Raitistumisen jälkeen, ei lääkkeitä

Olen ollut nyt kuukausi vajaa vuoden raittiina, elää on alkanut maistua. Tosin tukea tarvitsen jonkun verran. En ole tarvinnut minkäänlaisia lääkkeitä. Juovana aikana minulla oli unilääkettä, mielialalääkettä etc. Alku oli tietty hankalaa aikaa, mutta nyt on helpottanut. Ystävät ja tuttavat ja muutkin ihmettelevät kun minun ei tarvitse kärvistellä, “päivä kerrallaan”, tuntuu niin hassulta kun kaikilla on sellainen ajatus , että joudun taistelemaan hullun lailla, vaikka tosiaan niin ei ole. Olenko joku poikkeus., Tämä on yllättävän helppoa ollut, jospa olisin tajunnut tehdä päätökseni aiemmin. Alkoholinkäyttöni oli jatkunut vuosia, monen katkon ja pidempiaikaisen hoidon myötä. T. Onnellinen ja tyytyväinen elämään, joka alkoi noi vuosi sitten alusta.

Kuulostaa erinomaiselta ja tutulta. Itsellekin se raitistuminen on tuonut koko paletin näkyviin ja jos muut ei enää jaksa ihmetellä, niin itse ainakin ihmettelen yhä edelleen tätä raitistumista ja halua elää tässä päivässä, ilman eilisen huolia, huomisen murheita ja vapaana. Ei ole tarvinnut itsekään tarttua mihinkään itsepetokseen, noihin lääkkeisiinkään, kun niidenkin käyttö oli juuri sitä pakoa todellisuudesta.

Itsekin ihmettelin olinko poikkeus, kun minulla ei ollut krapuloita, muka, mutta se on varma, etten ole poikkeus kummassakaan sairastamisessa ja toipumisessa.

Kokemuksistasi kiitollinen, Rahvas.

Hyvä Sinulle !

Joskus unohdetaan se tosi asia et raittius on ihmiselle normaali olotila.
Alkoholistina en vain alkuun käsittänyt oikeeta laitaa. Elimistö ei pyri humalaan :slight_smile:
Alkoholistilla on sairautensa pakottamana luulo viinan tarpeellisuudesta , kankkunen pakottaa luulemaan et iliman ei selviä vaikka toi lause jo kertoi kaiken.
Niin sullakomulla elimistö pyrkii kaikin keinoin poistamaan alkoholin pois elimistöstä ja antaa varotussignaalejaan.

Niin LapinRuska :smiley: Onnittelut saamastasi raittiudesta :smiley: Päivä kerrallaan syntyy mielekäs elämä :smiley:

terveisin Kanthoona