Ramppen nurkka

Terve kaikille,

Ongelmana alkoholi joo. Itse asiassa en hirveitä määriä juo, en edes pysty ns. perskännejä vetämään (varmaan joku fysiologinen juttu).
Mutta mutta, jokailtanen 6-8 olusta + pari tiukka snapsia päälle. En tiedä kuinka paljon läheiset huomaa, vaimo aina joskus huomauttaa. Tämä rajoittaa tietenkin mun sosiaalista elämää, itse asiassa kyllä se päivän kohokohta on kun saa sen ekan tsipattua auki. En juo siis niin, että muut näkee paitsi joskus. Eli suomeksi kaappijuoppo. Tämä olotila kyllä vituttaa suuresti !! Lisäksi muutun aina alkoa vedettäessä, en väkivaltaiseksi mutta sellaseksi juroksi ja yleisest vaihaiseksi, lapsetkaan ei siitä kyllä tykkää enkä minäkään.
Tätä nyt on jatkunut jonkun nelisen vuotta ja haluaisin kyllä jo saada tälle lopun. Välillä tulee päiviä kun voi jo huonosti ja pelkään, että tulee fyysysiä ongelmia tän perkeleen läträyksen kanssa. Pikkuhiljaa tässä kerää rohkeutta ainakin vähentää, en tiedä voinko edes sitä tehdä vai pitäskö kokonaan lopettaa niinku tupakin kanssa tein …

Mukavaa viikonloppua kaikille!

jos mennään tilastojen mukaan (eivät valehtele) niin sun muija ei jaksa koko elämä tota katella.=tulee ero - ryyppäät vielä rankemmin 1-5 vuotta - yrität itse lopettaa (jos olet hengissä) - sinnittelet sen jälkeen vielä 1-20 v että pystyt kyllä juoda kuin muut - huomaat että ei onnistu ja jos onnellinen loppu niin luovutat taistelun, huomaat että yksin et onnistu lopettamaan ja lopetat.

Jontte, oot todnäk oikeassa. En arvannukkaan että tämä lopetus vaatii noin paljon rohkeutta. eilen illalla vedin vain puolikkaan tölkin ja heitin loput pois. nyt on melko hyvä olo jo. kunhan muistaisi että se hyvä olo EI säily alkolla… mitä te olette sanonut kavereille naapureille perheelle kun ette enää juo. onhan noita alkottomia vaihtoehtoja jos haluaa joskus olla mukana esim naapureiden kanssa on usein pihajuhlia yms koska meillä samanikäsiä lapsia. Päätös tuolla muhii josko ottas eron alkosta kokonaan. Lopetin tupakankin tossa 8 vuotta sitten suoriltaa. mutta tämä on kyllä vähän vaikeampi joskin olisi todella vapauttavaakin. Toisaalta onhan tässä varmaan elämän oluet yms jo valmiilsi kiskottu ja haluan nähdä kun mun eka ja nelosluokkalainem kasvaa isoksi ja antaa hyvät lähtökohdat niille elämään.
tällasia miettii hän vähän sekavia

mutta mukavaa raitsta lauantaipävää jokikiselle!

on se kumma ajatus ja mistä juontaa että olisi jotenkin outoa olla raitis. Vai onko se, itse ainakin sitäkn mietin “mitä muut ajattelee” olenko outo?

Oletko kokellut Jeppe-juomapäiväkirjaa? Ite aloin pitämään sitä, ja olen todennut, että se on tosi hyvä. Tsemmpiä sinulle, miten sitten päätätkin muuttua, nin kyllä sinä vielä siinä onnistut! Vaikka alku ei ole helppoa, itellä ollut pari askelta eteen ja yks taakse, mutta eteenpäin kuitenkin… :laughing:

piti sit taas leikkiä, mökille.en ostanut oluita mutta löysin puolikkaan lekan viskii. no en siitä ole paljoakaan vetänyt mutta nyt jo kamala morkkis. pitää jessica kokeilla tuo päiväkirja joskin toivon et sieltä löytyy huomisesta lähtien vain vettä ja maitoa. Nyt ottaa päähän ja rankasti. taidan tästä kaataa loput pois ja mennä nukkumaan.

Vielä juomaton viinatippa ja raittius ei kerta kaikkiaan voi mahtua samaan päähän.

Minäkin retkahdin eilen, mutta edistystä on kuitenkin tapahtunut sen päiväkirjan ansiosta, ja matka jatkuu… Tsemppiä vaan, tiedän kyllä fiilikset, kun kauhee morkkis ollut päällä koko päivän :unamused: Lueskelin tänään tämmöistä, linkin löysin sieltä päiväkirjasta sosiaalisairaala.fi/koulutus … aisy_2.pdf :blush:

Maanantai, edessä viikko taas, vielä ei yhtään alkoa tällä viikolla, hieno niin.

Tein sen juomapäiväkirjan ja jos nyt oikein muistin kaikki niin 43 annosta = 67 euroa. Voi v…u !!
eikä mennyt eilinenkään ilman alkoa = 4 annosta piti rykästä eli tipaton syyskuu on jo pilalla heti.

Kyllä se nyt jumankauta jo alkaa riittää ainakin päätös muhii kokoajan ja taitaa se olla ehdoton sitten niin kuin
tupangin suhteen.

Syysaurinko paistaa nätisit, jolla mahdollisuus nautihan siitä. Itse olen töissä

On se vaan, ei helvata eilenkin meni kuutonen kaljaa puuhommia tehdessä. :imp:

Ihan offtopic mutta hitto repesin tälle Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla vaikkapa huonona esimerkkinä :smiley:

Millä helvatalla tämän juomisen saa poikki viime viikko oli vähän parempi mutta tälä viikolla sitä kaljaa on uponut sitten taas oikein komiasti …

Prkl, että ottaa päähän . että tälläinen tipaton syyskuu s…a!!

Pitää varmaan maanantaina ottaa taas kerran uusi yritys.

Mukavaa viikonloppua kuitenkin ja nautitaanhan nyt näistä viimeisistä lämmöistä.

Moro Ramppe!

Miksi vasta maanantaina, miksei heti? Ihan kuin antaisit itsellesi oikein luvan pämpätä viikonlopun yli kunnolla ja sitten maanantaina vasta ryhdistäytymistä, kun vapisuttaa vielä enemmän!

Ei se päätös lykkäämällä siitä miksikään muutu, jokainen juotu päivä vain tekee siitä hiukan haastavampaa .

Tsemppiä kuitenkin.

Kiitos Lumikulkuri!

Tuo on kyllä niiiiiin totta… :slight_smile:
Kait sitä jotenkin haluaa "päättää kunnolla, tehdä se päätös ja yrittää pysyä siinä, josko se on niin että tarvii jonkun tietyn tavoiteajankohdan …? samoin tein tupakin kanssa ja silloin se onnistui toki monen yrityksen jälkeen. Kuitenkin nyt on jo kahdeksan vuotta ilman sauhuja!

Tsemppiä sullekin!

hyvää sunnuntai-aamua!

pojan kaa käytiin verkoilla… aamukahvit valmistumassa. eilen taas se normi satsi oluita…:frowning:

Kuitenkin olen päättänyt: en enä tarvitse alkoholia ja näin olen päättänyt että se loppuu tänään se.lträys. helpoottava tunne. toki tiedän ettei se nyt ihan noin helppoa ole ja vaikeuksia tulee olemaan. päätösestä se kuitenkin kaikki lähtee…

mukavaa syyskuista.sunnuntaita kaikille!

Sunnuntai-iltaa!

Kova tsemppi päällä, eka vuorkausi ilman alkoa sitten ties millään menossa… On hieno fiilis nyt. Toivotaan, että se tästä lähtee !

:question: :question: :question:

Hyvää? Huomenta

Erittäin hyvin valvotun yön jäljiltä todella påirteänä töissä. Onneksi vähän heräsi tuossa töihin kävellessä suht raikkaassa syystuulessa.

Seuraava yö sujunee jo paremmin …

Näillä mennään…

Tsemppiä Ramppe, kyllä tämäkin ilta menee ilman!

Nyt on Rampella hyvä meininki! Tsemppiä myös tähän iltaan! :smiley: Ja älä säikähdä, vaikka ne normaalit yöunet antaisivatkin vielä odottaa itseään… Toisillahan tilanteen normalisoituminen kestää viikkoja tai jopa muutaman kuukauden. Unta voi silti aina yrittää houkutella luokseen liikunnan ja ulkoilun avulla. Ja väsyneenäkin on aina mukavampi herätä uuteen päivään kuin kamalassa kankkusessa, vai mitä? :wink:

Iltoja

Toinen selvä päivä vaipuu iltaan ja toivottavasti minä uneen kohta.

Tuon liikunnan kanssa pitää itse oikein miettimällä miettiä ja psyykata, ettei siitä tulee kaljan korviketta. Itse ainakin koen, että jos/kun liikunta sitten hiipuu/loppuu niin sit kaljaa taas menee?
En mitenkään kiistä liikunnan hyviä puolia ja varmaan muutama kaljakilo sais kyytiä mutta se pitää erikseen miettiä ns. erillisenä osana eikä korvikkeena.

Joo, kyllä tämä päivä klaarataan, kaupoissa kun ei enää ysin jälkeen myydä olusiakaan eikä juoppo niitä kotiinkaan voi jättää.

Tsemppiä kaikille ja pidetäänkö taas ne korkit kiinni tai peräti pullot kaupoissa :slight_smile: