Rakastan/iloitsen/arvostan

Lopettajissa on ketju asioille joita vihaa/inhoaa. Laitetaan vastapainoksi Vähentäjiin ketju asioille joista iloitsee, ja joita rakastaa.

Okei, mä aloitan:

Iloitsen/arvostan:

• Erityisesti tällä hetkellä iloitsen suomalaisen yhteiskunnan yksilökeskeisyydestä. Yhteisöllisyydestä puhutaan paljon positiiviseen sävyyn. Monet ovat sitä mieltä että suomalaisten pitäisi ottaa mallia yhteisöllisemmistä kulttuureista. Jos ajattelisin itseni elämään nykyisenlaisessa sosiaalisessa tilanteessa, mutta sijoitettuna yhteisöllisempään kulttuuriin, olisin tehnyt itsemurhan jo ajat sitten. Joten pitäkäämme kiinni suomalaisesta yksilökeskeisyydestä!

• Satunnaisesti törmää yllättävään ilmiöön, jota sanotaan hyväksi käytökseksi. Tätä harvinaisuutta arvostan suuresti.

Rakastan:

• Merta

• Kesää

• Vapaudentunnetta

Talven lumisina pakkaspäivinä rakastan ja iloitsen

• lämpimästä jalkakylvystä
  • höyryävistä (alkottomista juomista), esim. inkiväärijuoma tai maitokaakao (noh, olkoon, rakastan Irish Coffeetakin)
  • villasukista ja -töppösistä
  • kynttilänvalosta
  • piparkakun tuoksusta (noh, olkoon piparista myös)
  • tonttujen töminästä
  • lumi- ja jäälyhdyistä

Arvostan

• ihmisiä, jotka kohtelevat toisia arvostavasti ja kunnioituksella.
  • Musiikki! Sekä itse soittaminen että kuuntelu ja keikkojen katsominen. Monenlainen musa on rakasta: etenkin punk, punkrock, pop, reggae, dub… mutta oikeestaan kaikentyylisestä musasta löytyy helmiä omaan makuun. Etenkin suomalaisesta musiikista tykkään laidasta laitaan, suomen kielen takia.

• Matkustelu maailmalla. Olen ns. reppumatkailun eli omatoimimatkailun ystävä ja seikkailija-luonne. Olispa vaan yhä mahdollisuus käydä jossain kaukana vuosittain.

• Kirjoittaminen ja tällä rakkaalla suomen kielellä kikkailu. :slight_smile:

• Opiskelu! Opiskelu kannattaa aina!

• Työnteko itselle läheisellä alalla. Nyt tosin harvakseltaan harjoitan tätä, kun olen päätoiminen opiskelija.

• Ihmiset, ystävät, rakkaat… monenlaiset ihanat ja vähän vähemmänkin ihanat ihmiset! <3

• Liikunta, urheilu! Harrastuksiin kuuluu kuntosali, kuntonyrkkeily, lenkkeily, uinti! Pallopelejä ois kans kiva kokeilla porukalla. Lisäks tykkään hieman myös penkkiurheilusta, ja etenkin lätkä on lähellä sydäntä.

• Hyvä ruoka!

• Viimeisenä vaan ei vähäisimpänä: raittiina oleminen tuppaa olemaan aika ilostuttavaa usein. :smiley:

Rakastan puolisoani ja perhettäni.
Pidän myös nykyisin aamuista kun ei tarvitse potea minkäänlaista krapulaa.

Arvostan positiivisen asenteen omaavia henkilöitä, jotka eivät tuijota vain omaa napaansa.

Iloitsen alkoholittomasta elämästä.

Kuuntelin eilen jotain kanavaa jossa puhui käytöskouluttaja tjs. Hänen mielestään kannattaa sanoa HYVÄÄ PÄIVÄÄ ja KIITOS, ennemmin, kuin kiitti, moi, hei, tattis. Jollekin se hyvän päivän toivotus voi olla se ainut jonka kuulee, joten miksei sitä viljelisi, kun se ei maksa mitään vai maksaako.

En tämän enempää aio plinkin väkeä vaivata, mutta toivompa sinulle Fernetti vielä kaikkea parasta.

R

Minulle “tattiskin” merkitsee hyvää käytöstä. :laughing: “Hyvällä käytöksellä” tässä asiayhteydessä tarkoitin tietysti jotain muuta kuin siniveristen etikettisääntöjä siitä mikä on oikea tapa sanoa vaikkapa “hyvää päivää”.

Ihmiset joiden arkisanavarastoon kuuluu normaalisti hävyttömiäkin sanoja voivat toki olla heitä joita itse luokittelen ns. “hyväkäytöksisiksi”.

Se mikä on “hyvää käytöstä” liittyy paljon enemmän asennemaailmaan kuin käytöstapoihin. :wink:

Kaikkea parasta sinullekin, Rahvas. :slight_smile:

arvostan sitä joka kansan jo hurraahuutaessa uskaltaa sanoa ettei keisarilla vaatteita ole ollenkaan .Rakastan sitä joka ottaa lähimmäistä kädestä eikä puhu vaan tekee. iloinen olen kun kenenkään ei tarvitse piiloutua naamarin tai panssarin tai nimettömyyden taakse, saamme olla rehellisesti ihmisiä.

Rakastamisesta en osaa sanoa mitään mutta…
Iloitsen jokaista selvää päivää ja päivää kun on terve…
Arvostan tasa-arvoisuutta,rehellisyyttä, ihmisiä jotka sanoo suoraa eikä kiertele…