Raittiuden juhlistaminen

Vuosi selvänä lähestyy. :partying_face:

Olen innoissani ja helpottunut, että takkuinen alkumatka on alkanut helpottua.

Onko sulla tapana juhlistaa sun raittiutta? Jos niin miten? Onko jokin tapa muodostunut perinteeksi? :smiling_face:

7 tykkäystä

Onnittelut!

Vielä ei ole vuoden merkkipaalu täynnä ja minulle toimii paremmin se etten laske. Juhlistaminen on sellaista jokapäiväistä kiitollisuutta, kun olen pystynyt olemaan raittiina. Siihen ei tarvita mitään erityistä.

3 tykkäystä

Onnea, kerrassaan hieno saavutus! Itse kirjauduin tänne huhtikuussa ja muutama kompastelu matkaan on mahtunut mutta siitä huolimatta mieli on kirkkaana kohti raittiutta. Mitään kuukausittaisia välipaaluja ei ole tullut juhlistettua (en edes muista sitä tarkkaa päivämäärää, mistä eteenpäin juomien määrä ollut puhdas nolla) mutta vuoden merkkipaalua lähtisin itse varmaan juhlistamaan johonkin hyvään ravintolaan. Hyvä ruoka, parempi mieli :slight_smile:

3 tykkäystä

Puolta vuotta juhlistaakseni ostin peitolleni kauniin avaruuslakanan ja kävin työkaverin kanssa naapurikaupungin hyvässä ravintolassa syömässä, alku-, pää- ja jälkiruokineen. Kuukausien vaihtuminen on minun mielestäni edelleen ihan kivaa, vaikka muuten en ajattele ollenkaan päiviä, enkä aikaa juomattomuuden osalta. Ei ole tullut varsinaisesti mitään perinteitä, en ole ollut selvinpäin niin pitkään ja repsahduskin tapahtui 8kk kohdalla.

Iloista tulevaa vuosipäivää sinulle, hyvän ruoan ystävänä minäkin ehdottaisin hyvää ravintolaa :slightly_smiling_face: Tai sitten joku hemmotteluhoito, olen kuullut intialaisesta päähieronnasta pelkkää ylistystä :smiley: Tai jos olet luontoihmisiä, niin hyvät eväät reppuun ja luontoon, luonto juhlii kanssasi <3

5 tykkäystä

Mahtavaa, paljon Onnea vuoden raittiudesta :rose: :clap:t2: :blush: :+1:t2:

Yllä oli jo hyviä vinkkejä :smiley:

Minua on piristänyt “juhlistaa” merkkipäiviä, rajapyykkejä, pitkin raittiusmatkaa. Pikku välietapeilla olen ostanut jonkun hyvän uuden limsa/vissy/tuoremehumaun testiin, hyvä ruoka toimii aina, itse tehtynä tai ravintolassa, hemmottelut: olen esim.merkkipäiviksi varannut ennakkoon hieronta-aikoja, (vaikka tuntuu arvokkaalta, hierontarahoilla ei loppupeleissä montaa kertaa joisi :thinking::face_with_hand_over_mouth: ). Ja kerran ostin merkkipäivän kunniaksi kokonaan uudet urheiluasusteet :smiling_face_with_sunglasses:

Kaikki nämä ovat tietysti sellaisia asioita joita voi tehdä ‘mikä tahansa päivä’ , mutta olen ajoittanut ne alkoholittomuuden merkkipäiviksi. Minusta tuntuu hyvältä edes pikkasen juhlistaa. Edes pykälää parempi ateria kynttilän loimussa isännän kanssa tuvan pöydän ääressä. Tai kotona kiireetön hemmottelusauna.

Olen jo ennakkoon välillä, todella aran varovaisesti, uskaltanut haaveilla, ihan hetken vain, vuoden täyttymistä. (Edelleen puuttuu reilu 1/4. ) Ja kyllä, arvasit, aion sitä hetkeä juhlistaa, kunhan se koittaa. Ehkä noita yllämainittuja ja voisin hankkia itselleni jotain muistoksi sen päivän kunniaksi. (Lähtisin isännän kanssa pienelle lomareissulle muuten, mutta epäilen että metsästyssesonki taitaa olla silloin vielä täydessä käynnissä, joten emme ehdi.)

Jotain sellaista…. Vielä kerran, hienoa ja Onnittelut :smiley: perästä tullaan!

5 tykkäystä