Rauhallista joulua

Näin yhteisesti kaikille rohkeille kotikanavalaisille haluan toivottaa rauhallista joulua ja kaikkea hyvää uudelle vuodelle.

Olen nyt vuoden ajan sydämellä seurannut moninaisia selviytymistarinoitanne, olen onnellinen jokaisesta eteenpäin astutusta askeleesta kohdallanne. Omaa tarinaani ei ole täällä, olen itse ollut näitä juovia osapuolia, nyt tulee joulupyhinä vuosi raitista elämää täyteen. Kuitenkin monta samankaltaista oman elämäni tapahtumaa olen täältä saanut lukea. Toivottavasti he, jotka eivät vielä ole uskaltaneet liittyä kirjoittajien joukkoon, ottavat rohkean askeleen ja tulevat mukaan, yhteinen voima kannattaa käsivarsillaan heikompia. Moni varmaan saa voimaa pelkästään lukemalla täällä, sekin on hyvä asia. Elämä kantaa, vaikkei aina siihen jaksa uskoakaan.

Hyvää Joulua tuulenviemää ja kaikille muille palstalaisille.

Näin aamutuimaan, yksin valvoessa mietin, että mitä jos olisin valinnut toisin…

Mutta miksipä se jossittelusta muuttuisi, siispä taidankin elää nyt näin tämän Joulun ja ehkä ensi vuonna toisin. Paljon olen muuttunut vuoden aikana, vahvistunut henkisesti, kasvatellut siipiä. Ja tiedän, että kyllä ne kantaa, kun on aika… Nyt tiedän senkin, että viimeisin vuosi on ollut tärkeä vuosi, vaikka ei se kovin helppo ole ollutkaan. Jotkut asiat ovat paremmin, kuin vuoden alussa ja jotkin asiat ovat tulleen määränsä päähän. Jos olisin valinnut kesällä toisin, niin arpoisin varmaan edelleen, että teinkö väärin. Nyt tiedän. Mutta varmasti mietin samoja asioita uudelleen ja uudelleen, vaikka nyt tiedän enemmän.

Ensi vuonna opettelen elämään, muutenkin kuin vain päivä kerrallaan.

Rauhallista (tällä on vähän eri merkitys kuin sillä joulukortin rauhalla) joulua plinkkiläisille rakkaille ja perheille!

Toivon teille parasta joululahjaa, mielen tyyneyttä ja irrottautumista alkoholismin vaikutuspiiristä: vaikka se olisi vain joulusaunaan meno ilman sitä elämänne onnellisuuden rajoitinta.

Meillä saunotaan ja syödään. Jouluaattona joitakin paketteja avataan eli palvotaan ensin materiaa ja sitten vähän henkeä: klo 22 mennään yökirkkoon, teen siitä minun uuden jouluperinteen.

Itselle ostin punkkupullon. Voi olla että sen loppu ehtii hapantua, olisi pitänyt pieni pullo vain ostaa. Lasillisen join eilen, oli ihanaa ja täyteläistä. Nautinto. Vapautta on myös se että sen nautinnon saa nauttia ilman että joku vetää aamuyöllä sen loppupullon, koska omat juomat loppuu: näin on ennen käynyt mm. joululahjashampanjalle.

Vapaus, rauha, tasapaino, riippumattomuus. Onnea tuleviin ponnisteluihinne, kultaset! Olette minun elämäni auttajia olleet jo vuoden päivät! Kiitos.

Kaks vain valveil on puolisoa,
juoppojen herttaisten nukkuessa…
Pullo kätköissää…ään
Pu…ullo kätköissään :smiley:

No älkää nyt loukkaantuko kauniin joululaulun muuntelusta…
Kansakoulussa jo opettaja huomautti minulle siitä, että lauloin: Hiljaa, hiljaa, koulun pellot kajahtaa!

Rauhallista joulua haluan minäkin toivottaa teille kaikille, ihanat vertaistukiystävät. Mukaan lukien pitkän matkan sukulaiseni, joka lukee palstaani ja kirjoittaa välillä sähköpostia… ollen näin henkisenä tukena :smiley: Toivon, että myös hänellä, samoin kuin muilla, on kaikki hyvin jouluna, ja pystymme kaikki vähän rauhoittumaan välillä. Ja lähtemään tuorein voimin uuteen parempaan vuoteen. Sillä se on parempi, jos päätämme niin! Näin uskon :smiley:

Meillä varmaan joulu on ihan rauhallinen, emme mene minnekään, meille ei tule ketään, alkot ovat sulkeutuneet eikä keskikaljasta tule vaaralliseen kuntoon. Lässhyn lässhyn ja höpö pöpö kuntoon toki tulee, mutta menköön ne pöpinät toisesta korvasta ulos.

Jokainen nauttikoon joulusta tavallaan. Kunhan stressi unohtuu hetkeksi. Jos mahdollista.

sydämellisin terveisin
Rinalda :smiley:

Hyvää, rauhallista ja raitista joulua kaikille!
t. ikuinen optimisti :slight_smile: