traagisempi- aihe liittyy alkoholismiin ja vanhemmuuteen.

Erityisen kiinnostavaa on, että jonkun toisen ammatinvalintaa asettaa kyseenalaiseksi henkilö, joka on sekä alkoholisti että vanhempi: isä. Hän sanoo, että jonkun vastuullisen ammatin edustaja voi saada paljon pahaa aikaan. Se on totta, ja sellaiset tapaukset ovat harvinaisia mutta valitettavia.
Totuus kuitenkin on, että jokaikinen meistä voi saada paljon pahaa aikaan ihan ammatista riippumatta.

Paljon yleisimpiä ovat tapaukset, jossa se paljon pahaa aikaan saava on vanhempi: isä tai äiti. Ilmeisesti vanhemmuus ei ole kaikkien mielestä vastuullista. Lapsia voi tehtailla humalassa ja pilleripöhnässä, humalassa ja pilleripöhnässä kelpaa hoitaa isin tai äidin tehtävää. Sehän ei ole mikään ammatti, nääs.

Lasista lapsuutta ei kylläkään pyyhi pois mikään myllyhoito tai rahaa lypsävä sinnesota -laitos, vaikka sinne syytäisi 50 000 euroa. Raitistuminen on tietty ainoa minkä juoppo vanhempi voi tehdä, mutta sekään ei pyyhi pois kaikkia arpia.
Lasisen lapsuuden läpikäyneenä minä, ja moni muu tietää tämän.

Sosiaali- ja terveysalan ammattiin edellytetään sentään vaativan näyttötutkinnon suorittaminen.
Vanhemmuuteen ei sellaista tarvita. Ikävä kyllä.

Ilmeisesti vanhemmuus ei ole kaikkien mielestä vastuullista.

^ Ja sitten kun ammattiauttajien pätevyyttä kritisoivien isukkien ja mammojen jälkeläiset aikanaan kuormittavat päihde- ja mielenterveyspalveluita, ei kannata enää niinkään soimata ammattiauttajia siitä soveltuvatko he alalleen.
Silloin on syytä tuntea pistos sydämessään siitä, soveltuiko itse humalassa hilluvina isukkina tai pilleristi-äitinä vanhemmuuteen.

Mitä mieltä omasta edusta piittaamaton alkkis-isukki on minun alkoholismiin ja vanhemmuuteen liittyvästä pohdinnastani edellisellä sivulla? :slight_smile:

^ Tämän pitäs olla RC:n ja Vaeltajan kinausketju, ja toi spede ei oo edes huomaavinaan mun kirjotuksia enää! :angry: :frowning:

Otan juuri parhailaan yhteyttä erääseen opettajaani näyttötutkintooni liittyen ensi viikolla, don’t worry. :slight_smile: Hommat kyllä edistyy ihan hyvään suuntaan.
Ja keskustelu koulustani ja ammatistani loppuu nyt tähän, ja keskustellaan muista asioista, koska minä olen Plinkissä viettämässä vapaa-aikaa . Tämä tiedoksi sitten muillekin kuin Vaeltajalle.

Ottaisitko sinä, Vee, nyt kantaa alkkiksen sopivuuteen isäksi ja vanhemman rooliin? Minullakin on siihen nimittäin näkökulma!

Siitepölyallergia pikkasen vaivaa, muuten kaikki ok. :slight_smile: Kiitos, terveyttä ja pitkää päivää sinullekin.

Kinaamisiin en ota kantaa, mutta jos teet kuten sinulta on pyydetty, niin keskustellaan sitten, miten se vaikutti sinuun ja mahdollisuuksiisi edetä johonkin suuntaa.

Ei ole. Niimpä minun ei tarvitse yrittää kiemurrella irti aiheesta. Minulla oli sentään lasinen lapsuus; alkoholisti-isä, joten tunnen aiheen aika hyvin. Lisäksi kaveripiirissä on muutama muukin lasisen lapsuuden kokenut, plus ainakin yksi insestin uhri.

Mitä ajatuksia sinussa herättää alkoholistin hilluminen perheen päänä? Olet suominut ja retostellut minun soveltuvuuttani alalle jonne haluan ja jonne olen hyvää vauhtia menossa. Siihen minut testataan sentään moneen kertaan osaavaksi sekä käytännön että teorian tasolla.
Testataanko alkoholistien soveltuvuus vanhemmiksi, kun he viina- ja pilleripäissään alkavat lapsentekohommiin vailla huolta huomisesta, ja lahjoittavat jälkikasvulleen lasisen lapsuuden riemut.

Sinä vonkuat että näytä näytä oi näytänäytä kirjotuksiasi koulussa. TÄMÄ aihe on niitä joista saattaisin koulussa kirjottaakin, sillä tämä sopii joihinkin teemoihin siellä. Onhan meillä ollut puhetta joskus mm. huostaanotoista.
Vaeltaja, millaisessa tilanteessa sun mielestä muuten huostaanotto on ainoa vaihtoehto?

Vaeltaja, alkoholismi periytyy ja lapsena kotona opitut käyttäytymismallit siirretään omaan elämään. Maailma on pieni, sinun kakarasi saattavat olla jonain päivänä minun asiakkaitani.
Sitten voit pohtia, olenko minä soveltumaton alalleni vai olitko itse joskus soveltumaton vanhemmaksi.

:slight_smile: Tällä henkilöllä ei ole vakituista lääkitystä. Me kysymme: pitäisikö hänellä olla?

[size=85](Kyllä, kyllä! : ))[/size]

Ei jumalauta… :laughing:

Siihen löytyy loistava luonnonmukainen hoitokeino iltasanomat.fi/hyvaolo/suhte … id=1679674 Minäkin toivoisin edes pikkasen oireita, niin pääsis kunnolla hoitamaan sitä :wink: