Raittiuden Rattoja - Pohdiskeluketjupäiväkirja

Raittiin elämän Rattoja…

-Liikunta ja salihommat
-YouTube ja erilaisten kanavien seuraaminen (onko teilläkin? Tubetatteko?)
-LuonnonHelma
-AA & NA + niiden oheistoiminta jota usein on sitäkin

AA-palaverien löytöjä on Itsensä löytäminen… On kuvitellut olevansa jotain sellaista mitä ei olekaan ja on kuvitellut että jokin mikä ei sovi itselle ollenkaan ja missä on ihan surkea todellisuudessa. Toistakymmentä vuotta luulin että NETTISEURANHAKU sopii mulle, nyt tiedän että se ei sovi mulle alkuunkaan… Kirjallinen ilmaisutaitoni on yhtä hyvä kuin Ameeballa ja juttuni netissä ovat aiva älyttömän tylsiä :unamused: :unamused: :unamused:

Jännää miten juomisen jälkeen ensin iskee unettomuus ja jonkinlainen ylipirteys ja sen jälkeen täysverinen flegmaattisuus :unamused: :unamused: Viime viikola en juurikaan nukkunut päivä tai yöunia, tällä viikolla taas vastaavasti tuntuu että koko ajan saa ja tekee mieli nukkua taas hieman aikaa… :unamused: :question:

Tänään olen pohdiskellut kuinka moni on Vaeltaja/Yhteen paikkaan fakkiutunut? Itselläni oli juomassakin tapana vaellella vuorokausi-seutulippuja käyttäen ympäri pk-seutua, paljon on myös niitä, jotka ovat ana siinä yhdessö ja samassa kapakassa eivätkä liiku juuri minnekään siitä :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: Jatkuuko tämä esimerkiksi alkaessa AA-laiseksi? ne,jotka olivat aina siinä yhdessä ja samassa kapakassa - ovatko he sitten aina siinä yhdessä ja samassa ryhmässä eivätkä käy lainkaan muissa? Tiedän aika monta AA-laista joita ei koskaan näe muutakuin siinä yhdessä ja samassa ryhmässä… :question: :question: Olen Vaeltaja itse myös AA-laisena, mulla on tarve vaeltaa eri ryhmissä en missään nimessä voisi tyytyä vain yhteen…

Mä ainaskin AA-laisena olen ollut yhteen paikkaan fakkiutunut. Tosin mä harrastin juopotteluakin kotiin fakkiutuneena tällä aikuisemmalla iällä, sillä tuli huomattua, että sitä joutuu aina ties mihinkä, jos harrastaapi kapakkajuopottelua. Tosin yksi ryhmä on silleen tuttu paikka ja elämäntilanteestahan se sit riippuu miten sitä palavereihin pääsee lähtemään, silloin se on minusta parempi se yksi tuttu paikka.

“Omat Saappaat AA:ssa” tästä moni pitkään ollut puhuukin… Kaikki ei käy AA.ssa samalla tavalla…jotkut vaeltelee kuten minäkin ja jotkut taas vannovat samassa ryhmässä olemiseen… Mutta kumpikin puoli ymmärtää tosiaan ja Raittuden Ratto on löydettävissä molemmilla tavoilla… jotkut käyvät AA.ssa, NA:ssa A-Killassa ja vielä päälle A-klinikallakin…

Olen myös pohtinut asetelmaa TAVOITE → LOPPUTULOS… mitä me alkoholistit aina odotamme lopputulokseksi kokeesta jossa ajattelemme ottavamme sivistyneesti siemaillen tai joutumatta ryypystämme ongelmiin… Itse halusin lopputuloksen olevan se että päädyn kauniin naisen kanssa sänkyyn voihkimaan nautinnosta - mutta lopputulos oli joutua huutamaan omaa nimimerkkiäni WC-pyttyyn… “PJOTRRRRR…PJOTTTRRRR…Yööörgg…” Millaiseksi “juomisen mielikuva” vääristyy päässämme sillä hetkellä kun astumme kohtuujuomisen harhaan…? :question: :bulb: :question: :bulb: :question: :exclamation:

Entisenä päihteilijänä on vaan tehtävä kuten kaikki muutkin, eli NAAMA NÄKKÄRILLE ja HYMY PERSIISEEN! Otettava kasvoilleen ÄÄRI-vakava ilme ja puhuttava vain VAKAVIA asioita! EN lohkaise kaskuja enää koskaan vaan PAINAN TÖITÄ

Koko Viikonloppu saunomista ja uintia Salaisessa AA:laisten saunapaikassa :smiley: :smiley: “Sinne eivät Kännikalat, eivätkä baarimikkojen houkutukset koskaan löytäneet eivätkä löydä…” :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: